До уваги платників податків!

До уваги платників податків! Сплачуйте податки на нові бюджетні рахунки

Пологівська ОДПІ звертає увагу, що граничний термін перехідного періоду функціонування централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів, протягом якого старі рахунки залишаються активними, закінчується 10.09.2018.

Таким чином, починаючи з 11.09.2018 кошти, які сплачуватимуться платниками податків на рахунки зі старими реквізитами не будуть зараховуватись до бюджетів, а повертатимуться платникам, як нез’ясовані надходження.

З метою упередження виникнення у платників податків податкового боргу та недопущення втрат бюджетів на час перехідного періоду, тобто до 11.09.2018, залишаються активними для зарахування податків, зборів та інших платежів бюджетні рахунки, відкриті на балансі Головних управлінь Казначейства в областях та м. Києві (зі старими реквізитами).

Нагадуємо, що з 02.07.2018 змінились реквізити бюджетних рахунків для сплати податків, зборів, платежів до державного і місцевих бюджетів, які відкриті на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998).

Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на веб-порталі ДФС в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki)

 

До уваги платників ЄСВ! Нова форма звіту – з 01 вересня 2018 року

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування були внесені зміни відповідно до наказу Міністерства фінансів України 15.05.2018 №511 (далі – наказ №511), який набрав чинності з 01.08.2018 року.

Згідно з внесеними змінами з 1 серпня 2018 року за новими формами будуть подаватися  Додаток 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (звітний період серпень місяць 2018 року, термін подання протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду) та Додаток 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (звітний період за 2018 рік).

Звітність за новими формами, затвердженими наказом №511, подаватиметься платниками єдиного внеску, з 01.09.2018 за звітні періоди починаючи з серпня 2018 року.

 

Припинення підприємницької діяльності ФОП: не забудьте сплатити єдиний внесок

Пологівська ОДПІ нагадує, що відповідно до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449, платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи підприємці, в тому числі фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку.

Фізичні особи підприємці, в тому числі фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку, формують та подають до органів фіскальної служби Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, така особа зобов’язана подати сама за себе Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна» фізичні особи – підприємці формують та подають до органу фіскальної служби  протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Останнім періодом, за який необхідно обчислити та сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення.

Єдиний внесок сплачується протягом 10 календарних днів після граничного строку подання Звіту із зазначенням типу форми «ліквідаційна».

 

“Електронний чек” – триває новий пілотний проект ДФС для платників Пологівщини

Пологівська ОДПІ нагадує, що триває пілотний проект електронної системи - "Електронний чек" (або e-Receipt), запроваджений Державною фіскальною службою України.

Сутність новітньої моделі полягатиме у впровадженні альтернативного технологічного рішення для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі без застосування традиційних реєстраторів (РРО).

Програма "Електронний чек" матиме низку суттєвих переваг, зокрема:

- систему можна встановити на будь-який пристрій - персональний комп'ютер, планшет чи смартфон;

- вона доступна, безкоштовна та може бути інтегрована з іншими системами ДФС і бухгалтерськими програмами;

- має найвищий ступінь захисту й працює 24 години на добу та 7 днів на тиждень.

Окрім того, застосування такої моделі на практиці позбавлятиме необхідності придбавати традиційний касовий апарат і відповідно друкувати паперові чеки.

Також, фіскальний чек громадяни зможуть перевірити у відкритій частині Електронного кабінету - електронного сервісу ДФС, розміщеного на офіційному веб-сайті ДФС.

Знайомтеся з презентаційними матеріалами від ДФС за електронним посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/prezentatsiyni-materiali/339226.html.

 

Виїзд за кордон на чужому транспорті

Громадянин, який тимчасово вивозить за межі митної території України транспортний засіб, власником якого є інша особа (юридична або фізична), подає контролюючому органу у пункті пропуску через державний кордон такі документи:

- свідоцтво про реєстрацію, видане на ім’я власника транспортного засобу, разом з документом, що підтверджує право користування і (або) розпорядження цим транспортним засобом, або

- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу на ім’я особи, яка здійснює поїздку за кордон, видане територіальним органом з надання сервісних послуг МВС, за бажанням цієї особи на період поїздки.

