Пологівські, більмацькі та розівські суб’єкти господарювання сплатили понад 99 мільйонів гривень ПДВ

У січні-жовтні цього року платники податків Пологівського, Більмацького та Розівського районів спрямували до державного бюджету 99,4 мільйона гривень податку на додану вартість. Про це повідомила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Вона зазначила, що податок на додану вартість – один із бюджетоутворюючих платежів та займає лідируючу позицію у надходженнях державного бюджету – за десять місяців його частка склала 45 відсотків.

Зокрема, суб’єкти господарювання-юридичні особи забезпечили 96,3 мільйона, від СПД-фізичних осіб надійшло 3,1 мільйона.

Найбільші суми ПДВ надійшли від компаній і підприємців, чия діяльність зосереджена у Пологівському районі - 53,8 мільйона, у Більмацькому і Розівському районах сплачено, відповідно, 30,9 та 14,7 мільйона.

Наразі у Пологівському управлінні зареєстровано 207 юридичних та 42 фізичні-особи –платники податку на додану вартість.

Місцеві бюджети Пологівського, Більмацького та Розівського районів отримали понад 400 тисяч гривень «авто податку»

За січень-жовтень 2019 року до місцевих бюджетів Пологівського, Більмацького та Розівського районів сплачено 415,5 тисяч гривень транспортного податку.  Як повідомила начальниця Пологівського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Світлана Бруй, із загальної суми 379,0 тисяч надійшло від юридичних осіб та 36,6 тисячі – від фізичних осіб.

Найбільші відрахування «автоподатку» забезпечили власники автомобілів Пологівського району – 258,0 тисяч, до скарбниці Більмацького району перераховано 151,2  тисячі, Розівського району – 6,3 тисяч гривень.

Фахівці Пологівського управління нагадують, що транспортний податок входить до складу податку на майно. Об’єктом оподаткування  транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньо ринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2019 році – понад  1,56 млн. гривень).

Ставка транспортного податку становить 25 тисяч гривень на рік за кожний легковий автомобіль.

 

Роз’яснення законодавства

До уваги платників !

З 01  листопада  2019 року

набирає чинності  Наказ МФУ від 11.02.2019 року №60 «Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені»  у зв’язку з чим звертаємо увагу, що змінились вимоги до інформації, що  зазначає платник у заяві  про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені  ( крім ЄСВ).

У заяві платник зазначає назву помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу, його суму, дату сплати і реквізити з платіжного документа, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім'я якого відкрито рахунок, та МФО Казначейства), та визначає напрям(и) перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються:

на поточний рахунок платника податку в установі банку;

на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, незалежно від виду бюджету;

у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

До заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету.

Заява може бути подана платником до територіального органу ДФС у паперовому вигляді та в електронній формі  за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних систем з дотриманням вимог законодавства у сфері захисту інформації електронних довірчих послуг   у приватній частині Cервісу «Електронний кабінет» через «Єдине вікно подання електронної звітності».

Зразки заяви розміщені в Центрі обслуговування податків

Інформація щодо рахунків для сплати податків і зборів та ЄСВ розміщений на сайті ДПС України за посиланням  http://zp.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/

До уваги платників податків!

Заява на повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені: що обов’язково зазначається?

Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст. 43 Податкового кодексу.

Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми (п. 43.3 ст. 43 ПКУ).

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку (п. 43.4 ст. 43 ПКУ).

Наказом МФУ від 11.02.2019 №60 "Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені" визначено порядок подання заяви на повернення цих сум, який  вступає в дію 01.11.2019 року.

Так, платник податків у заяві обов'язково зазначає:

- назву помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу;

- суму;

- дату сплати;

- реквізити з платіжного документа, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім'я якого відкрито рахунок, та МФО Казначейства);

- напрям(и) перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються.

- додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету.

Отже, для повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені (крім єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) платнику податків необхідно подати заяву у довільній формі до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

З 01 листопада 2019 року платники податків можуть подавати заяви про повернення у приватній частині Сервісу "Електронний кабінет" через "Єдине вікно подання електронної звітності".

Створення та подання фінансової звітності можливо за допомогою Електронного кабінету

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області нагадує, що платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ.

Норми встановлені п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Фінансова звітність, що складається та подається відповідно до п. 46.2  ст. 46 ПКУ, зокрема, платниками податку на прибуток є додатком до податкової декларації з податку на прибуток та її невід’ємною частиною.

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм ПКУ та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557).

Згідно з п. 3 розділу ІІ Порядку № 557 платник, зокрема, створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів.

