Понад 20 мільйонів гривень сплатили до місцевих бюджетів Пологівського, Більмацького та Розівського районів власники та орендарі земельних ділянок

 Як повідомила начальник Пологівськогоуправління ГУ ДФС у ЗапорізькійобластіСвітланаБруй, з початку року відвласників та орендарівземельнихділянок до місцевихбюджетівПологівського, Більмацького та Розівськогорайонівнадійшло 20,7 млн. грн. плати за землю. Вона зазначила, що у порівнянні з аналогічнимперіодом 2018 року надходженняцьогоподаткузбільшились на 7,1 млн. грн.

 

Зокрема, до місцевихскарбницьсплаченомайже 9,8 млн. грн. земельного податку та 10,9 млн. грн. – орендної плати за землю. З них громадянамисплачено 1,6 млн. грн., решту-  19,1 млн. грн. юридичними особами.

Нагадаємо, відповідно до п. 287.1 ст. 287 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) власникиземлі та землекористувачісплачують плату за землю з дня виникнення права власностіабо права користування земельною ділянкою. У разіприпинення права власностіабо права користування земельною ділянкоюподатоксплачується за фактичнийперіодперебуванняземлі у власностіабокористування у поточному році.

Юридичні особи самостійнообчислюють суму податкущороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до контролюючого органу за місцезнаходженнямземельноїділянкиподатковудекларацію на поточнийрік з розбивкоюрічноїсумирівнимичастками за місяцями. Поданнятакоїдеклараціїзвільняєвідобов’язкуподаннящомісячнихдекларацій.

Податокфізичними особами сплачуєтьсяпротягом 60 днів з дня врученняподатковогоповідомлення – рішення, якінадсилаються до 1 липня поточного року контролюючим органом.

За неподанняабонесвоєчаснеподанняплатникомподатківабоіншими особами зобов’язаниминараховувати і сплачуватиподатки та збори, податковихдекларацій (розрахунків), а такожіншоїзвітності, обов’язокподанняякої до контролюючихорганівпередбачено ПКУ, - передбачено штраф у розмірі 170 грн., за кожнетаке не подання. За тісамідії, вчиненіплатникомподатків повторно протягом року, штраф застосовується у розмірі 1020 грн. Зазначимо, щозастосуванняштрафнихсанкцій за несплату, несвоєчаснусплату земельного податкузастосовується як до фізичних так і до юридичнихосіб.

Зростаннянадходжень з даного платежу – результат співпраціфахівцівПологівськогоуправління з органами місцевогосамоврядування та підвищенняподатковоїкультуринаселення, усвідомленняплатникаминеобхідностісплатиподатківсвоєчасно й в повномуобсязі.

Пологівським, більмацьким та розівським платникам  податків надано                                  понад 4800адміністративнихпослуг

У Центрі обслуговування платників Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області для платників податків та громадян надається повний спектр адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг.

Як повідомила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй протягом січня – квітня 2019 року Центр обслуговування платників надав платникам податків – підприємцям, юридичним особам, а також пересічним громадян 4847 адміністративних послуг.

Найпопулярнішою є послуга з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків -3135. Також впродовж січня-квітня 2019 року в Центрі обслуговування платників видано 1288 картки платника податків та  внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків із Державного реєстру фізичних осіб-платників податків; надано 89 витягів з реєстру платників єдиного податку ; 89 послуг з реєстрації книг обліку розрахункових операцій; забезпечено реєстрацію книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 82; реєстрація платника єдиного податку -68; видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету – 38; реєстрація розрахункових книжок -35; реєстрація реєстратора розрахункових операцій – 13 та інші.

Фахівці Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області надають усні консультації та роз’яснення з питань податкового законодавства та інформаційні послуги щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді, щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, платіжних документів на перерахування належних податків і зборів до бюджетів.

Для платниківрозміщенатематичнадрукованапродукція, оформленіінформаційністенди, щомістятьзразкизаповненнядекларацій, звітів та заяв.

Центр обслуговуванняплатниківПологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій областізнаходиться за адресою: Запорізька обл., м. Пологи, вул. І.Чеберка, 9.