Документ, що підтверджує право користування і (або) розпорядження транспортним засобом, не подається, якщо транспортний засіб, який належить декільком фізичним або юридичним особам (що підтверджується відповідним записом у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу), тимчасово вивозиться за межі митної території України одним із співвласників такого транспортного засобу.

Транспортні засоби, на яких власники виїжджають за кордон, повинні мати розпізнавальний знак України. Власники таких транспортних засобів перед виїздом зобов’язані укласти договір обов’язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів.

 

Довірена особа платника має право отримати послуги ЕЦП при певних умовах

Пологівська ОДПІ інформує, що п. 1.2 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – Регламент) визначено, що представник – фізична особа, уповноважена заявником (фізичною особою або фізичною особою – підприємцем або юридичною особою, що отримує або має намір отримати послуги електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП)) на подання до відокремлених пунктів реєстрації Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – ВПР) реєстраційних документів заявника, вчинення необхідних реєстраційних та інших дій (скасування, блокування, поновлення посилених сертифікатів), генерації особистих ключів заявника тощо. Представництво здійснюється на підставі довіреності, посвідченої нотаріально.

Відповідно до п. 5.1 Регламенту за бажанням заявника, він може бути представлений довіреною особою (представником). В такому випадку заявник наділяє представника відповідними повноваженнями (подання до ВПР реєстраційних документів заявника, вчинення необхідних реєстраційних дій, генерація особистих ключів заявника тощо). Якщо реєстраційні документи заявника (реєстраційна картка тощо) підписані безпосередньо представником, в нотаріально посвідченій довіреності повинно бути додатково обумовлено наділення представника повноваженнями укладати від імені заявника договір про надання послуг ЕЦП.

З метою запобігання доступу сторонніх осіб до ключових даних підписувачів довірена особа (представник) разом з комплектом реєстраційних документів надає до ВПР конверти з розрахунку один конверт для одного носія особистого ключа підписувача.

 

Податок на нерухомість фізична особа – орендар не сплачує

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, (далі – податок на нерхомість) відповідно до ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями є фізичні та юридичні особи – власники об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Обчислення суми податку на нерухомість з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.

 

До уваги «єдинників», реєстрація яких, як платників ПДВ, анульована!

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що згідно з пп. 5 п. 293.8 ст. 293 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі анулювання реєстрації платника ПДВ у порядку, встановленому розділом V ПКУ, платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату єдиного податку за ставкою у розмірі 5 відсотків (для платників єдиного податку третьої групи) або відмовитися від застосування спрощеної системи оподаткування шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку чи відмови від застосування спрощеної системи оподаткування не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, в якому здійснено анулювання реєстрації платником ПДВ.

Отже, платник єдиного податку третьої групи, який з початку року обрав ставку єдиного податку у розмірі 3-х відсотків, що передбачає сплату ПДВ, та якому протягом звітного кварталу було анульовано реєстрацію платника ПДВ, застосовує у такому звітному кварталі ставку єдиного податку у розмірі 3-х відсотків та не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу зобов’язаний подати заяву щодо переходу на сплату єдиного податку за ставкою у розмірі 5-ти відсотків, що передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку, або заяву щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування.

Оскільки нормами глави 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розділу XIV ПКУ не передбачено окремого терміну подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку чи відмови від застосування спрощеної системи оподаткування після закінчення терміну, передбаченого пп. 5 п. 293.8 ст. 293 ПКУ, то платник єдиного податку третьої групи, якому анульовано реєстрацію платника ПДВ, всередині останнього місяця кварталу або в останні дні кварталу, буде перебувати на спрощеній системі оподаткування та застосовувати ставку єдиного податку у розмірі 3-х відсотків у кварталі, в якому анульовано реєстрацію платника ПДВ, та у наступному кварталі, в якому у визначені ПКУ строки, буде подано заяву щодо переходу на сплату єдиного податку за ставкою у розмірі 5-ти відсотків або заяву щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування.

