Майже на 65% збільшились надходження податку від власників нерухомості Пологівського, Більмацького та Розівського районів

Протягом п’яти місяців 2019 року місцеві бюджети Пологівського, Більмацького та Розівського районів отримали 1,4 мільйона гривень податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року, показник збільшився на 65% - інформує начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Із загальної суми перерахованого податку, юридичні особи – платники податку на нерухоме майно Пологівського управління вже сплатили майже 1 мільйон гривень, решту коштів перерахували до місцевих скарбниць фізичні особи – власники нерухомості.

Нагадуємо, що до 01 липня 2019 року фахівці управління продовжують надсилати податкові повідомлення – рішення про нарахування податку. Водночас, платники податків мають можливість прийти особисто до Пологівського управління для звірки даних та уточнення інформації щодо об’єктів нерухомості, які підлягають оподаткуванню.

Місцеві бюджети Пологівського, Більмацького та Розівського районів отримали 26 мільйонів гривень плати за землю

До місцевих бюджетів Пологівського, Більмацького та Розівського районів за п’ять місяців надійшло 26,5 мільйона гривень плати за землю. Як повідомила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй, порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження збільшилися на  55,6 відсотка або на  9,5 мільйона гривень.

Майже 8 відсотків загальної суми надходжень сплачено підприємствами, установами та організаціями за користування земельними ділянками державної та комунальної власності. Підприємці забезпечили надходження плати за землю та орендної плати у сумі 1,5 мільйона, 600 тисяч - громадяни –землекористувачі.

Наразі  з метою виявлення резервів зі збільшення надходжень до місцевих бюджетів, фахівці Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області долучились до операція «Врожай». Вона проводиться з метою повноти нарахування і сплати податків, неухильного виконання землевласниками вимог чинного законодавства, яке регулює земельні та трудові відносини, оплату праці.

Підприємці Пологівського, Більмацького та Розівського районів сплатили               24 мільйони гривень єдиного податку

За січень-травень 2019 року до місцевих бюджетів від підприємців та підприємств, які перебувають на обліку в Пологівському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області надійшло 24,6 мільйона гривень єдиного податку. Про це повідомила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Зокрема, платники Пологівського району забезпечили 12,9 мільйона, Більмацького району  - 8,7 мільйона, Розівського району– 3 мільйони.

Найбільший внесок до місцевих бюджетів зробили сільгосптоваровиробники –                      14,4 мільйона,  фізичні особи - підприємці сплатили 9,1 мільйона, юридичні особи –                 1,1 мільйона.

Позитивна динаміка зі сплати єдиного податку спостерігається за усіма категоріями платників, що обрали спрощену систему оподаткування.

Податкова знижка за навчання. Що потрібно знати?

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що протягом 2019 року подати декларацію з метою отримання податкової знижки мають право громадяни, які понесли витрати на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійної – технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Тобто, право на отримання податкової знижки мають платник податку та/або член сім’ї першого ступеня спорідненості (батьки, чоловік, дружина, діти, у тому числі усиновлені).

Якщо за навчання студента сплачували особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення (дід, баба та інші особи), вони не мають права на податкову знижку.

З початку року таким правом уже скористалися 126 осіб Пологівського, Більмацького та Розівського районів. За результатами перерахунків громадянам нараховано до повернення 220,5 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб, про це повідомила начальник Пологівського управління Світлана Бруй.

Для оформлення знижки необхідно подати декларацію за місцем реєстрації до 31.12.2019 року. Податок підлягає поверненню упродовж 60 календарних днів.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового звітного податкового року витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, договорами з навчальним закладом, довідкою про отримані у звітному році доходи; документами, які підтверджують ступінь споріднення тощо.

Звертаємо увагу, що податкова знижка нараховується на доходи, які отримані у вигляді заробітної плати, при цьому сума податкової знижки не повинна перевищувати розмір заробітної плати, яку платник отримав протягом року.

Порядок та умови надання податкової знижки визначено ст. 166 Податкового кодексу.

Фізична особа продає власну сільськогосподарську продукцію. Умови, за яких дохід не оподатковується

До загального місячного (річного) оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що, зокрема, вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення, зокрема:

- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. Якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. Розмір земельних ділянок, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.

Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах за ставкою 18% та  військовим збором за ставкою 1,5%.

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) іі власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок. 

Порядок видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3-ДФ затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 № 32.

Тобто, підставою для не включення до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, оброблена та/або перероблена такою фізичною особою на земельних ділянках, є наявність у такої фізичної особи довідки за формою № 3-ДФ.

Довідка видається сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.