Для платників податків, які відповідно до п. 49.3 ст. 49 ПКУ обрали спосіб подання звітності засобами електронного зв’язку в електронній формі (у тому числі і за допомогою Електронного кабінету), на вебпорталі ДПС України ведеться та підтримується в актуальному стані рубрика «Електронна звітність». У рубриці «Головна>Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітність>Повідомлення платникам податків про подання електронної звітності» викладено повідомлення щодо приймання та обробки фінансової звітності за різними форматами.

При створенні звітності, яка подається до Державної податкової служби України і Державної служби статистики України, слід використовувати формати з першою літерою «S».

Звітність, яка подається тільки до Державної податкової служби України, формується за форматами з першою літерою «J».

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС (http://tax.gov.ua/).

У відкритій та приватній частинах Електронного кабінету в розділі «Допомога» розміщено допомогу щодо створення електронних документів за допомогою режиму «Введення звітності».

В режимі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету користувач має можливість створювати, редагувати, підписувати та надсилати звітність, зокрема фінансову.

При формуванні відповідної фінансової звітності користувач самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми» та обирає необхідну форму фінансової звітності за звітний період, щодо якого здійснюється звітування/уточнення. В наступному вікні обирає «стан документа» (звітний документ/новий звітний документ/уточнюючий документ) та відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район».

Платникам єдиного податку 1 групи РРО не потрібні. Для решти представників мікробізнесу будуть безкоштовні програмні РРО від ДПС

Державна податкова служба продовжує роз’яснювати зміни до Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг (закон № 128-IX від 20.09.2019) та зміни до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг (закон № 129-IX від 20.09.2019).

Закон № 128-IX відкрив можливість використовувати замість традиційних РРО спеціальні програми. Таку програму можна буде встановити на будь-який гаджет, у тому числі і на смартфон. При цьому в п.2 пп.11 Закону прямо записано, що «Контролюючий орган забезпечує безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання». Тобто, безкоштовним буде не тільки скачування самої програми, але і її обслуговування.

Також звертаємо увагу платників, що дія згадуваних законів не поширюється на фізичних осіб, які продають на ринку власні вживані речі або продукти власного підсобного господарства. Також під дію цих законів не підпадають платники єдиного податку, що належать до І групи, тобто чий річний дохід не перевищує 300 тисяч гривень. Це означає, що вказаним категоріям громадян і приватних підприємців касові апарати застосовувати не потрібно і після того, як нові правила застосування РРО наберуть чинності.

Суб’єкти господарювання, які надають в оренду приміщення на неповний робочий день, обчислюють земельний податок на загальних підставах

Пологівське управління ГУ ДПС у Запорізькій області  звертає увагу на наступне.

Відповідно до п.п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 та п.п. 265.1.3 п. 265.1 ст. 265 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) плата за землю у складі податку на майно належить до місцевих податків.

Сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів (п. 12.3 ст. 12 ПКУ).

Ставки земельного податку з урахуванням п.п. 12.4.1 п. 12.4 ст. 12 ПКУ встановлюються сільськими, селищними, міськими радами та радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах ставок, визначених ст. 274 ПКУ (ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження)) та ст. 277 ПКУ (ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено).

Згідно із п. 274.1 ст. 274 ПКУ ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування – не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель – не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Ставка земельного податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) (п. 274.2 ст. 274 ПКУ).

Ставка земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, встановлюється у розмірі, зокрема, не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, а для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, а для лісових земель – не більше 0,1 відсотка від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області (п. 277.1 ст. 277 ПКУ).

Нормами ПКУ не передбачено ставок земельного податку за площі, що надаються в оренду на неповний робочий день (кілька годин на тиждень або день).

Отже, суб’єкти господарювання, які надають в оренду приміщення на неповний робочий день, обчислюють земельний податок на загальних підставах.

Наявність податкового боргу є підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації фізичної особи - підприємця платником єдиного податку

Пологівське управління нагадує, що починаючи з 01.01.2017 згідно пп. 291.5.8 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України не  можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили.

Таким чином, однією з підстав для контролюючих органів при прийнятті рішення про відмову у реєстрації фізичної особи - підприємця платником єдиного податку є наявність у такого платника податків податкового боргу зі сплати податків та зборів, за якими визначені грошові зобов'язання, в тому числі, які не пов'язані із здійсненням господарської діяльності.

Водночас, повідомляємо, що  контролюючий орган може анулювати реєстрацію платником єдиного податку шляхом виключення з Реєстру платників єдиного податку за своїм рішенням у разі наявності у платника єдиного податку податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів (п.п. 3 п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України).