 

Підприємець-спрощенець у відпустці: особливості оподаткування

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що згідно з п.295.5 ст.295 нормами Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

  Відповідно до п.295.1 ст.295 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок авансовими внесками, не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники-спрощенці можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період – квартал чи рік, але не більш, ніж до кінця поточного звітного року.

  Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності. Зазаначена норма передбачена п.295.2 ст.295 ПКУ.

 

Розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ законодавством не передбачено

Полтавська ОДПІ звертає увагу платників, що чинним законодавством, яке регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ.

Відповідно до частини 12 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).

 

АВТОЗАПОВНЕННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ З ПДВ: НОВИЙ СЕРВІС ВІД ДФС

В електронному кабінеті ДФС реалізовано автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та додатка 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)», додатка 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)», додатку 6 «Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів» на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі — ЄРПН).

Для автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та вищезазначених додатків необхідно в приватній частині електронного кабінету при створенні документа звітності проставити відмітку «заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані рядків податкової декларації з ПДВ та відповідних таблиць:

-Таблиця 1 (Д1) «Коригування податкових зобов’язань згідно зі ст. 192 та п. 199.1 ст. 199 розділу V Кодексу»;

-Таблиця 2 (Д1) «Коригування податкового кредиту згідно зі ст. 192 розділу V Кодексу»;

-Таблиця 1 розділу І Податкові зобов’язання (Д5) «Операції на митній території України, що оподатковуються податком на додану вартість за основною ставкою та ставкою 7%, крім ввезення товарів на митну територію України»;

-Таблиця 1 розділу ІІ Податковий кредит (Д5) «Операції придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7%»;

-Таблиця 1 (Д6) «Операції, що не є об’єктом оподаткування (ст. 196 розділу V Кодексу), операції з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до п. 186.2, 186.3 ст. 186 розділу V Кодексу за межами митної території України, операції, які звільнені від оподаткування (ст. 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди))».

Зазначений сервіс працює в тестовому режимі.

Додатково повідомляємо, що розділ «СЕА ПДВ» доповнено новим сервісом «Інформація про суму перевищення». За допомогою даного сервісу платникам надано змогу перегляду інформації щодо даних розрахунку суми перевищення та результату порівняння даних податкової звітності з ПДВ та ЄРПН.

У разі виникнення у платників питань щодо роботи сервісу автозаповнення прохання копії екрану електронного кабінету та суть питання надсилати на адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

Податкова знижка: розширено перелік витрат

Пологівська ОДПІ повідомляє, що   з 28 липня поточного року вступив у дію Закон України від 03.07.2018 № 2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (далі - Закон 2477).

Зокрема Законом № 2477внесені зміни до:

 - пп. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166,  згідно з якими до переліку витрат, дозволених для включення до податкової знижки, зокрема, належать суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Право на отримання податкової знижки мають лише члени сім’ї першого ступеня спорідненості, тобто – чоловік, дружина, діти, батьки. Відповідно, якщо платник сплачував за своє навчання, навчання дітей або батьків, він може звернутися до органів фіскальної служби для отримання податкової знижки. Для цього йому після закінчення податкового року необхідно подати до 31 грудня декларацію, в якій зазначити суму отриманих доходів та суму коштів, які були сплачені на освітні послуги.

Також звертаємо увагу на те, що податкова знижка нараховується на доходи, які отримані у вигляді заробітної плати, при цьому сума податкової знижки не повинна перевищувати розмір заробітної плати, яку платник отримав протягом року.

Перелік вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти визначено відповідними законами України, зокрема, «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту».

 

Про новий сервіс ДФС - Електронний кабінет

Платники податку на додану вартість мають змогу скористатися новими сервісами в Електронному кабінету (cabinet.sfs.gov.ua) під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Так, в Електронному кабінеті (далі – ЕК) є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних відображені однотипні операції. Однотипними операціями є операції з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

Для уникнення помилок при складанні розрахунків коригування до податкової накладної платники можуть скористатися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо податкової накладної з урахуванням усіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.

Доступ до інформації надано в приватній частині (особистому кабінеті) ЕК у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку податкової накладної відображається остаточний розрахунок з урахуванням всіх наступних зареєстрованих до неї розрахунків коригування.

Можна здійснити перегляд розрахункових показників навантаження та суми ПДВ, зазначені платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді.

