Нагадуємо про дію нових бюджетних рахунків з 11.09.2018 року

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що з 02 липня 2018 року змінились реквізити бюджетних рахунків для сплати податків, зборів та платежів, але до 11 вересня було встановлено перехідний період.

З 11 вересня 2018 року діють виключно нові бюджетні рахунки для сплати податків, зборів та платежів, а рахунки, відкриті на МФО іншому, ніж 899 998,  закриті.

Кошти, які сплачуватимуться на старі рахунки (МФО 813 015), не будуть зараховуватись до бюджетів, а повертатимуться  як нез’ясовані надходження.

Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на веб-порталі ДФС та суб-сайті фіскальної служби Запорізької області в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki, http://zp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/).

 

Право на податкову знижку за іпотечним кредитуванням, якщо житло у спільній власності подружжя

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області  нагадує, що згідно з пп. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, частину суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до ст. 175 ПКУ.

Платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року (п.175.1 ст.175 ПКУ).

Зокрема, п. 175.2 ст. 175 ПКУ визначено, що у разі якщо будинок (квартира, кімната) купується за рахунок іпотечного житлового кредиту, частина суми процентів, що включається до податкової знижки платника податку – позичальника іпотечного житлового кредиту, дорівнює добутку суми процентів, фактично сплачених платником податку протягом звітного податкового року в рахунок його погашення, і коефіцієнта, що враховує мінімальну площу житла для визначення податкової знижки, розрахованого відповідно до п. 175.3 ст. 175 ПКУ.

Отже, право включити до складу податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом має той член подружжя, який є позичальником такого кредиту.

 

Фізичній особі – підприємцю – «єдиннику» повернули аванс: врахування у податковому обліку

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що відповідно до пп. 1 п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) доходом платника єдиного податку для фізичної особи – підприємця (далі – платник єдиного податку) є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.

Дохід, виражений в іноземній валюті, перераховується у гривнях за офіційним курсом гривні до іноземної валюти, встановленим Національним банком України на дату отримання такого доходу (п. 292.5 ст. 292 ПКУ).

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) (п. 292.6 ст. 292 ПКУ).

Дохід визначається на підставі даних обліку, який ведеться відповідно до ст. 296 ПКУ (п. 292.13 ст. 292 ПКУ).

Форми книг обліку доходів та обліку доходів і витрат затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 579.

Дані книги обліку доходів (обліку доходів і витрат) використовуються платником єдиного податку для заповнення податкової Декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – податкова декларація), форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578 із змінами та доповненнями.

До складу доходу, визначеного ст. 292 ПКУ, не включаються суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів (пп. 5 п. 292.11 ст. 292 ПКУ).

У ситуації, коли повернення суми коштів (авансу, передоплати) покупцю за товари (роботи, послуги) у разі розірвання договору відбувається у періоді їх отримання, такі кошти не включаються до складу доходу фізичної особи – платника єдиного податку першої – третьої груп та не підлягають відображенню у податковій декларації.

У разі ж, якщо повернення суми коштів (авансу, передоплати) покупцю за товари (роботи, послуги) відбувається в іншому податковому періоді, фізична особа – платник єдиного податку першої – третьої груп повинна включити таку суму коштів до складу доходу у звітному періоді, в якому ці кошти отримано, та здійснити перерахунок доходу у звітному податковому періоді, в якому відбувається їх повернення.

 

Термін сплати ЄСВ з нарахованої допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що  п. 1 розділу IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року № 449 із змінами і доповненнями (далі – Інструкція № 449), передбачено, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) нараховується на суми, що визначені базою для нарахування ЄСВ, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати.

Згідно з пп. 4 п. 2 розділу IV Інструкції № 449 ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Обчислення ЄСВ платниками, зазначеними у підпунктах 1 та 2 розділу ІІ Інструкції № 449, зокрема підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами, допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства особам, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатності, перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами та отримують допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами, здійснюється щомісяця на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які нараховується ЄСВ (пп. 1 п. 3 розділу IV Інструкції № 449).

Нараховані за відповідний календарний місяць суми ЄСВ сплачуються платниками не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця, незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на суми яких нараховується ЄСВ (пп. 6 п. 3 розділу IV Інструкції № 449).