Що необхідно знати платникам акцизного податку, які реалізують пальне або етиловий спирт

З 1 липня 2019 року зазнали змін  норми законодавства, пов’язані із електронним адмініструванням реалізації пального. Змінено визначення термінів  «реалізація пального», «акцизного складу», «розпорядника акцизного складу»,  введено поняття  «акцизного складу пересувного», що значно змінить перелік платників акцизного податку.

Такі зміни внесені до Податкового кодексу Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». 

Слід зазначити, що з 01.07.2019 року платниками акцизного податку будуть особи, що здійснюють операції з відпуску, відвантаження пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за компенсацію чи без компенсації на території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:

  • до акцизного складу /до акцизного складу пересувного;
  • для власного споживання чи промислової переробки;
  • будь-яким іншим особам.

При цьому, відпуск та відвантаження пального на території України у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (крім його реалізації виробниками), а також використання пального, з якого сплачено акцизний податок, для власних потреб чи промислової переробки суб'єктами, які не є розпорядниками акцизного складу, не буде вважатися реалізацією пального.

Крім того, з 01.07.2019 року деталізовано порядок обліку обсягів пального, а саме якщо на сьогодні ведеться облік обсягів пального в розрізі платників за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, то з 01.07.2019 року в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового облік обсягів пального буде обліковуватись в розрізі платників податку, акцизних складів, акцизних складів пересувних  та кодів УКТ ЗЕД.

Ще однією новацією є те, що особа, яка реалізує  спирт етиловий буде мати статус платника акцизного податку, а ведення обліку обсягів таких операцій буде здійснюватись у Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

З метою переходу до нових вимог законодавства щодо електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового на платників акцизного податку покладено обов’язок з 01 травня по 1 червня 2019 року зареєструвати в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового усі акцизні склади, розпорядниками яких вони будуть станом на 01 липня 2019 року.

Крім того, суб’єкти господарювання, які з 01 липня 2019 року будуть визначатись як платники акцизного податку, повинні до 01 липня 2019 року зареєструватися платниками податкута зареєструвати усі акцизні склади, розпорядниками яких вони будуть.

Фізична особа продає продукцію, вирощену на власній земельній ділянці.Що необхідно знати про оподаткування?

До загального місячного (річного) оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що, зокрема, вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення, зокрема:

- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. Якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. Розмір земельних ділянок, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.

Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах за ставкою 18% та  військовим збором за ставкою 1,5%.

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) іі власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок. 

Порядок видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3-ДФ затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 № 32.

Тобто, підставою для не включення до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, оброблена та/або перероблена такою фізичною особою на земельних ділянках, є наявність у такої фізичної особи довідки за формою № 3-ДФ.

Довідка видається сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.

Оригінал довідки за формою № 3-ДФ зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки.

Якщо при продажу фізичною особою власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) зазначені умови не виконуються, то сума доходу, отриманого від такого продажу, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковується на загальних підставах (податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%)

Такий платник податків зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.

Зазначена норма передбачена  п.п. 165.1.24  ст. 165 Податкового кодексу.

Фізична особа продає будинок. Який порядок оподаткування?

Дохід, отриманий платником податку від продажу не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

При цьому зазначена умова щодо перебування такого майна у власності платника податків понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з зазначених об’єктів нерухомості, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначених у такому переліку, підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

Отже, якщо, наприклад, продаються житловий (садовий) будинок та земельна ділянка, на якій розташований такий будинок, окремими цивільно-правовими договорами, то такі операції розглядаються як продаж більш як одного з об’єктів протягом звітного податкового року, що призводить до оподаткування за ставкою 5 відсотків.

Зазначена норма передбачена  ст. 172 Податкового кодексу.

Туристичний збір. Важливі зміни з 2019 року 

Платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі).

Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі).

Згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади справляння збору може здійснюватися у таких місцях проживання (ночівлі):

- готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади;

- житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об'єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі).

Відповідно до рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами:

- юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб, фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі);

- квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

- юридичними особами, які уповноважуються сільською, селищною, міською радою або радою об'єднаної територіальної громади справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

Перелік податкових агентів та інформація про них розміщуються та оприлюднюються на офіційному веб-сайті сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади.

Ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), у таких розмірах:

 -  до 0,5% для  внутрішнього туризму;

- до 5% для  в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

З 1 січня 2019 року мінімальна заробітна плата становить 4173 грн.

Внутрішній туризм – це переміщення в межах території України громадян України та/або осіб, які постійно проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.

В’їзний туризм – це прибуття на територію України та/або переміщення в межах території України осіб, які постійно не проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.

Податковіагентисплачуютьтуристичний збір за своїммісцезнаходженням:

-щоквартально, у визначений для квартального звітногоперіоду строк відповідно до податковоїдекларації за звітний квартал;

- або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади.

У разі сплатизборуавансовимивнесками у податковійдекларації за звітний квартал відображаються нарахованіщомісячні авансовівнески. Остаточна сума збору, обчисленавідповідно до податковоїдекларації за звітний квартал (з урахуваннямфактичновнесенихавансовихплатежів), сплачується у строки, визначені для квартального звітногоперіоду.

Форма податковоїдекларації з туристичногозборузатверджена наказом МФУвід 09.07.2015 № 636.

Забазовийзвітнийперіод, щодорівнює календарному кварталу, податковідеклараціїподаютьсяпротягом 40 календарнихднів, щонастають за останнімкалендарним днем звітного (податкового) кварталу.

Рішенням Запорізької міської ради №39 від 30.01.2019 року  «Про встановлення туристичного збору» визначені ставки збору для внутрішнього та в’їзного туризму.

Так, ставкизбору за кожнудобутимчасовогорозмiщення особи у мiсцяхпроживання (ночiвлi)для внутрiшнього туризму встановлюються в таких розмiрах:

- при вартостiпроживання до 300 грн (включно) - 0,05% вiдрозмiрумiнiмальноїзаробiтної плати на 1 сiчнязвiтного (податкового) року, для однiєї особи за одну добутимчасовогорозмiщення(2,09 грн);

-при вартостiпроживаннявід 300 до 600 грн (включно) - 0,25% вiдрозмiрумiнiмальноїзаробiтної платина 1 сiчнязвiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добутимчасовогорозмiщення(10,43 грн);

- при вартостiпроживанняпонад 600 грн - 0,5% вiдрозмiрумiнiмальноїзаробiтноїплати на 1 сiчнязвiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добутимчасовогорозмiщення(20,87 грн).

Для в'їзного туризму ставкизбору за кожнудобутимчасовогорозмiщення особи у мiсцяхпроживання (ночiвлi) встановлюються в таких розмiрах:

- при вартостiпроживання до 300 грн (включно) - 0,5% вiдрозмiрумiнiмальноїзаробiтної платина 1 сiчнязвiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добутимчасовогорозмiщення(20,87 грн);

- понад 300 грн - 1,5% вiдрозмiрумiнiмальноїзаробiтної платина 1 сiчнязвiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добутимчасовогорозмiщення(62, 60 грн).

Нагадаємо, щотуристичнийзбірналежить до місцевихподатків і зборів, коштивідякогозараховуються до місцевого бюджету. Порядок оподаткуваннятуристичнимзборомвизначено ст. 268 Податкового кодексу, з урахуваннямзмін, внесених Законом від 23.11.2018 № 2628-VIII.

З 1 липня 2019 року торгівля пальним підлягає ліцензуванню

З 01 липня 2019року запроваджується ліцензування діяльності усіх суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.

Такі зміни внесені до Закону України ««Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». 

Для отримання ліцензії:

  • на виробництво, оптову торгівлю пальним необхідно звертатись до ДФС України за адресою м. Київ, пл. Львівська 8;
  • на роздрібну торгівлю, зберігання пального необхідно звертатись до ГУ ДФС у Запорізькій області за адресою пр. Соборний, 174-а.

Для отримання ліцензій необхідно надати перелік документів визначений статтею 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481 ««Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів.

Звертаємо увагу, що діяльність з виробництва, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним без ліцензії передбачає накладання штрафів у таких розмірах:

- за виробництво пального без наявності ліцензії – 1000000 грн.;

- оптова торгівля пальним або зберігання пального без ліцензії – 500000 грн;

- роздрібна торгівля пальним без наявності ліцензії – 250000 грн.