Платники мають змогу скористатися Реєстром ПН/РК, реєстрація яких зупинена. Він розміщений у відкритій частині Електронного кабінету. За допомогою цього сервісу платники мають змогу в он-лайн режимі переглядати інформацію щодо розгляду та статусу зупинених документів. Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».

Всі ці сервіси стануть у нагоді суб’єктам господарювання під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, скоротять час на пошук необхідної інформації та допоможуть уникнути помилок при складанні розрахунків коригування.

 

Внесено зміни до порядку реєстрації РРО та запроваджується реєстр екземплярів РРО

Кабінетом Міністрів України затверджено постанову від 13.06.2018 року № 496  "Про внесення змін до Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій", якою спрощено порядок реєстрації касової техніки та її технічне обслуговування.

Так, передбачається, що роботи з введення РРО в експлуатацію виконуються центром сервісного обслуговування відповідно до вимог експлуатаційних документів у строк, що не перевищує 3-х діб з дати його інформування ДФС про резервування фіскального номера РРО.

Крім того, визначається механізм обміну документами між територіальними органами ДФС і центрами сервісного обслуговування в електронній формі як під час введення в експлуатацію реєстраторів, так і подальшого їх обслуговування.

Також запроваджується реєстр екземплярів реєстраторів розрахункових операцій, порядок ведення якого визначить Мінфін.

Такий реєстр екземплярів РРО ведеться з метою узагальнення, зберігання та надання достовірної інформації щодо моделей (модифікацій), конструкторсько-технологічної і програмної документації РРО, які дозволені для застосування у сфері торгівлі, громадського харчування й послуг та включені до Державного реєстру РРО.

Виробники (постачальники) не пізніше дня поставки РРО надсилають ДФС інформацію про такий екземпляр РРО, яка повинна містити дані про найменування моделі (модифікації) РРО, сферу його застосування та версію внутрішнього програмного забезпечення (згідно з Державним реєстром РРО), унікальний (серійний) номер, дату виготовлення, гарантійний строк зберігання, гарантійний строк експлуатації, строк служби, складові частини РРО згідно із сертифікатом відповідності та конструкторсько-технологічною документацією виробника, комплект поставки.

Постанова КМУ №496 опублікована в «Урядовому  кур'єрі»  26.06.2018 № 119.

 

Щодо отримання довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів та платежів

Однією з адміністративних послуг, які надаються платникам податків органами фіскальної служби, є видача довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів та платежів.

Для отримання довідки платнику необхідно особисто (або через уповноважену особу) звернутися з відповідною заявою до органу ДФС за основним місцем обліку. Форма заяви та зразок її заповнення розміщені на суб-сайті територіальних органів ДФС в Запорізькій області у підрозділі «Адміністративні послуги» розділу «Діяльність» або безпосередньо в Центрі обслуговування платників. Крім того, заява може бути надіслана через «Електронний кабінет» платника податків.

При заповненні заяви необхідно обов’язково зазначити нормативно-правовий акт, яким передбачено надання довідки, та назву підприємства чи організації, куди довідка буде надана.

Довідка надається безоплатно та може бути отримана як у паперовому, так і в електронному вигляді, про що слід зробити відповідну позначку в заяві.

Термін надання зазначеної послуги – 5 робочих днів з дня подання заяви. Термін дії довідки – 10 календарних днів.

Довідка у паперовому вигляді отримується платником чи його уповноваженим представником безпосередньо у контролюючому органі, до якого було подано відповідну заяву.

Увага! Довідка формується автоматично за даними інформаційних систем ДФС. При цьому системою перевіряється наявність боргу як за основним, так і за неосновним місцем обліку. При наявності у платника податкового боргу, навіть у розмірі 1 копійки, автоматично буде сформовано відмову у наданні довідки.

Відмова також формується автоматично при зверненні платника із заявою до органу ДФС не за основним місцем обліку або при зверненні фізичної особи, яка не є фізичною особою-підприємцем. У разі, якщо у заяві платник зазначив нормативно-правовий акт, що втратив чинність, або яким отримання довідки не передбачено, або при некоректному заповненні реквізитів заяви, йому на поштову адресу також буде направлено лист у довільній формі з відмовою у наданні довідки.