Таке виключення з Реєстру платників єдиного податку здійснюється в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.

Інформацію про наявність податкового боргу можна отримати за допомогою електронних сервісів ДПС України, які розташовані на головній сторінці веб-порталу ДПС або в «Електронному кабінеті», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua.

Оновлення інформації на веб-порталі ДПС щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (зокрема, про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Кому надано право повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом

Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають:

- чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);

- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

- особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим;

Для початку використання нового передового сервісу необхідно завантажити та встановити актуальну версію безкоштовного програмного забезпечення "ІІТ Користувач ЦСК-1".

Клієнти Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС можуть переглянути Відеоінструкцію по повторному (дистанційному) формуванню сертифікатів за електронним запитом.

Також детальний опис по роботі нового сервісу, та перелік можливих помилок розміщено у відповідних розділах Настанови користувача.

Надання платником ПДВ фінансової допомоги. Чи нараховувати податкове зобов’язання?

Оскільки операція з надання платником ПДВ поворотної/безповоротної фінансової допомоги не визначається як операція з постачання товарів/послуг, то на таку операцію ПДВ не нараховується.

Відповідно до п. 185.1 ст.185 Податкового кодексу об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та/або послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Постачання товарів – будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (п.п 14.1.191 ст 14 ПКУ).

Оскільки операція з надання/отримання платником ПДВ поворотної/безповоротної фінансової допомоги не підпадає під визначення операцій з постачання товарів/послуг, така операція не є об’єктом оподаткування ПДВ.

Електронні сервіси ДПС

ПДВ: інформація про залишок коштів на електронному рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ

В приватній частині Електронного кабінету в меню «Система електронного адміністрування ПДВ» платник ПДВ має доступ до інформації з системи електронного адміністрування ПДВ, а саме: реєстру операцій, реєстру транзакцій, інформації про суму перевищення.

За допомогою опції «Реєстр транзакцій» користувачі Електронного кабінету отримують перелік всіх операцій, пов’язаних з електронним рахунком у системі електронного адміністрування ПДВ, в тому числі інформацію про тип транзакції (зарахування коштів, списання коштів тощо), загальну суму поповнення електронного рахунку, списання коштів з електронного рахунку, суму всіх кредитових оборотів по електронному рахунку, заборгованість, актуальний залишок коштів на електронному рахунку.

Також на запит платника ПДВ йому шляхом надсилання електронного повідомлення надається інформація про рух коштів на його рахунках у системі електронного адміністрування податку.

Отже, інформацію щодо залишку коштів на електронному рахунку платник ПДВ може отримати:

- через Електронний кабінет/меню «Система електронного адміністрування ПДВ»/опція «Реєстр транзакцій»,

- а також шляхом подання, за допомогою програмного забезпечення для подання податкової звітності в електронній формі засобами телекомунікаційного зв’язку, сервісного запиту J1302301/F1302301 «Запит щодо отримання реквізитів електронного рахунку та інформації щодо залишку коштів на такому рахунку» та отримати у відповідь витяг J1402301/F402301 «Витяг про реквізити електронного рахунку та інформації щодо залишку коштів на такому рахунку».

Вхід до інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Підстави відмови у видачі кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів

Рішення про відмову у наданні кваліфікованих сертифікатів електронного підпису чи печатки адміністратор реєстрації приймає у разі:

– відсутності документів, необхідних для ідентифікації та реєстрації;

– відсутності у заявника/відповідальної особи документів, які засвідчують її особу та повноваження;

– подання неналежно засвідчених копій документів;

– подання документів/копій документів, які мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережні виправлення, написи олівцем або мають пошкодження, внаслідок чого їх текст (фото) неможливо прочитати (розпізнати);

– невідповідності даних, що визначені в поданих документах, фактичним даним заявника;

– ненадання контактного номеру телефону та діючої електронної адреси;

– ненадання запитів на формування кваліфікованих сертифікатів заявником або відповідальною особою (для установ);

– відсутності захищених носіїв особистих ключів для генерації особистих ключів у заявника на момент реєстрації;

– з інших обґрунтованих підстав.

У разі відмови в реєстрації, на вимогу заявника, один примірник реєстраційної картки з додатками та позначкою адміністратора реєстрації про відмову із зазначенням підстав повертається заявнику, а другий з такою ж позначкою залишається у ВПР. Додатково, адміністратор реєстрації може долучити копію документу, на підставі якого було відмовлено у реєстрації

Зазначена норма передбачена п. 5.3 Витягу з Регламенту роботи

Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг

Інформаційно-довідкового департаменту ДПС  (http://acskidd.gov.ua/reglament).