Затверджено типову формудоговору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства

Міністерство аграрної політики та продовольства України наказом від 05.04.2019 № 177 "Про затвердження типової форми договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства" затвердило типову форму договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Типову форму договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства затверджено на виконання Закону України "Про фермерське господарство" від 19.06.2003 №973-IV (зі змінами).

Відповідно до ст. 8 1 Закону "Про фермерське господарство" сімейне фермерське господарство без статусу юридичної особи організовується фізичною особою самостійно або спільно з членами її сім'ї на підставі договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.

Договір про створення сімейного фермерського господарства укладається фізичною особою спільно з членами її сім'ї в письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню за місцем розташування майна та земельних ділянок фермерського господарства.

Декларація про створення сімейного фермерського господарства (у разі одноосібного ведення такого господарства) складається фізичною особою самостійно в письмовій формі.

Головою сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи є член сім'ї, визначений договором (декларацією) про створення сімейного фермерського господарства, який реєструється як фізична особа - підприємець.

Після укладання (складання) договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства голова сімейного фермерського господарства має зареєструватися як фізична особа - підприємець або зареєструвати зміни до відомостей про фізичну особу - підприємця в порядку, встановленому законом.

Запроваджено новий онлайн-сервіс підписання даних, перевірки електронного підпису та повторного формування сертифікатів за електронним запитом

На офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДФС запроваджено новий онлайн-сервіс підписання даних, перевірки електронного підпису та повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.

Сервіс дозволяє підписати електронні дані, перевірити електронний підпис, повторно сформувати сертифікати відкритого ключа за електронним запитом.

Скористатися онлайн-сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів можуть клієнти, які мають чинні сертифікати, незмінні реєстраційні дані, що вносяться до сертифіката та особистий ключ яких не є скомпрометований.

Програма призначена для застосування на комп’ютерній техніці клієнтів АЦСК ІДД ДФС та виконує наступні функції:

- накладення кваліфікованого електронного підпису чи печатки на будь-яку інформацію в електронному вигляді (текстові, відео-, аудіо- файли, файли баз даних тощо), а також для криптографічного захисту інформації, шляхом її направленого шифрування;

- генерацію ключів заявників АЦСК ІДД ДФС, резервне копіювання особистого ключа з одного носія ключової інформації на інший, знищення особистого ключа;

- перевірку сертифіката користувача;

- формування та передачу до АЦСК ІДД ДФС запиту на блокування/скасування сертифіката користувача;

- доступ до сертифікатів АЦСК ІДД ДФС, серверів АЦСК ІДД ДФС, сертифікатів інших користувачів та списку відкликаних сертифікатів з метою перегляду, пошук сертифікатів користувачів у файловому сховищі, визначення статусу сертифікатів користувачів, перевірку цілісності сертифікатів.

Актуальна версія засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки "ІІТ Користувач ЦСК-1" та настанова користувача доступна для завантаження за посиланням: http://acskidd.gov.ua/korustyvach_csk

Що важливо знати суб’єктам господарювання, які здійснюютьвідпуск пального з акцизного складу

З 1 липня 2019 року запрацюють нові законодавчі норми, пов’язані з електронним адмініструванням реалізації пального.

Такі зміни внесені до Податкового кодексу Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». 

Для виконання нових норм платники акцизного податку зобов’язані з 1 травня по 1 червня 2019 року зареєструвати в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового усі акцизні склади, розпорядниками яких вони будуть станом на 1 липня 2019 року.

Обов’язковою вимогою при здійсненні операції з реалізації пального є обладнання акцизних складів витратомірами – лічильниками кожного місця відпуску пального наливом з акцизного складу та рівнемірами – лічильниками рівня таких товарів у резервуарі на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуариповиннівідповідативимогамзаконодавства та матипозитивний результат повіркиабооцінкувідповідності, проведенівідповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильникиповиннівідповідативимогамзаконодавства та матипозитивний результат повіркиабооцінкувідповідності, абокалібрування, проведенівідповідно до законодавства. У разівідсутності позитивного результату повіркиабооцінкивідповідності, абокалібруваннявитратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильниківакцизнісклади, на яких вони розташовані, вважаютьсянеобладнанимивитратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/абооливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивнірезультатиповіркиабооцінкавідповідності, проведенівідповідно до законодавства, виконуютьфункціївитратомірів-лічильників.