 

Чи є доходом для спрощенців відсотки отримані від банку?

Статтею 292 Податкового кодексу України чітко визначено про які види доходу платник єдиного податку має відзвітувати. Це дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності. До пасивних доходів відносяться і доходи отримані у вигляді процентів на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок. Тож платники єдиного податку, в разі отримання від банку процентів, за користування коштами на рахунку як депозитному так і поточному, не включають такі кошти до доходу платника єдиного податку.

 

Підприємство - платник єдиного податку 3-ї групи безоплатно отримало товар. Як визначити дохід?

Для юридичної особи-платника єдиного податку 3-ї групи доходом є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.

Так, до суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).

Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку.

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

Якщо ціна у договорі не встановлена і не може бути визначена виходячи з його умов, вона визначається виходячи із звичайних цін, що склалися на аналогічні товари, роботи або послуги на момент укладення договору (ст. 632 Цивільного кодексу України).

Отже, до суми доходу юридичної особи-платника єдиного податку 3-ї групи включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг) з урахуванням звичайних цін.

Звичайна ціна – це ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.

Це визначення не поширюється на операції, що визнаються контрольованими відповідно до ст. 39 Податкового кодексу.

Під ринковою ціною розуміється ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах.

Зазначена норма визначена п.п. 14.1.71 ст. 171, п.п. 2 п. 292.1; п. 292.3; п. 292.6 ст. 292 Податкового кодексу України.

 

Працівнику виплачено дохід за роботу зі строком виконання більше місяця. Як нарахувати єдиний соціальний внесок?

Базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами та інших осіб, які отримують, зокрема, дохід за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, є сума, що визначається шляхом ділення, зокрема, доходу, виплаченого за результатами роботи, на кількість місяців, за які він нарахований.

Отже, базою нарахування єдиного соціального внеску для осіб, які отримують дохід за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, є сума, що визначається шляхом ділення доходу, виплаченого за результатами роботи, на кількість місяців, за які він нарахований.

Тобто, якщо в акті щодо виконання робіт чи надання послуг вказано період, наприклад «з 20 серпня по 20 вересня», то сума винагороди підлягає пропорційному розподілу на 2 місяці.

Зазначена норма передбачена част. 2 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

Платник податку на прибуток продає невиробничий основний засіб. Як визначити податкові наслідки?

Платник податку на прибуток, який враховує різниці при визначенні фінансового результату, у разі продажу невиробничих основних засобів, фінансовий результат до оподаткування:

- збільшує на суму залишкової вартості окремого об'єкта невиробничих основних засобів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

- на суму витрат на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів, віднесених до витрат відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

- зменшує на суму первісної вартості придбання або виготовлення окремого об'єкта невиробничих основних засобів та витрат на їх ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення, у тому числі віднесених до витрат відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, але не більше суми доходу (виручки), отриманої від такого продажу.

Невиробничі основні засоби - це основні засоби, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку.

Не підлягають амортизації та проводяться за рахунок відповідних джерел:

- витрати на придбання / самостійне виготовлення невиробничих основних засобів;

- витрати на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів.

Отже, у разі продажу невиробничих основних засобів, які не використовуються у господарській діяльності, фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму залишкової вартості таких активів, визначеної згідно з бухгалтерським обліком, та зменшується на суму первісної вартості придбання (виготовлення) та витрат на їх ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення, визначеної згідно з бухгалтерським обліком.

Зазначена норма визначена п 138.1, п. 138.2 ст. 138, п.п. 138.3.2 ст. 139 Податкового кодексу.

 

Підприємець на загальній системі оподаткування зробив помилку  у Книзі обліку доходів та витрат. Як виправити помилку?

Фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару (п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу України).

Порядок ведення Книги фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування встановлений наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481).

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

Внесення виправлень до Книги підприємцем, який веде облік доходів у паперовому вигляді, здійснюється шляхом закреслення помилкового запису та внесення нового, який засвідчується підписом.

У Книзі в електронному вигляді допускається виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.

Книга зберігається протягом трьох років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.