Які дії у разі втрати особистого ключа або пароля до нього?

Особистий ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки має жорстко визначену назву – «Key-6.dat». Пароль до кваліфікованого електронного підпису чи печатки відновленню не підлягає, оскільки він відомий тільки користувачу.

У разі втрати, пошкодження особистого ключа чи втрати паролю до нього, необхідно звернутись до представництва Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДФС, в якому  було отримано електронні довірчі послуги (ЕДП).

При цьому необхідно подати заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа.

Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа розміщена на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС за посиланням http://acskidd.gov.ua/blokuvannya.

Отримання електронних довірчих послуг

На офіційному інформаційному ресурсі acskidd.gov.ua  Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – Надавач) опубліковано Регламент Надавача, який набрав чинність з 01.08.2019.

Також наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДПС від 26.09.2019 № 30 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг» затверджено Договір про надання електронних довірчих послуг та нові форми реєстраційних документів.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можливо у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» на інформаційному ресурсі acskidd.gov.ua.

Клієнти Надавача зможуть отримати електронні довірчі послуги від Надавача на звичайні носії та захищені носії ключової інформації.

Право платників податків на розстрочення та відстрочення податкового боргу

Платник податків має право звернутися до податкового органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу (п. 100.2 ст. 100 Податкового кодексу).

Податкові органи мають право приймати рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, а також про списання безнадійного податкового боргу у порядку, передбаченому законодавством (п.п. 20.1.29  ст. 20 ПКУ).

Підставою для розстрочення/відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, перелік яких визначається КМУ, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов’язань та податкового боргу та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму розстрочення/відстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків (п. 100.4, п.100.5 ст. 100 ПКУ).

Згідно з п. 1.4 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574, розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) вважається наданим, якщо на підставі заяви платника податків прийнято відповідне рішення органу доходів і зборів та укладено договір про розстрочення (відстрочення).

Отже, податкові органи мають право надавати відстрочення та розстрочення податкового боргу на підставі заяви платника податків, прийнятого контролюючим органом відповідного рішення та укладеного договору про розстрочення (відстрочення) податкового боргу.

Крім того, відповідно до п. 65 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ тимчасово (до 01 січня 2020 року) контролюючий орган за заявою платника податку надає розстрочення сплати ПДВ на термін, зазначений у заяві платника податку, але не більше 24 календарних місяців, без нарахування процентів, пені та штрафів, визначених ПКУ, при ввезенні на митну територію України з поміщенням в митний режим імпорту обладнання та комплектуючих, що класифікується за визначеними у п. 65 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ товарними підкатегоріями згідно з УКТ ЗЕД.

Зміни в законодавстві:

За порушення порядку реєстрації акцизних накладних, складених з 1 липня по 30 листопада 2019 року, штрафи  не застосовуються

Законом України від 20.09.2019 № 129-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг" (опублікований 19.10.2019 в газеті «Голос України» № 200)  внесено, зокрема, зміни до п. 25 підрозд. 5 розд. ХХ Податкового кодексу, щодо застосування штрафних санкцій за порушення порядку реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних та реєстрації акцизних складів.

Так, норми п. 120-2.1 – 120-2.3 ст. 120-2 Податкового кодексу не застосовуються до акцизних накладних/розрахунків коригування, які платник зобов'язаний скласти з 1 липня по 30 листопада 2019 року.

Тобто штрафи за порушення порядку реєстрації акцизних накладних і розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (ст. 120-2 ПКУ) не застосовуються до акцизних накладних / розрахунків коригування, які платник зобов'язаний скласти з 1 липня по 30 листопада 2019 року.

Крім того, Законом  від 20.09.2019  № 129-IX визначено, що штрафи за відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу (п. 128-1.2 ст. 128-1 ПКУ) застосовуються з 1 жовтня 2019 року.

Штрафи за незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового (п. 128-1.3 ст. 128-1 ПКУ) застосовуються  з 1 січня 2020 року.

Зміни в законодавстві:

З 1 січня 2021 року запроваджується подання єдиної звітності з єдиного внеску і податку на доходи фізичних осіб

В офіційному виданні «Голос України» 25.09.2019 № 183 опубліковані:

- Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб" від 19.09.2019 N 115-IX;

- Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб"  від 19.09.2019  № 116-IX.

Закони № 115 та 116  набирають чинності з 1 січня 2021 року. Кабінету Міністрів України до 1 січня 2021 року привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цими Законами.