У разі якщо останній день строків сплати ЄСВ, зазначених у Інструкції № 449, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати ЄСВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 11 розділу IV Інструкції № 449).

Отже, роботодавець зобов’язаний сплатити ЄСВ з нарахованої за відповідний календарний місяць суми допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування.

 

Легалізація трудових відносин – це законодавчо закріплені права працюючих громадян сьогодні та гарантоване майбутнє завтра

Питання виплати офіційної заробітної плати та офіційного працевлаштування дуже актуальна тема у нашому суспільстві. Про це повідомила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй.

За її словами, на данний час виплати заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, нажаль, нормою життя наших громадян та роботодавців.

Кожному громадянину слід зрозуміти, що захистити себе він зможе тільки законним шляхом, і це можливо лише за умови належного оформлення трудових відносин з роботодавцем.

Не варто забувати, що виплата заробітної плати без сплати встановлених податків і зборів є також грубим порушенням Законів України, яке підпадає під адміністративну та кримінальну відповідальності.

Крім цього, виплата заробітної плати в «конвертах» та у розмірах, нижчих за мінімальні гарантії, по-перше, позбавляє наших громадян належного захисту, насамперед, належного розміру пенсійних виплат.

По-друге, до місцевих бюджетів не надходять необхідні кошти, що безпосередньо відбивається на рівні життя і на розв`язанні безлічі соціальних проблем. Скорочується і фінансування соціальних статей з держбюджету.

Тобто, легалізація зарплати та збільшення робочих місць не тільки вирішить проблему зайнятості населення, а надасть додаткові кошти для вирішення соціальних та побутових проблем громад Пологівського  регіону.

Головне управління ДФС у Запорізькій області (далі – ГУ ДФС) разом с Пенсійним фондом України, Управлінням праці, Національною поліцією, органами місцевого самоврядування в Дніпропетровській області у складі робочих груп розпочинають проводити контрольно-перевірочні заходи з обстеженням об`єктів на предмет легальної зайнятості населеня.

Першочергова задача таких груп буде спрямована на категорію платників, по яких в автоматичному режимі виявлені ризики виплати зарплати в «конвертах», або виплати зарплати нижче встановленого законодавством мінімуму та по яких до ГУ ДФС надійшли скарги від громадян про порушення їх трудових прав.

Фіскальна служба на теперішній час не ставить собі за ціль перевірити та оштрафувати. Для фіскальної служби найголовніше, що працівник був офіційно оформлений, соціально захищений, а з його заробітної плати сплачувались податки і збори.

Все це мають добре усвідомлювати і роботодавці, і підприємці і наймані працівники Пологівського району – зазначила Світлана Бруй.

 

Затверджено порядок надання довідки про відсутність заборгованості

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що Мінфін України наказом від 03 вересня 2018 року № 733 (далі – Наказ № 733) затвердило Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Порядок).

     Порядок розроблено з метою поліпшення обслуговування платників при наданні довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка)

Зокрема, для отримання Довідки платник подає відповідну заяву за вибором:

-           у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу. Якщо заяву подано до державної податкової інспекції, її передають до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі – уповноважений орган);

-           в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину «Електронного кабінету» з дотриманням вимог Законів «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її було подано.

Надається Довідка безоплатно за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві.

Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування.

    Наказ № 733 набирає чинності з дня набрання чинності Законом України від 05 жовтня 2018 року № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги», але не раніше дня його офіційного опублікування, тобто 07.11.2018.

 

Новації: податкова знижка для внутрішньо переміщених осіб

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що громадяни, які вимушені були покинути окуповані території в Україні, мають право скористатися податковою знижкою  у разі оренди житла.

Нагадаємо, що податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат, на яку зменшується оподатковуваний дохід у вигляді заробітної плати, в результаті чого з бюджету повертається  частина сплаченого податку на доходи фізичних осіб.

Перелік витрат, які включаються до податкової знижки, визначено ст.166 Податкового кодексу України (далі ПКУ).

З 4 жовтня 2018 року набрав  чинності  Закон України від 06 вересня 2018 року № 2530-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України».