 

Підприємство виплачує фізичній особі орендну плату за користування майном. Чи нараховувати єдиний соціальний внесок?

Базою нарахування єдиного соціального внеску для підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, та сума винагороди фізичній особі за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

За договором оренди одна сторона (орендодавець) передає іншій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.

Відносини, які виникають при укладенні договору найму (оренди), не мають ознак правовідносин, що регулюють виконання робіт або надання послуг.

Отже, єдиний соціальний внесок не нараховується на суму орендної плати, виплаченої на користь фізичної особи згідно договору найму (оренди) нерухомого або рухомого майна.

Зазначена норма передбачена  п. 1 част. 1 ст. 7 Закону України від 08.07.2010  № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

Розміри щорічної плати за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями

Відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі; а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, - 500 гривень на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та перрі (без додання спирту) становить 780 гривень на кожне місце торгівлі незалежно від його територіального розташування.

Для місць торгівлі, які розташовані за межами території міст обласного підпорядкування я на відстані до 50 км та які мають торговельні зали площею понад 500 кв. м, плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

 

ГУ ДФС у Запорізькій області інформує

Від оподаткування нерухомості місцеві бюджети Запорізької області отримали понад 66 мільйонів

У січні-липні поточного року надходження податку на нерухоме майно у Запорізькій області склали понад 66 мільйонів гривень, що на 22,3 мільйона або на 51 відсоток більше, ніж за сім місяців минулого року.

Найбільші суми перерахували власники нерухомості м. Запоріжжя – майже 23 мільйони, м. Мелітополь, Мелітопольського та Приазовського районів – більш ніж 12 мільйонів, Якимівського та Веселівського районів – 7,6 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 7 мільйонів, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – понад 6 мільйонів.

Усього в цьому році у Запорізькій області податок сплачують 23,6 тисячі власників нерухомості, у тому числі 19683 фізичні та 3970 юридичних осіб. Зокрема, від фізосіб місцеві скарбниці вже отримали 13,4 мільйона, від юридичних – 52,6 мільйона.

Ставки податку на нерухоме майно встановлюються рішеннями місцевих рад: сільських, селищних, міських та об'єднаних територіальних громад. Вони не повинні перевищувати 1,5 відсотка від мінімальної зарплати за квадратний метр. Податок сплачується тільки за ту площу, яка перевищує пільгову.

Додатково оподатковуються об'єкти житлової нерухомості, площа яких понад 300 квадратних метрів для квартир і 500 квадратних метрів для житлових будинків за ставкою 25000 гривень за кожен об’єкт житлової нерухомості або його частки.

 

Олексій Мужев: "Митні платежі на Запоріжжі подолали відмітку в 5 мільярдів"

За оперативними даними, станом на 29 серпня у Запорізькій області до бюджету спрямовано 5 мільярдів 58 мільйонів гривень митних платежів. Як підкреслив начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев, такий показник у минулому році був досягнутий лише станом на 16 листопада, а у 2016-му – наприкінці року.

– Запорізькі суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності кожного місяця забезпечують, у середньому, більш ніж 632 мільйони, це на 185 мільйонів перевищує рівень щомісячних надходжень у січні-серпні 2017 року. Передусім, це пояснюється позитивним станом зовнішньоекономічної діяльності, зокрема, динамікою експортних операцій, оскільки основні підприємства області є експортоорієнтовними. Крім того, за рахунок залучення до митного оформлення запорізьких імпортерів, які раніше здійснювали митні процедури на інших митницях, надходження до бюджету зросли на 836,1 мільйона гривень, – зазначив Олексій Мужев.

Суб’єкти господарювання, які у 2018 році розпочали обслуговуватися у Запорізькій митниці ДФС, до бюджету сплатили понад 145,6 мільйона гривень митних платежів.

 

На Запоріжжі 1670 роботодавців підвищили рівень заробітних плат

У Запорізькій області з початку року 1670 підприємців та керівників підприємств добровільно підвищили рівень оплати праці найманим працівникам. У результаті до бюджетів та соціальних фондів додатково надійшло більше 1 мільйона 600 тисяч гривень, у тому числі, майже 770 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб та 867 тисяч гривень єдиного соціального внеску.