Оригінал довідки за формою № 3-ДФ зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки.

Якщо при продажу фізичною особою власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) зазначені умови не виконуються, то сума доходу, отриманого від такого продажу, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковується на загальних підставах (податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%)

Такий платник зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (за формою, визначеною наказом МФУ від 02.10.2015 № 859 (у редакції від 06.06.2017 № 556) за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.

Зазначена норма передбачена  п.п. 165.1.24  ст. 165 Податкового кодексу.

Сервіси «Електронного кабінету» для фізичних осіб

ДФС запроваджено електронні сервіси щодо можливості сплати податку на майно з фізичних осіб, а саме податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю  засобами «Електронного кабінету».

Для користування «Електронним кабінетом» необхідно отримати особисті ключі електронного цифрового підпису.

За допомогою «Електронного кабінету» платники податків – фізичні особи мають можливість перегляду даних щодо:

- об’єктів оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі);

- сформованих податкових повідомлень-рішень та необхідних платіжних реквізитів органів місцевого самоврядування для сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- розрахунків сум податкових зобов’язань по таких податках;

- стану розрахунків з бюджетом.

Фізична особа має депозитний рахунок у банку. Як оподатковуються проценти на суми таких депозитних рахунків?

До пасивних доходів, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб, належать проценти на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок.

Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.

Доходи, у вигляді процентів на суми банківських депозитних рахунків, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування.

Ставка податку на доходи фізичних осіб на доходи у вигляді процентів на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок встановлюються у розмірі 18% до бази оподаткування.

Такі доходи є об'єктом оподаткування військовим збором за ставкою  1,5%.

У строки, визначені для місячного податкового періоду, податковим агентом до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку на доходи фізичних осіб, нарахованого за ставкою 18% із загальної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків.

Отже, банківська установа, яка є податковим агентом, перераховує податок на доходи фізичних осіб із сум процентів, нарахованих за звітний місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків фізичних осіб.

Таке перерахування здійснюється у термін не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

Податкові агенти – банки, які нараховують доходи у вигляді процентів у податковому розрахунку за формою 1-ДФ, відображають загальну суму нарахованих у звітному податковому періоді процентів на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок та загальну суму утриманого з них податку.

При цьому, у податковому розрахунку за формою 1-ДФ не зазначається інформація про суми окремого банківського вкладного (депозитного) або поточного рахунку, суми нарахованих процентів, а також відомості про фізичну особу - платника податку, якій нараховані такі доходи.

Зазначена норма визначена  п.п.170.4.1  ст. 170 Податкового кодексу.

Збільшення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування ПДВ

Відповідно до п. 200 1.3 ст. 200 1 Податкового кодексу обчислюється реєстраційна сума, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН на суму податку (Накл).

Складовою формули обчислення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування ПДВ є сума поповнення електронного рахунку ( ПопРах).

ПопРах – це загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку.

Тобто, збільшення реєстраційної суми за рахунок поповнення рахунка в системі електронного адміністрування податку з інших джерел законодавством не передбачено.

Подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування через Електронний кабінет

Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування в один з таких способів:

- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;

- державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації згідно із Законом України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Форму заяви затверджено наказом МФУ від 20.12.2011 № 1675.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування за формою, затвердженою Наказом № 1675.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС  http://sfs.gov.ua/.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (https://czo.gov.ua/trustedlist).

На сьогодні можливість подання заяви та розрахунку доходу засобами електронного зв’язку в електронній формі не реалізована.

При цьому, за допомогою меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету можливо направити до органу ДФС разом із супровідним листом заяву та розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування, за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 2 МБ).

Датою подання заяви із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДФС.

Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДФС буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації.

Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДФС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Зазначена норма передбачена п.п. 298.1.1, п.п. 298.1.4 ст. 298 Податкового кодексу.

Cкарга на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН

Скарга на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію  ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, подається платником ПДВ в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом МФУ від 06.06.2017 № 557.

Створити та надіслати Скаргу, а також заяву про відмову від поданої Скарги платник має змогу через Електронний кабінет, вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua https://cabinet.sfs.gov.ua/, а також через офіційний веб-портал ДФС http://sfs.gov.ua/.

Також для формування Скарги або Заяви в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Скарга направляється за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 117, ідентифікатор якої розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за адресою: Головна>Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітність>Інформаційно-аналітичне забезпечення>Реєстр форм електронних документів: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/154157.html

Скарга направляється за формою J(F)1313201. До Скарги подаються документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування за формою J(F)1360102. Кожен документ, що додається до Скарги, надсилається окремим додатком у форматі pdf та повинен мати розмір не більше 2 мегабайт.