Вказаним Законом внесені зміни до ПКУ щодо переліку витрат, які включаються до податкової знижки. А саме,  п. 166.3 ст. 166 ПКУ доповнено підпунктом 166.3.9 такого змісту: «суму коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку  на доходи фізичних осіб (далі – платник податку), який має статус внутрішньо переміщеної особи.

Платник податку  має право скористатися зазначеною в цьому підпункті податковою знижкою виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого та другого ступенів споріднення:

- не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;

- не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.

Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року».

 

Як правильно оформити найманого працівника

Інформування та роз’яснення роботодавцям та працівникам чинного трудового законодавства є важливим елементом в питанні оформлення легальних трудових відносин.

  Відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби.

Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:

 -укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України; форма трудового договору з фізичною особою затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260);

 -оформити   наказ   про  прийняття  на роботу  (заповнюють типову форму № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджену наказом Державного комітету статистики України від 5 грудня 2008 року № 489);

 -повідомити ДФС про прийняття працівника на роботу (постанова КМУ від 17 червня 2015 р. № 413).

  При цьому необхідно пам’ятати, що повідомлення про прийняття на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413.

  Таке повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем їх обліку як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування одним із таких способів:

засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;

на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

 

До 9 листопада необхідно подати звіт про суми податкових пільг

В Пологівському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляють, що платники податків, які не сплачують податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг зобов’язані до 9 листопада 2018 року подати до органів фіскальної служби звіт про суми отриманих пільг та напрями їх використання.

Подання даного звіту передбачено п.п. 16.1.6 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями.

Податківці нагадують, суми податків та зборів, не сплачені суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, обліковуються таким суб’єктом - платником податків. Порядок обліку таких сум податків та зборів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1233. Цей Порядок є обов’язковим для виконання суб’єктами господарювання, які відповідно до Податкового кодексу України не сплачують податки та збори до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг.

Крім цього, суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, складає звіт про суми податкових пільг  за формою згідно з додатком до Постанови № 1233.

Звіт подається суб’єктом господарювання за 3, 6, 9 і 12 календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду.

У разі коли суб’єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

 

Підприємці – платники єдиного податку зобов’язані вести книги обліку доходів та надавати товарні чеки покупцю за його вимогою

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої – третьої груп ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 – 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Форми книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат та порядки їх ведення (далі – Порядки) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 579.

Згідно з п. 1 Порядків фізичні особи –- підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку першої і другої груп, а також платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть книгу обліку доходів, у якій щоденно за підсумками робочого дня відображають отримані доходи; фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, ведуть книгу обліку доходів і витрат, у якій щоденно за підсумками робочого дня відображають отримані доходи та понесені витрати.

Водночас, Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року             № 148 (далі – Положення № 148), передбачено, що підприємства та підприємці здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку.

Відповідно до п.п. 13 п. 3 розд. І Положення № 148 книга обліку, зокрема це книга обліку доходів і витрат.

Книга обліку доходів і витрат/книга обліку доходів – документ установленої форми, що застосовується відповідно до законодавства України для відображення руху готівки. Форми відповідних книг обліку доходів і витрат / книг обліку доходів затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, відповідно до вимог ПКУ (п.п. 14 п. 3 розд. І Положення № 148).

Згідно з п. 11 розд. ІІ Положення № 148 готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки у повній сумі. Оприбуткуванням готівки в касах фізичних осіб – підприємців, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх товарними чеками (квитанціями) і веденням книги обліку доходів і витрат (або книги обліку доходів), є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у книзі обліку доходів і витрат (або книзі обліку доходів) на підставі товарних чеків (квитанцій).

Керівники суб’єктів господарювання несуть відповідальність за дотриманням порядку ведення операцій з готівкою. Особи, які винні в порушенні порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому законодавством України порядку (абзац другий п. 47 розд. ІV Положення № 148).

Отже, для оприбуткування в день одержання готівки в повній сумі її фактичних надходжень записи у книзі обліку доходів / книзі обліку доходів і витрат виконуються фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку першої – третьої груп щоденно за підсумками робочого дня, протягом якого отримані доходи або отримані доходи та понесені витрати, на підставі товарних чеків (квитанцій).