Спільні дії органів влади та фіскальної служби області у цьому напрямі зосереджені, перш за все, на взаємодії з роботодавцями, що виплачують зарплати, розмір яких менше за законодавчо встановлений, або які мають заборгованість по виплаті заробітних плат. На обласному та районних рівнях діють профільні комісії та робочі групи, на які запрошуються суб'єкти господарювання для вирішення проблемних питань.

У цьому році на робочих групах заслухано керівників 1731 підприємства. На сьогодні понад 96 відсотків з них вже збільшили рівень оплати праці.

 

Щоденно фіскальна служба регіону видає запорізьким платникам більш ніж двісті електронних ключів

Запоріжці активно користуються ключами цифрового підпису фіскальної служби. За вісім місяців поточного року фахівці органів ДФС регіону видали понад 13 тисячам платникам 38,5 тисячі посилених сертифікатів ЕЦП. Лише за попередній місяць зареєстровано 1450 нових користувачів, яким видано 4200 електронних ключів.

За допомогою ключів ЕЦП платники податків отримують доступ до десятків он-лайн сервісів фіскальної служби. Більшість із них впроваджено в Електронному кабінеті платника. Крім того, посилені сертифікати електронного цифрового підпису застосовуються при надсиланні звітності до органів ДФС та митної служби, Пенсійного фонду України та інших відомств.

Більше інформації про роботу Акредитованого центру сертифікації ключів, його регіональних відділень, особливості отримання ЕЦП для різних категорій користувачів можна дізнатися на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://acskidd.gov.ua).

 

Запорізькі митники виявили незадекларовану партію слухових апаратів

Громадянка США намагалася ввезти в Україну 88 слухових апаратів без митного декларування та не маючи на них супроводжуючих документів. Цей факт виявили запорізькі митники учора ввечері у міжнародному аеропорту м. Запоріжжя.

Під час оформлення пасажирів рейсу з Туреччини "Сабіха-Запоріжжя" громадянка США самостійно обрала спрощений порядок митного контролю, без заповнення митної декларації. Після перетину "білої смуги", яка позначає закінчення "зеленого коридору", у її багажі серед особистих речей без ознак приховування працівники митниці виявили 88 слухових апаратів та 3 зарядних пристрої до них. Супроводжуючі документи, які б підтверджували вартість товарів, були відсутні. Відповідно до інформації, що міститься на веб-порталі www.ebay.com, станом на 2 вересня ціна залежно від моделі складала від 40 до 1300 доларів США. Тобто загальна вартість цих виробів перевищує неоподатковану норму, встановлену ч.4 ст. 374 Митного кодексу України.

Таким чином, громадянка США не заявила за встановленою формою точні та достовірні відомості (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за ознаками статті 472 Митного кодексу України. Безпосередні предмети правопорушення тимчасово вилучено.

 

Юліана Козаченко: "На соціальні потреби від Запорізької області надійшло 4,5 мільярда гривень"

За вісім місяців 2018 року роботодавці Запорізького регіону спрямували до соцфондів 4 мільярди 528 мільйонів гривень єдиного соціального внеску (без показників великих платників податків, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року рівень сплати ЄСВ збільшився на 1 мільярд 53 мільйони.

Найбільші відрахування до пенсійного та соціальних фондів забезпечили працедавці м. Запоріжжя – 2 мільярди 450 мільйонів, м. Енергодар – 475 мільйонів, м. Мелітополь та Мелітопольського району – 393 мільйони, м. Бердянськ та Бердянського району – 282,6 мільйона, Вільнянського району – 95 мільйонів, Василівського – 90 мільйонів, Токмацького – 84 мільйони, Пологівського – майже 78 мільйонів, Запорізького – 77,6 мільйона та Оріхівського районів – 67,5 мільйона.

Всього за даними звітності з ЄСВ кількість найманих працівників у регіоні складає майже 383 тисячі, більшість з яких працевлаштовані у суб’єктів господарювання-юридичних осіб – близько 92 відсотків, решта працюють у фізичних осіб – понад 8 відсотків.

© 2013-2019 Розівська районна державна адміністрація Запорізької області