Змінами передбачено, що:

- платник єдиного внеску має право подавати звітність про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України;

- платники податків, у тому числі податкові агенти, платники єдиного внеску зобов'язані подавати контролюючим органам у строки, встановлені Податковим кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, з розбивкою по місяцях звітного кварталу;

- фізичні особи - підприємці подають річну податкову декларацію у строк, визначений підпунктом 49.18.5 статті 49 цього Податкового кодексу, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи, а також відомості про суми єдиного внеску, нарахованого на доходи від підприємницької діяльності в розмірах, визначених відповідно до закону;

- платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені п. 295.1 ст. 295 Податкового кодексу, а також відомості про суми єдиного внеску, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом для даної категорії платників;

- платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи) у складі податкової декларації платника єдиного податку за IV квартал податкового (звітного) року подають також відомості про суми єдиного внеску, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом для даної категорії платників.

 

 

ГУ ДПС у Запорізькій області інформує:

Податкові борги запорізьких платників скоротилися на 121 мільйон

За три квартали цього року податкова заборгованість у Запорізькій області зменшилась на 121 мільйон. Зокрема, до державного бюджету надійшло понад 67 мільйонів, до місцевих скарбниць – майже 54 мільйони.

У результаті заходів, що вживалися відповідно до вимог Податкового кодексу України, значні суми надійшли від продажу майна, яке знаходилось у податковій заставі – майже 11 мільйонів. З рахунків боржників стягнуто платіжними вимогами та вилучено коштів на суму 6,3 мільйона, від реалізації дебіторської заборгованості до бюджету спрямовано 1 мільйон, від підприємств, які знаходяться в процедурах банкрутства, скарбниці отримали 5,6 мільйона, за рахунок розстрочення податкового боргу – 2,7 мільйона.

З початку року списано безнадійний податковий борг у сумі 495 мільйонів, 445 мільйонів з яких – у зв'язку з ліквідацією боржників-банкрутів.

До судових органів направлено 127 позовів про стягнення недоїмки на суму 644 мільйони. На даний час суди задовольнили 40 з них на суму 146,3 мільйона.

Станом на 1 жовтня заборгованість з ЄСВ у регіоні склала 520 мільйонів гривень. Упродовж січня-вересня погашено 91,4 мільйона, у тому числі, через органи державної виконавчої служби – 26,4 мільйона.

Нагадуємо, інформація щодо платників, які мають податкові борги, розміщена на вебпорталі ДПС України: https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/296361.html.

Щомісяця запоріжці отримують у податковій понад 3,5 тисячі електронних ключів

У січні-жовтні податкова служба Запорізької області видала представникам бізнесу і громадянам 35,6 тисячі кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський, з початку року клієнтами пунктів обслуговування стали 13,5 тисячі платників.

Руслан Рачинський зазначив, що кожного місяця за електронними довірчими послугами до запорізьких податківців звертаються щонайменше 1,3 тисячі відвідувачів, які отримують понад 3,5 тисячі електронних ключів.

За допомогою кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів запоріжці можуть отримувати онлайн послуги від держави. Зокрема, у приватній частині Електронного кабінету платника, вхід до якого здійснюється за допомогою електронних ключів, реалізовані десятки сервісів – від отримання довідки про доходи і листування з ДПС – до ведення звітності і користування реєстрами. Крім того, в Електронному кабінеті запроваджено Експериментальний  проект РРО, що надає можливість протестувати систему експлуатації новітніх моделей касової техніки, а також інші послуги.

Нагадуємо, платники можуть самостійно формувати сертифікати. Докладніше – за посиланням: https://acskidd.gov.ua/manage-certificates.

На Запоріжжі 58 підприємств погасили зарплатні борги

З початку року 58 запорізьких підприємств повністю або частково виплатили своїм працівникам заборгованість із заробітних плат. Завдяки цьому до бюджетів і соціальних фондів надійшло 25,7 мільйона гривень, зокрема, 8,2 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб та 17,3 мільйона гривень єдиного соціального внеску. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області Руслан Рачинський.

На даний час борги суб'єктів господарювання складають майже 102 мільйони. Із працедавцями проводиться роз'яснювальна робота, зокрема, у ході засідань обласної та районних комісій за участю представників податкової служби, місцевих органів виконавчої влади.

Серед найбільших компаній, які розрахувалися зі своїми співробітниками – підприємства, які спеціалізуються на ремонті і обслуговуванні автодоріг, автомобільному господарстві, водопостачанні та виробництві обладнання. Після погашення ними майже 14 мільйонів гривень зарплатних боргів до бюджетів спрямовано 6,3 мільйона гривень податку на доходи фізосіб та єдиного соцвнеску.

© 2013-2019 Розівська районна державна адміністрація Запорізької області