При цьому, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку зобов’язані оформляти товарні чеки (квитанції) та відповідно до п. 15 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями надавати їх покупцю товарів (послуг) за його вимогою.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 107.11).

 

Неприбуткові організації можуть надіслати реєстраційну заяву за формою 1-РН засобами електронного зв’язку

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 (зі змінами) (далі – Порядок № 440).

Відповідно до п. 6 Порядку № 440 реєстраційна заява за формою 1-РН може бути подана (надіслана) неприбутковою організацією засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (із змінами).

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками податків відповідно до норм законів України від 22 травня 2003 року № 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 22 травня 2003 № 852-ІV «Про електронний цифровий підпис» (далі – Закон № 852), Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.

Згідно з п. 1 розд. ІІ Порядку № 557 електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства та на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.

Відповідно до абзацу четвертого п. 3 розд. ІІ Порядку № 557 створення електронного документа завершується накладанням на нього електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) підписувача (підписувачів), електронної печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді.

Відповідно до п. 11 розд. ІІ Порядку № 557 перша квитанція надсилається автору протягом двох годин з часу отримання електронного документа контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня.

У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у п. 10 розд. ІІ Порядку № 557, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.

Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.

Друга квитанція направляється платнику податків за результатами розгляду реєстраційної заяви за формою 1-РН та прийнятого контролюючим органом рішення про: включення, повторне включення, відмову у включенні (повторному включенні) неприбуткової організації до Реєстру; виключення неприбуткової організації з Реєстру; зміну ознаки неприбутковості. Відповідно до пункту 8 Порядку № 440, таке рішення приймається контролюючим органом протягом 14 календарних днів з дня отримання контролюючим органом реєстраційної заяви за формою 1-РН.

Відповідно і друга квитанція направляється платнику податків протягом 14 календарних днів з дня отримання контролюючим органом реєстраційної заяви за формою 1-РН.

В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого контролюючим органом рішення про: включення, повторне включення, відмову у включенні (повторному включенні) неприбуткової організації до Реєстру; виключення неприбуткової організації з Реєстру; зміну ознаки неприбутковості або зазначаються причини не прийняття реєстраційної заяви за формою 1-РН в контролюючому органі.

Згідно з п. 1 розд. ІІ Додатку 1 до Порядку № 557 автор зобов’язаний вести архів надісланих до контролюючого органу файлів електронних документів із накладеними на них ЕЦП автора та отриманих електронних документів з ЕЦП контролюючого органу, а також зберігати цей архів протягом строку, передбаченого законодавством для зберігання відповідних документів на паперових носіях.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 102.04).

 

Кваліфіковані сертифікати відкритих ключів

Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС), як кваліфікований надавач електронних довірчих послуг, з 07 листопада 2018 року буде формувати усім своїм клієнтам виключно кваліфіковані сертифікати.

Як і раніше, такі сертифікати будуть використовуватись користувачами електронних довірчих послуг для подання електронної звітності, організації електронного документообігу, отримання адміністративних послуг в електронному вигляді тощо.

Посилені сертифікати відкритих ключів, що були сформовані до 07.11.2018 будуть і надалі обслуговуватись АЦСК ІДД ДФС до закінчення їх строку чинності.

На інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (https://acskidd.gov.ua) буде розміщено нові форми реєстраційних карток, які необхідно буде використовувати для отримання електронних довірчих послуг починаючи з 07.11.2018.

 

Нововведення щодо електронної звітності

З 01 листопада 2018 року для забезпечення комфортних умов при обміні електронними документами:

- підписання повідомлень ДФС (квитанцій, інформаційних розсилок, тощо) здійснюється окремим сертифікатом, призначеним для накладання електронного цифрового підпису: SFS_2018_1.cer

- зашифрування повідомлень на ДФС (звітність, тощо) здійснюється окремим сертифікатом, призначеним для шифрування: SFS_2018_2.cer.

 

Дізнайтесь про електронний сервіс ДФС «Пошук фіскального чека»

В рамках реалізації експериментального проекту щодо реєстрації і експлуатації нових моделей програмно-технічних комплексів, для забезпечення реєстрації розрахункових операцій, Державною фіскальною службою впроваджено у тестовому режимі систему E-Receipt.