Платникиподатку - розпорядникиакцизнихскладівзобов'язанізареєструвати:

а) усірозташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізіакцизнихскладів - в Єдиномудержавному реєстрівитратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильниківрівняпального у резервуарі;

б) усіакцизнісклади - в системіелектронногоадмініструванняреалізаціїпального та спирту етилового.

Розпорядникиакцизнихскладівзобов'язаніобладнатиакцизніскладивитратомірами-лічильниками та/аборівнемірами-лічильниками та зареєструватиїх в Єдиному державному реєстрівитратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильниківрівняпального у резервуарі в такі строки:

- акцизний склад, де розташованорезервуари, загальнамісткістьякихперевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;

- акцизний склад, де розташованорезервуари, загальнамісткістьякихперевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;

- акцизний склад, де розташованорезервуари, загальнамісткістьяких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Звертаємо увагу, що за порушення умов електронного адміністрування реалізації пального та спирту передбачено відповідальність в значних розмірах:

  • за не реєстрацію акцизних складів - від 1 до 2 млн.грн.;
  • за не обладнання та /або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів – лічильників та/або рівнемірів – лічильників - від 20,0 до 50,0 тис.грн.  

Внесено зміни до Інструкції про ведення касових операцій банками

Постановою Правління  НБУ  від 18.04.2019 № 62 внесено зміни до «Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні», затвердженої постановою Правління НБУ від 25.09. 2018  № 103 (зі змінами).

Постанова № 62 "Про затвердження Змін до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні" набирає чинності з 03 червня 2019 року.

Постановою №62, зокрема, встановлено застосування електронного підпису та електронної печатки в банківській системі України під час здійснення касових операцій, внормовано порядок видачі готівки з каси банку юридичним особам та фізичним особам-підприємцям.

Так, банк (філія, відділення) має право здійснювати касове обслуговування клієнтів з використанням електронного підпису  та/або електронної печатки.

Клієнт банку, що є юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, має право використовувати кваліфікований ЕП / кваліфіковану електронну печатку або вдосконалений ЕП / удосконалену електронну печатку.

Фізична особа має право використовувати кваліфікований ЕП або удосконалений ЕП, або простий ЕП.

Банк (філія, відділення) у разі використання електронного документообігу на договірних умовах з клієнтом видає з операційної каси готівку національної валюти за заявою на видачу готівки з поточного рахунку юридичної особи її відокремленого підрозділу, а також фізичної особи - підприємця.

Продаж фізичною особою власної вирощеної сільськогосподарської продукції.Порядок оподаткування

До загального місячного (річного) оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що, зокрема вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення, зокрема:

- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. Якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. Розмір земельних ділянок, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.

Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах за ставкою 18% і військовим збором за ставкою 1,5%.

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) іі власник подає  податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок. 

Порядок видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3-ДФ затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 № 32.

Тобто, підставою для не включення до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, оброблена та/або перероблена такою фізичною особою на земельних ділянках, є наявність у такої фізичної особи довідки за формою № 3-ДФ.

Довідка про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3-ДФ видається сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад, за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.

Довідка видається особисто власнику сільськогосподарської продукції на підставі відомостей з Державного земельного кадастру (за наявності).

У довідці зазначаються:

- паспортні дані власника сільськогосподарської продукції (прізвище, ім’я та по батькові, серія і номер паспорта, ким і коли виданий), місце проживання (область, район, населений пункт, вулиця, будинок, корпус, квартира);

- реєстраційний номер облікової картки фізичної особи - платника податків власника сільськогосподарської продукції згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);

- вид цільового призначення земельної ділянки;

- розмір земельної ділянки у гектарах;

- ініціали та прізвище голови або секретаря виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради;

- дата, до якої дійсна довідка.