У разі відкликання Скарги до прийняття рішення комісією ДФС з питань розгляду скарг, платник податків має право подати Заяву за формою J(F)1313301.

Зазначена норма передбачена п. 5 Порядку розгляду скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

При виїзді за кордон на постійне місце проживання фізичний особі необхідно подати Декларацію

Платники податку – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до фіскального органу Декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.

Фіскальний орган протягом 30 календарних днів після надходження Декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з  податку на доходи фізичних осіб, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.

Форма Декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом МФУ від 02.10.2015 № 859 (у редакції від 06.06.2017 №556).

Довідка про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність податкових зобов’язань) надається за формою, затвердженою наказом МФУ від 13.06.2017 № 568.

Відповідно до Порядку № 568 Довідка видається безоплатно на підставі заяви платника податків про видачу Довідки за формою, наведеною у додатку до Порядку № 568 та поданої Декларації про майновий стан і доходи.

Заява та Декларація подаються платником податків (уповноваженим представником) до контролюючого органу за місцем податкового обліку.

Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний пункт Податкового кодексу, яким передбачено видачу контролюючим органом Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.

Заяву про видачу Довідки за вибором платника податку може бути подано засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Довідка видається протягом тридцяти календарних днів після надходження Декларації та сплати належної суми податку на доходи фізичних осіб, військового збору.

Довідка видається у паперовій та/або електронній формах. Довідку у паперовій формі отримує безпосередньо платник податків (уповноважений представник) за місцем податкового обліку.

Довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа, що посвідчує особу.

Порядок видачі Довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку, затверджений постановою КМУ від 27.12. 2010  № 1243.

Відповідно до п. 2 Порядку № 1243 Декларація подається за три останні звітні податкові періоди (у разі наявності невиконаного обов’язку з подання) та за звітний період поточного року (з початку поточного року до строку, на який припадає день подання такої Декларації).

Протягом 30 календарних днів з дня отримання Декларації контролюючий орган зобов’язаний визначити податкове зобов’язання платника податку та надіслати йому податкове повідомлення, а у разі відсутності податкових зобов’язань – видати Довідку платнику податку. Платник податку зобов’язаний у порядку, передбаченому ПКУ, сплатити визначену у податковому повідомленні суму податкового зобов’язання, включаючи пеню та штрафні санкції (у разі наявності) (п. 3 Порядку № 1243).

Довідка засвідчується підписом начальника контролюючого органу і скріплюється печаткою (п. 4 Порядку № 1243).

У разі неподання платником податку Декларації та/або за наявності невиконаних зобов’язань зі сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору (для платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання) фіскальний орган надає заявнику протягом десяти календарних днів вмотивовану відповідь щодо відмови в наданні Довідки.

Зазначена норма передбачена п. 179.3, п. 179.12 ст. 179 Податкового кодексу.

Які діють обмеження при надання послуг платником єдиного податку 2-ї групи?

Другу групу єдиного податку мають право обрати фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

 - не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб,

- обсяг доходу не перевищує 1,5 млн грн.

Отже, підприємці - платники єдиного податку 2-ї групи мають право надавати послуги тільки платникам єдиного податку або населенню.

Тобто, якщо платник єдиного податку 2-ї групи у господарських відносинах з іншим суб'єктом господарювання, який не є платником єдиного податку, відповідно до умов договору виступає як виконавець послуг, то такий підприємець не може перебувати на другій групі.

У разі недотримання зазначеного обмеження, необхідно перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася заборонена діяльність.

Крім того, до доходу, отриманому платником єдиного податку 2-ї групи від провадження забороненої діяльності, застосовується ставка єдиного податку у розмірі 15 відсотків.

Зазначена норма визначена абз. другим п. 291.4 ст. 291; п.п. 4 п.293.4 ст. 293 та п.п.9 п.п. 298.2.3 ст. 298 Податкового кодексу України.

Особливості сплати громадянами транспортного податку в 2019 році

Платниками транспортного податку є, зокрема, фізичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об'єктами оподаткування.

Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

У 2019 році оподатковуються транспортним податком легкові автомобілі з роком випуску не більше як 5 років включно (2014 рік) і середньоринкова вартість яких становить понад 1,56 млн грн.

Міністерством економічного розвитку та торгівлі на своєму офіційному веб-сайті  (http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA) щороку до 1 лютого звітного року розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року.