E-Receipt - це нова інформаційна система реєстрації та обліку РРО, що передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Електронний чек генеруватиметься, реєструватиметься в системі ДФС і доповнюватиметься QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій.

Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

ДФС реалізовано електронний сервіс, який дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук та перегляд фіскального  касового чеку, що  формується   традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і електронний фіскальний чек, створений новітніми РРО.

Через електронний сервіс «Пошук фіскального чека» можливо оперативно отримати інформацію про здійснені розрахункові операції у будь-якому торговельному об’єкті.

Перевірка чеку через електронний сервіс, встановлення достовірності його даних та факту передачі до ДФС - це захист прав громадян як споживачів та запобіжник зловживань під час здійснення розрахункових операцій.

Сервіс знаходиться у відкритій частині  Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check.

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою.

Якщо е-чек відсутній в системі, можна надіслати до ДФС електронний лист із прикріпленим фото чеку на адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

ДФС визначить причину відсутності електронного чеку в системі і прийме відповідні міри.

Також, у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДФС наявному розрахунковому документу або отримання користувачами фіскального чеку, який викликає сумнів, можна направляти до ДФС письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для проведення ДФС відповідних контрольно-перевірочних заходів.

 

Діяльність підприємця - платника єдиного податку. Як визначити дохід?

Доходом підприємця – платника єдиного податку є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.

До складу доходу також включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).

Безоплатно отримані товари (роботи, послуги) – це надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані на відповідальне зберігання і використані.

У разі надання послуг, виконання робіт за договорами доручення, комісії, транспортного експедирування або за агентськими договорами доходом є сума отриманої винагороди повіреного (агента).

До суми доходу платника єдиного податку 3-ї групи, який є платником ПДВ, включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

Разом з тим, до доходу не включаються отримані пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування.

Крім того, не включаються до складу доходу ті доходи, які отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

Доходи платника єдиного податку визначаються за датою надходження коштів у грошовій (готівковій або безготівковій) формі.

У разі безоплатного отримання товарів (робіт, послуг), доходи визначаються за датою підписання акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

Для платника єдиного податку 3-ї групи, який є платником ПДВ, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

Зазначена норма передбачена п.п. 1 п. 292.1; п. 292.3; п. 292.4, п. 292.6 ст. 292 Податкового кодексу.

 

Отримання  послуг електронного цифрового підпису. Дізнайтесь, чи можливо за  довіреністю?

Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС) надає послуги електронного цифрового підпису (ЕЦП) органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям усіх форм власності та фізичним особам на безоплатній основі.

Для отримання послуг ЕЦП заявнику необхідно особисто звернутись до представництва АЦСК ІДД ДФС з комплектом реєстраційних документів, перелік яких розміщено у розділі «Отримання послуг електронного цифрового підпису» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС: https://www.acskidd.gov.ua.

Подання комплекту реєстраційних документів, необхідних для отримання послуг ЕЦП до АЦСК ІДД ДФС засобами поштового зв’язку або через мережу Інтернет не передбачено.

У випадку, якщо заявник не має можливості з’явитись до АЦСК ІДД ДФС особисто, то він може бути представлений довіреною особою (представником), яка повинна надати до АЦСК ІДД ДФС крім реєстраційних документів нотаріально посвідчену довіреність із відповідними повноваженнями для отримання послуг ЕЦП від імені заявника.

Звертаємо увагу, що з 07 листопада 2018 набирає чинності Закон України від 05.11.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».

Пунктом 2 ст. 22 Закону № 2155 встановлено, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо особи та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи.

Отже, починаючи з 07.11.2018, отримати послуги з формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів за нотаріально посвідченою довіреністю буде неможливо.

 

Електронний сервіс ДФС «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на веб-порталі щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

У електронному он-лайн сервісі «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» зазначається інформація про наявність боргу платника в цілому по Україні, тоді як платник податків може перебувати на обліку не лише в контролюючому органі за основним місцем обліку, а й обліковуватись як платник окремих податків та зборів в контролюючих органах за неосновним місцем обліку.

Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надає платнику податків з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів, доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів.

Крім того, щомісячно на офіційному веб-порталі ДФС оприлюднюється інформація про платників податків, які мають податковий борг, з якою можна ознайомитись за посиланням: Головна/Відкриті дані/Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг.

 

На одну операцію постачання склали та зареєстрували в ЄРПН дві податкові накладні. Відображення в декларації з ПДВ.

У випадку складання двох податкових накладних на одну операцію з постачання товарів/послуг та реєстрації її в ЄРПН, платник ПДВ, з метою виправлення допущеної помилки, має право скласти розрахунок коригування до помилкової (другої) податкової накладної.

Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем (отримувачем) товарів/послуг, з дотриманням визначених термінів реєстрації.

Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів (п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу).

Дані, наведені в податковій звітності з ПДВ, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника (абз. перший п. 6 розд. ІІІ  наказу МФУ від 28.01.2016 № 21).

Отже, обсяги постачання товарів/послуг та сума ПДВ, вказані в помилковій (другій) податковій накладній і розрахунку коригування до неї, не підлягають відображенню в декларації з ПДВ, оскільки в такій Декларації зазначаються показники, зазначені в складеній на підставі первинних документів податковій накладній.

 

В якому випадку профспілкові організації подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації?

До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам «неприбутковості», визначених п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу і не є платниками податку на прибуток підприємств, зокрема, віднесені професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок.

Неприбуткові підприємства, установи та організації подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, утворені в порядку, визначеному законом, звітують у разі порушень п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу), та річну фінансову звітність.

Отже професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише у разі порушень вимог «неприбутковості» визначених п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу.

Зазначена норма передбачена п. 46.2 ст. 46, п.п. 133.4.6 ст. 133 Податкового кодексу.

 

Оподаткування заробітної плати одинокої матері, яка утримує дитину віком до 18 років

Доходи у вигляді заробітної плати включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (з урахуванням застосованої податкової соціальної пільги) за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює

50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому на 1 січня звітного податкового року (у 2018 році - 881 грн.).

Податкова соціальна пільга застосовується до заробітної плати, якщо її розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

У 2018 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 2470 грн. (1762 грн. х 1,4).

Платник податку, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150% суми «загальної» пільги у розрахунку на кожну таку дитину. У 2018 році - 1321,50 грн. (881грн.х 50%).

Отже, одинока мати, яка утримує дитину віком до 18 років, має право на зменшення суми, отримуваної від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у 2018 - 1321,50 грн., якщо розмір отриманої протягом місяця заробітної плати не перевищує граничний розмір доходу для застосування податкової соціальної пільги (у 2018 році – 2470 грн).

Платник податку, який має право на застосування «збільшеної» податкової соціальної пільги, зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтвердні документи.

Зазначена норма передбачена  п.п. 169.1.1, п.п. 169.4.1, п.п. 169.1.3 а); п.п. 169.3.2 ст. 169 Податкового кодексу.

 

ГУ ДФС у Запорізькій області інформує:

Запорізькі платники отримали 50,5 тисячі електронних ключів для користування он-лайн послугами фіскальної служби

У січні-жовтні 2018 року працівники фіскальної служби видали запорізьким платникам понад 50,5 тисячі ключів електронного цифрового підпису. Усього послугами відділень Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС у Запорізькій області скористалися більш ніж 17 тисяч клієнтів.

Лише у жовтні близько 7 тисяч посилених сертифікатів ЕЦП отримали майже 2,5 тисячі платників м. Запоріжжя та регіону.

Як повідомляють фахівці пунктів АЦСК, щоденно послуги з видачі електронних ключів надаються, у середньому, понад 150 відвідувачам.

Нагадаємо, з 7 листопада АЦСК ДФС буде формувати усім своїм клієнтам тільки кваліфіковані сертифікати. Вони, як і раніше, будуть застосовуватися користувачами електронних довірчих послуг для подання електронної звітності, організації електронного документообігу, отримання адміністративних послуг в електронному вигляді тощо.

Нові форми реєстраційних карток для отримання електронних довірчих послуг будуть розміщені на інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (https://acskidd.gov.ua).