Отже, довідка видається власнику сільськогосподарської продукції окремо на кожну земельну ділянку, яка була використана для вирощування (вироблення) сільськогосподарської продукції.

На земельні ділянки, які здані в оренду іншим суб’єктам господарювання (не використовується безпосередньо  платником податків),  довідка не видається.

Якщо при продажу фізичною особою власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) зазначені умови не виконуються, то сума доходу, отриманого від такого продажу, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковується на загальних підставах (податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%)

Такий платник податків зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.

Зазначена норма передбачена  п.п. 165.1.24  ст. 165 Податкового кодексу.

 

ГУ  ДФС у Запорізькій області

Запорізький бізнес збільшив сплату ПДВ на 45 мільйонів гривень

Запорізькі суб'єкти господарювання за перші чотири місяці року сплатили до держбюджету 1 мільярд 41 мільйон гривень податку на додану вартість (без показників великих підприємств, зареєстрованих у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).

Як зазначив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, рівень надходжень січня-квітня минулого року перевищено на 45,4 мільйона або на 4,6 відсотка.

Близько 61 відсотка від загальної суми забезпечили платники м. Запоріжжя – 634 мільйони, це на 81 мільйон більше, ніж торік. Підприємства та підприємці м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів спрямували до державної казни більш ніж 77 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – майже 70 мільйонів, Вільнянського, Запорізького і Новомиколаївського – 66,7 мільйона, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів – 44,7 мільйона, Оріхівського та Гуляйпільського – 33 мільйони, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 32 мільйони, Василівського і Михайлівського – 31,5 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського – 26 мільйонів, Якимівського та Приазовського районів – 25,7 мільйона.

Усього в Запорізькому регіоні станом на початок травня на податковому обліку перебувало 9925 платників податку на додану вартість, у тому числі 8998 суб'єктів господарювання-юридичних та 927 СПД-фізичних осіб. Порівняно з минулим роком кількість компаній та підприємців, які сплачують ПДВ, збільшилась на 95.

На Запоріжжі за ухилення від сплати податків у великих розмірах розпочато 21 кримінальне провадження

З початку року в сфері економіки Запорізького регіону співробітники податкової міліції викрили 42 злочини, 28 з яких належать до категорії тяжких. За фактами ухилення від сплати податків і зборів в особливо великих розмірах розпочато 21 кримінальне провадження.

За результатами розслідування сім справ з обвинувальним актом направлено до суду, ще два матеріали – для звільнення осіб від кримінальної відповідальності у зв'язку з повним відшкодуванням збитків на суму 7,8 мільйона гривень.

Серед резонансних справ – ліквідація міжрегіонального "конвертаційного центру". Оперативники встановили, що упродовж 2018-2019 років його організатори проконвертували понад 320 мільйонів гривень. За результатами відпрацювання контрагентів "конвертаційних центрів" та фіктивних суб'єктів господарювання до бюджету стягнуто 8,8 мільйона.

У сфері державних закупівель співробітники оперативних підрозділів викрили чотири злочини, один з яких – за фактом ухилення від оподаткування в особливо великих розмірах. Після проведених перевірок до бюджету повернено 1,5 мільйона.

У митній сфері в рамках операції "Рубіж" співробітниками оперативних підрозділів виявлено сім порушень, у тому числі три випадки несплати податків у великих розмірах. За результатами проведених заходів до державної казни додатково спрямовано 6,1 мільйона гривень митних платежів.

У рамках операції "Акциз" із незаконного обігу вилучено товарів підакцизної групи на суму 26,5 мільйона. Згідно із судовими рішеннями конфісковано продукції загальною вартістю 2,2 мільйона.

Власники та орендарі запорізьких земель сплатили до бюджетів громад 338 мільйонів

Від оподаткування земельних ділянок з початку року місцеві бюджети Запорізької області отримали 338 мільйонів гривень плати за землю, що майже на 17 мільйонів більше, ніж за чотири місяці попереднього року.

Коментуючи надходження, в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько повідомив, що лише у квітні від плати за землю до скарбниць громад надійшло майже 85 мільйонів гривень. Порівняно з минулорічними відрахування збільшилися на 2,4 мільйона.