У разі відсутності на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку інформації про марку, модель легкового автомобіля, що має ознаки об’єкта оподаткування транспортним податком, за зверненням власника зазначеного автомобіля Мінекономрозвитку визначає його середньоринкову вартість, доповнює перелік новою інформацією та розміщує її на своєму офіційному веб-сайті.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування.

Для фізичних осіб обчислення суми транспортного податку з об’єкта оподаткування здійснюється фіскальним органом за місцем реєстрації платника податку.

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку фіскальним органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Платник транспортного податку – власник легкового автомобіля має 60 календарних днів, починаючи з моменту отримання відповідного повідомлення-рішення, щоб сплатити податок.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Фіскальний орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Нагадаємо, що транспортний податок належить до місцевих податків і зборів, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Порядок оподаткування транспортним податком визначено ст. 267 Податкового кодексу.

Отримання витягу з реєстру платників єдиного податку в електронній формі

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру  (п. 299.9 ст. 299 Податкового кодексу України).

Наразі форма запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку не встановлена.

До затвердження відповідних форм запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, подається запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку в довільній формі, на підставі якого видається тимчасовий витяг з реєстру платників єдиного податку.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (https://czo.gov.ua/trustedlist).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua , а також через офіційний веб-портал ДФС http://sfs.gov.ua/.

Меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати довільну кореспонденцію (лист, запит тощо) до відповідного органу ДФС.

Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів: - регіон в якому знаходиться орган ДФС; - орган ДФС, до якого відправляється лист; - тип документа; - тематика звернення; - короткий зміст листа; - сканований документ, який необхідно завантажити (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ).

Зберегти проект листа можна натиснувши кнопку «Зберегти чернетку», підписати та надіслати до органу ДФС – натиснувши кнопку «Підписати і надіслати».

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено.

Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.

Відповіді на запити та квитанції щодо обробки заяв і запитів платник може переглянути в меню «Вхідні/вихідні документи» Електронного кабінету.

Крім того, в меню «Заяви, запити для отримання інформації» платник також має можливість створити та надіслати довільну кореспонденцію (лист, запит тощо) до відповідного органу ДФС.

Отже, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку через меню «Листування з ДФС» або «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету має право завантажити лист до органу ДФС, зокрема, запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку у довільній формі, підписати кваліфікованим електронним підписом та надіслати.

 

ГУ  ДФС у Запорізькій області

Валерій Манько: "Надходження "екоподатку" від запорізьких підприємств зросли на 26 мільйонів"

Запорізькі підприємства, діяльність яких пов'язана із забрудненням довкілля, за п'ять місяців 2019 року сплатили 168,6 мільйона гривень екологічного податку (без даних великих платників, які перебувають на обліку в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, порівняно з минулорічними показниками надходження зросли на 26 мільйонів. Із загальної суми до державної казни перераховано майже 84 мільйони, до місцевих бюджетів – 84,7 мільйона, що, відповідно, на 19,7 мільйона та 6,2 мільйона більше, ніж торік.

Найбільші платежі спрямували суб'єкти господарювання м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 142 мільйони, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – 10 мільйонів 744 тисяч, м. Запоріжжя – 8 мільйонів 740 тисяч, платники м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів поповнили бюджети на 1 мільйон 760 тисяч, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – на 1,7 мільйона, майже стільки ж сплатили мелітопольські і веселівські підприємства.

Усього в регіоні зареєстровано 2406 платників екологічного податку.

Нагадаємо, відповідно до законодавчих змін у цьому році суттєво підвищено ставку екологічного податку за викиди двоокису вуглецю – з 0,41 гривні до 10 гривень за одну тонну.

На Запоріжжі податкові боржники погасили майже 62 мільйони гривень

На Запоріжжі борги зі сплати податків у січні-травні 2019 року зменшились на 61,8 мільйона гривень. З цієї суми до державного бюджету надійшло 33,4 мільйона, до місцевих – 28,4 мільйона.

Серед основних джерел скорочення недоїмки – стягнення платіжними вимогами з рахунків боржників та вилучення готівки (1 мільйон 170 тисяч), надходження від реалізації дебіторської заборгованості (860 тисяч),  продаж майна, яке знаходиться у податковій заставі (700 тисяч), розстрочення податкового боргу (2 мільйони 140 тисяч), сплата від підприємств, які знаходяться в процедурах банкрутства (1,3 мільйона), за результатами звернень до суду (600 тисяч).

Також з початку року списано безнадійний податковий борг у сумі 390 мільйонів, більшу частину з якого – у зв'язку з ліквідацією боржників (342 мільйони).