 

У Запорізькій області надходження єдиного соціального внеску зросли на 30 відсотків

За десять місяців 2018 року запорізькі роботодавці сплатили до соціальних фондів 5 мільярдів 724,7 мільйона гривень єдиного соціального внеску (за оперативними даними та без показників великих платників податків, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС), що на 1,3 мільярда або майже на 30 відсотків більше, ніж торік.

Понад 54 відсотки від загальної суми забезпечили платники м. Запоріжжя – 3 мільярди 97 мільйонів, страхувальники м. Енергодар спрямували 597 мільйонів, м. Мелітополь та Мелітопольського району – 496 мільйонів, м. Бердянськ та Бердянського району – 358 мільйонів, Вільнянського району – 120,5 мільйона, Василівського району – 114 мільйонів, м. Токмак та Токмацького району – майже 107 мільйонів.

На збільшення надходжень єдиного соцвнеску вплинули темпи зростання фонду оплати праці, які порівняно з минулим роком підвищились більш ніж на 27 відсотків.

Усього в регіоні загальна кількість підприємців та підприємств-роботодавців, які сплачують ЄСВ, складає понад 109 тисяч, у тому числі майже 15 тисяч – це юридичні особи, 94,3 тисячі – суб'єкти господарювання-фізичні особи.

 

Керівники Запорізької митниці та аеропорту обговорили шляхи підвищення якості обслуговування пасажирів

Пасажиропотік запорізького аеропорту щорічно зростає на 15%, а на початку 2019 року планується ще й введення в експлуатацію нового терміналу, відкриття додаткових та розширення діючих авіарейсів. Це беззаперечно позитивний факт, адже зростатимуть доходи аеропорту, а відповідно, й податкові надходження.

Водночас виникає потреба у створенні оптимальних умов для ефективного обслуговування пасажирів при проходженні митного контролю. З метою удосконалення обслуговування клієнтів аеропорту начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев ініціював проведення робочої наради за участю керівництва митниці, адміністрації аеропорту та служби авіаційної безпеки.

Під час зустрічі Олексій Мужев зазначив, що для поліпшення ситуації із запорізьким аеропортом необхідно об'єднати зусилля. Він наголосив, що саме злагоджена взаємодія всіх служб підвищить рівень обслуговування пасажирів та позитивно вплине на імідж повітряних воріт Запоріжжя.

Учасники наради відвідали місце будівництва нового терміналу, де незабаром буде здійснюватись проходження пасажирського контролю, та обговорили найбільш реальні шляхи вирішення нагальних проблем. Зокрема, це відповідність загальним вимогам до облаштування авіаційного пункту пропуску "Запоріжжя", удосконалення та прискорення контролю пасажирів та багажу, функціонування та дотримання режиму у зонах митного контролю, перспективи розвитку пункту пропуску та інші.

 

Податкові надходження у Запорізькій області перевищили 12 мільярдів гривень

За десять місяців 2018 року платники податків Запорізького регіону спрямували до бюджетів усіх рівнів понад 12 мільярдів гривень. Податкові надходження порівняно з минулорічними збільшилися на два мільярди гривень.

Внесок запоріжців до державного бюджету склав 5 мільярдів 425 мільйонів, це на 1 мільярд 133 мільйони або на 26 відсотків більше, ніж торік.

Значну частину у доходах державної скарбниці займає податок на додану вартість – з початку року сплачено 2 мільярди 579 мільйонів, що на 585 мільйонів або на 29,2 відсотка перевищує показник 10 місяців 2017 року.

Надходження податку на доходи фізичних осіб склали 1 мільярд 357 мільйонів, зростання до аналогічного періоду минулого року – 239 мільйонів або 21 відсоток.

Підприємства регіону перерахували до держбюджету 620 мільйонів гривень податку на прибуток, збільшивши відрахування на 176 мільйонів або на 40 відсотків.

Військового збору з початку року надійшло майже 439 мільйонів, що на 90 мільйонів або на 26 відсотків більше, ніж у січні-жовтні минулого року.

Крім того, майже на мільйон гривень порівняно з 2017 роком зросла сплата рентних платежів. Усього за десять місяців користувачі природними ресурсами поповнили казну на 232 мільйони.