Усього з початку року землекористувачі-юридичні особи спрямували до бюджетів 304 мільйони гривень, фізичні особи сплатили 34 мільйони.

Найбільші надходження отримала казна м. Запоріжжя – 133,4 мільйона. 44,5 мільйона перерахували до бюджету платники м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів, 30,5 мільйона – м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів, 26,4 мільйона – м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів. Власники та орендарі землі Пологівського, Більмацького та Розівського районів забезпечили 20,7 мільйона, Вільнянського, Запорізького і Новомиколаївського – 17,6 мільйона, Оріхівського та Гуляйпільського – 17,5 мільйона, Якимівського і Приазовського – 17 мільйонів, Василівського і Михайлівського – 16,7 мільйона, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів – 14 мільйонів.

Валерій Манько також зауважив, що плата за землю стовідсотково надходить до місцевих бюджетів, у тому числі, об'єднаних територіальних громад. За чотири місяці цього року доля орендної плати та земельного податку у місцевих скарбницях склала майже 12 відсотків.

Усього в Запорізькому регіоні налічується 8966 землекористувачів-юридичних осіб та 287,5 тисячі фізичних осіб.

Взаємодія фіскальної служби із запорізькими бізнесменами в центрі уваги координаційної ради з питань розвитку підприємництва

У Запорізькій міській раді пройшло чергове засідання координаційної ради з питань розвитку підприємництва, на якому обговорювалися механізми взаємодії фіскальної служби регіону з бізнес-спільнотою міста.

Напередодні заходу члени координаційної ради ініціювали до обговорення питання, які найбільше хвилюють підприємців міста та потребують додаткових роз’яснень Головного управління ДФС у Запорізькій області. Позицію фіскальної служби на засіданні представляли керівники Олександрівського управління Людмила Шляжко та Вознесенівського управління Марина Костирко, заступник начальника управління аудиту Олександр Васильченко та начальник відділу комунікацій Людмила Савченко.

Під час обговорення були презентовані механізми та умови надання роз'яснень щодо змін у податковому законодавстві, а також можливості отримання консультаційної допомоги. Начальник відділу комунікацій Людмила Савченко акцентувала на найбільш зручних та доступних джерелах інформації про законодавчі новації у сфері оподаткування. Окрему увагу було приділено перевагам Електронного кабінету платника податків та можливостям Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу фіскальної служби "ЗІР".

Керівники територіальних управлінь ГУ ДФС у Запорізькій області Людмила Шляжко та Марина Костирко розповіли про організацію консультування платників безпосередньо за місцем обслуговування – у податкових інспекціях м. Запоріжжя.

У ході дискусії представники запорізьких підприємців висловили свої пропозиції щодо організації взаємодії фіскальної служби з платниками податків та запропонували ці та інші питання предметно розглянути на одному з найближчих заходів.

Запорізькі підприємства сплатили до держбюджету 954 мільйони гривень податку на прибуток

За чотири місяці підприємства Запорізького регіону перерахували до державного бюджету 954 мільйони гривень податку на прибуток, що на 645 мільйонів більше, ніж за відповідний період 2018 року. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько. Він зазначив, що середньомісячні відрахування податку зросли порівняно з минулорічними на 161 мільйон і склали 238 мільйонів гривень.

Найбільші надходження податку на прибуток до держбюджету забезпечили суб'єкти господарювання обласного центру – 240 мільйонів, від платників м. Мелітополь, Мелітопольського і Веселівського районів надійшло 35 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського і Приморського районів – 27,8 мільйона гривень.

Крім того, запорізькі підприємства і установи комунальної форми власності, які сплачують податок на прибуток до місцевих бюджетів, забезпечили 117,4 мільйона гривень, це на 72 мільйони більше, ніж торік.

Нагадаємо, базова ставка податку на прибуток підприємств дорівнює 18 відсоткам, за ставками 15, 6 та 20 відсотків оподатковуються пасивні доходи, отримані нерезидентами в Україні.

© 2013-2019 Розівська районна державна адміністрація Запорізької області