Водночас заборгованість з єдиного соціального внеску зросла на 60,3 мільйона і станом на 1 червня склала 503,3 мільйона. Упродовж п'яти місяців погашено недоїмку з ЄСВ у сумі 51,6 мільйона, у тому числі 11,5 мільйона – через органи державної виконавчої служби.

Запорізьке сільгосппідприємство повернуло до бюджету 1,2 мільйона несплачених податків

Слідчі управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Запорізькій області під процесуальним керівництвом прокуратури Запорізької області закінчили досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом умисного ухилення від сплати податків у значних розмірах службовою особою одного з підприємств Запорізької області.

Встановлено, що головний бухгалтер агровиробництва упродовж 2015-2016 років шляхом відображення у податковій звітності недостовірних відомостей ухилився від сплати до бюджету податків на суму 1,2 мільйона гривень.

Завдяки заходам, вжитим працівниками податкової міліції під час проведення досудового розслідування, несплачені податки підприємство повернуло до бюджету в повному обсязі.

У зв’язку з повним відшкодуванням завданих державі збитків слідчий на підставі ч.4 ст.212 КК України направив до суду клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності вказаної особи.

Валерій Манько: "Запорізькі громади щомісяця отримують від оподаткування землі близько 85 мільйонів"

З початку року землекористувачі Запорізької області спрямували до місцевих бюджетів 424 мільйони гривень плати за землю. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, минулорічний рівень надходжень збільшено на 23 мільйони або на 5,7 відсотка.

Керівник фіскального відомства регіону підкреслив, що середньомісячні відрахування земельного податку і орендної плати зросли порівняно з 2018 роком на 4,6 мільйона – з 80,2 мільйона до майже 85 мільйонів.

Найбільші платежі з початку року забезпечили суб'єкти господарювання-юридичні особи – більш ніж 379 мільйонів, від фізичних осіб надійшло 44,8 мільйона.

У розрізі територій значні суми отримала міська казна м. Запоріжжя – близько 167 мільйонів, м. Енергодар, Кам'янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 55,6 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 37,4 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 33 мільйони.

Нагадаємо, фізичним особам-платникам земельного податку або орендної плати до 1 липня фіскальна служба надішле податкове повідомлення-рішення, яке необхідно сплатити упродовж 60 днів.

Від сплати земельного податку звільняються такі категорії фізичних осіб (на земельні ділянки у межах граничних норм):

  • інваліди першої та другої груп;
  • громадяни, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
  • пенсіонери (за віком);
  • ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону №3551;
  • постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Запоріжці сплатили майже 49 мільйонів гривень податку на нерухомість

За п'ять місяців до місцевих бюджетів Запорізької області надійшло 48,6 мільйона гривень податку на нерухомість. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 9,6 мільйона або майже на 25 відсотків.

Зокрема, від юридичних осіб надійшло 41,1 мільйона (+6,2 мільйона), від громадян – 7,5 мільйона (+3,4 мільйона).

Найбільші суми спрямували до скарбниць громад власники нерухомості обласного центру – 17 мільйонів, Мелітопольщини та Веселівського району – 7,3 мільйона, Якимівщини та Приазов'я – 6 мільйонів, Вільнянського, Запорізького і Новомиколаївського районів – 5,2 мільйона, Бердянщини та Приморська – 4,7 мільйона тощо.

Усього в м. Запоріжжя та області налічується 3977 СГД-юридичних та 19716 фізічних осіб-платників податку на нерухоме майно.

Нагадаємо, податок на нерухоме майно нараховується на житлову площу, яка перевищує 60 квадратних метрів для квартир, 120 квадратних метрів – для будинків і 180 квадратних метрів – для різних типів нерухомості.

Ставка податку не може перевищувати 1,5 відсотка від розміру мінімальної зарплати. При цьому кожна місцева рада самостійно може встановлювати розмір податку та оприлюднювати відповідні рішення на своїх сайтах.

До 1 липня фіскальна служба надсилає громадянам податкові повідомлення-рішення з податковими зобов’язаннями, які необхідно сплатити упродовж 60 днів.

Крім того, додатково оподатковуються за ставкою 25000 гривень об'єкти житлової нерухомості, площа яких понад 300 квадратних метрів для квартир і 500 квадратних метрів для житлових будинків.

Докладно про сплату нерухомості запоріжці можуть дізнатися з презентації: http://zp.sfs.gov.ua/data/normativ/000/002/73473/Neruhom_st_2019.pdf?fbclid=IwAR2ZTzPJ8q7UtwECxvz6DdSIV_qHfs5xHUq8XhIPzZnufIS3RWYxkTne94c.

© 2013-2019 Розівська районна державна адміністрація Запорізької області