 

Мешканці Запорізької області сплатили до місцевих бюджетів майже 6,7 мільярда

За січень-жовтень 2018 року до місцевих бюджетів Запорізького регіону надійшло 6 мільярдів 687,5 мільйона гривень податків і зборів (без даних великих платників податків, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Порівняно з аналогічним періодом минулого року скарбниці отримали на 917 мільйонів або на 16 відсотків більше.

Майже 61 відсоток надходжень до бюджетів громад забезпечив податок на доходи фізичних осіб, якого за десять місяців сплачено 4 мільярди 72 мільйони. Це на 716,5 мільйона або на 21 відсоток перевищує показники 2017 року.

Представники малого і середнього підприємництва сплатили мільярд гривень єдиного податку, збільшивши відрахування на 178 мільйонів або на 21 відсоток. Із загальної суми 589 мільйонів перерахували до казни підприємці-фізичні особи, 304 мільйони – агровиробники, які використовують спрощену систему оподаткування, 126 мільйонів – суб'єкти господарювання-юридичні особи.

Також з початку року надійшло майже 930 мільйонів гривень плати за землю, рівень минулого року перевищено на 19 мільйонів. Зокрема, землекористувачі-юридичні особи забезпечили 724 мільйони, фізичні особи – понад 205 мільйонів.

Крім того, запорізькі підприємства поповнили бюджети на 137,5 мільйона гривень рентної плати за використання природних ресурсів. Від реалізації підакцизних товарів скарбниці отримали 158,5 мільйона.

 

Митні надходження від Запорізького регіону зросли майже на 53 відсотки

У січні-жовтні 2018 року запорізькі підприємства сплатили до держбюджету 6 мільярдів 844 мільйонів митних платежів, що на 2 мільярди 360 мільйонів або на 53 відсотки перевищує рівень 2017 року. Лише у жовтні до казни перераховано 922 мільйони, що на 430 мільйонів або на 87 відсотків більше, ніж у жовтні 2017 року.

Основні надходження забезпечили промислові підприємства при розмитненні товарів для використання у виробництві – майже 73 відсотки, суб'єкти невиробничих галузей – 27 відсотків.

Зокрема, найбільша частка митних платежів припадає на машини, устаткування та транспорт – 36 відсотків, паливно-енергетичні товари – 30 відсотків, метали та вироби з них – 12 відсотків, продовольчі та сільськогосподарські товари – 7 відсотків, мінеральні продукти та продукція хімічної промисловості – по 6 відсотків.

Як свідчить аналіз митного оформлення імпортних поставок, за останній місяць майже вдвічі скоротились відрахування платежів запорізьких підприємств на митницях інших областей. Водночас суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності, зареєстровані в інших регіонах, у жовтні сплатили у зоні діяльності Запорізької митниці ДФС більш ніж 500 мільйонів гривень, що вдесятеро більше, ніж у вересні.

 

Запорізькі митники зайняли перше командне місце у міжнародному півмарафоні

Вже вдруге у Запоріжжі проходив міжнародний півмарафон Zaporizhstal Half Marathon, організований компанією Run Ukraine.

Цього року громадська організація "Бігова Україна" запросила представників силових структур взяти участь у кубку "Security cup" на дистанції 5 км.

За результатами забігу команд у складі чотирьох чоловік представники Запорізької митниці ДФС посіли перше командне місце. Крім того, перше місце серед жінок у особистому заліку виборола головний державний інспектор митного посту "Запоріжжя-центральний" Олена Рижова, друге місце – головний державний інспектор управління фінансування, бухгалтерського обліку та звітності Катерина Полянська, третє місце – старший державний інспектор митного посту "Запоріжжя-центральний" Ірина Четошнікова. Третє місце серед чоловіків у особистому заліку здобув завідувач сектора охорони державної таємниці, технічного та криптографічного захисту інформації Олександр Вітько.

Зазначимо, щорічний півмарафон проводиться у Запоріжжі з метою популяризації та пропаганди масового бігу, здорового способу життя, розвитку спорту, інтеграції України у світовий біговий марафонський рух.

© 2013-2018 Розівська районна державна адміністрація Запорізької області