З 1 січня стартувала деклараційна кампанія – 2019

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що з початку 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року.

Податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

- особисто або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

Звертаємо увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

При направленні податкової декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися новим електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення такої декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Крім того, звертаємо увагу, що у 2018 році до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) внесені зміни, відповідно до яких розширено коло платників, які зобов’язані та/або мають право подати податкову декларацію.

Так, зобов’язані включити до річної податкової декларації та самостійно сплатити установлені ПКУ податки та збори отримувачі винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) відповідно до умов цивільно-правового договору у разі, якщо такі доходи отримані від фізичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи.

Протягом 2019 року мають право подати податкову декларацію з метою отримання податкової знижки громадяни, які понесли витрати:

  • на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення;
  • у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, у разі якщо такий платник має статус внутрішньо переміщеної особи та за умови дотримання вимог, встановлених ПКУ.

Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням  http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/362701.html

 

Підвищення соціальних стандартів та податки у 2019 році

Законом  України, від 23.11.2018 № 2629-VIII "Про Державний бюджет України на                   2019 рік" з 1 січня  2019 року підвищено соціальні стандарти.

Деякі з них використовуються для розрахунку податків і зборів, зокрема:

- мінімальна заробітна плата у розрахунку на місяць -  це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці -              4173 грн;

- прожитковий мінімум для працездатних осіб - вартісна величина достатнього для забезпечення нормального функціонування організму людини, збереження його здоров'я набору продуктів харчування (далі – набір продуктів харчування), а також мінімального набору непродовольчих товарів (далі – набір непродовольчих товарів) та мінімального набору послуг (далі – набір послуг), необхідних для задоволення основних соціальних і культурних потреб особистості - 1921 грн.

Податок на доходи фізичних осіб

Граничний розмір доходу, що надає право на отримання податкової соціальної пільги - 2690,00 грн.  (1921,00 х 1,4).

Сума податкової соціальної пільги:

- 100 % - для осіб, визначених в пп. 169.1.1 і пп. 169.1.2 ПКУ - 960,50 грн. (1921,00 х 50%);

- 150 % - для осіб, визначених в пп. 169.1.3 ПКУ - 1440,75 грн. (960,50 х 150%);

- 200 % - для осіб, визначених в пп. 169.1.4 ПКУ - 1921,00 грн. (960,50 х 200%).

ЄСВ

- максимальна величина бази нарахування ЄСВ - 15 розмірів мінімальної зарплати:                 4173 грн. х 15 = 62 595 грн.;

- мінімальний розмір ЄСВ: 918,06 грн. (4173,00 х 22 %) .

ЄСВ для підприємців, самозайнятих осіб і членів фермерських господарств у 2019 році:

- мінімальна сума ЄСВ на місяць - 918,06 грн. (4173,00 х 22 %);

- максимальна сума ЄСВ на місяць - 13770,90 грн. (62595,00 х 22 %).

Ставки єдиного податку:

- для 1 групи - 10 % прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року - 192,10 грн.;

- для 2 групи - 20 % мінімальної заробітної плати для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року - 834,60 грн.

 

Визначено розмір мінімальної заробітної плати на 2019 рік

Відповідно до Закону України  від 23 листопада 2018 року № 2629-VIII "Про Державний бюджет України на 2019 рік” з 1 січня 2019 року розмір мінімальної заробітної плати становить 4173 гривень та прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 1921 гривень.

Цим Законом  передбачено подальше поетапне збільшення прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме з  1 липня 2019 року - 2007 гривень, з 1 грудня 2019 року - 2102 гривні;

Крім того, Законом визначено розмір мінімальної заробітної плати при погодинній оплаті праці, а саме з 1 січня – 25,13 грн. за годину.

Виходячи з цього максимальний розмір зарплати, до якої застосовується податкова соціальна пільга, тепер дорівнює 2690 грн. (прожитковий мінімум для працездатних осіб на 1.01.2019р., помножений на 1,4 та округлений до найближчих 10 грн. - пп. 169.4.1 ПКУ).

Роботодавцям важливо пам’ятати, якщо працівник виконав місячну норму робочого часу, то заробітна плата повинна бути нарахована не менше законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати.

 

Зміни до порядку оподаткування операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що Законом України               від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема до ст. 172 ПКУ.

Так, згідно з внесеними Законом № 2628 змінами оновлено п. 172.3 ст. 172 ПКУ, відповідно до якого порядок ведення єдиної бази даних звітів про оцінку затверджується Фондом державного майна України. Внесення інформації зі звітів про оцінку до єдиної бази даних звітів про оцінку здійснюється суб’єктами оціночної діяльності через авторизовані електронні майданчики. Авторизований електронний майданчик – авторизована Фондом державного майна України інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю відповідно до Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» та забезпечує реєстрацію суб’єктів оціночної діяльності, а з 01.01.2019 – і нотаріусів, розміщення, отримання і передавання інформації та документів (без попередньої ідентифікації суб’єкта оціночної діяльності) до/з єдиної бази даних звітів про оцінку з метою перевірки оціночної вартості об’єкта нерухомості, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до яких здійснюється за допомогою мережі Інтернет та з 01.01.2019 має підтверджену підписаним протоколом обміну між усіма вже авторизованими електронними майданчиками можливість використовувати інформацію та документи, які були розміщені на одному авторизованому електронному майданчику, з будь-якого іншого вже авторизованого електронного майданчика. Ці положення застосовуються до положень статті 172 ПКУ. Порядок авторизації електронних майданчиків затверджується спільним рішенням Фонду державного майна України та спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань організації спеціального зв’язку та захисту інформації.

З 01.01.2019 порядок визначення оціночної вартості нерухомості та об’єктів незавершеного будівництва, що продаються (обмінюються), визначається Фондом державного майна України            (п. 172.11 ст. 172 ПКУ).

 

 

Новації в оподаткуванні страховиків

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області  доводить, що 01.01.2019 набули чинності зміни, внесені Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема стосовно оподаткування доходу страховиків.

Так, фінансовий результат до оподаткування податком на прибуток підприємств страховика з 01.01.2019 збільшується на позитивну різницю між сумою будь-яких виплат (винагород) страховим посередникам та іншим особам за надані послуги щодо укладання (пролонгації) договорів страхування та сумою нормативу витрат на виплати страховим посередникам, розрахованих за методикою, визначеною уповноваженим органом, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац другий п.п. 141.1.3 п. 141.3 ст. 141 ПКУ).

 

Нарахування пені: зміни 2019 року

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу платників, що Закон України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» вніс зміни, зокрема до ст. 129 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які набрали чинності 01.01.2019.

Так, нарахування пені розпочинається, зокрема, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, – після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до п.п. 39.5.4 п. 39.5             ст. 39 ПКУ, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).

На суми грошового зобов’язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 п. 129.1                 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог ПКУ, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

На суми грошового зобов’язання, визначеного п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня (з 271 календарного дня у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 ПКУ), що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Норми визначені п. 129.4 ст. 129 ПКУ.

 

До уваги платників, які здійснюють контрольовані операції!

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема щодо контрольованих операцій.

Так, відповідно до внесених змін, з 01.01.2019 під час визначення зіставності комерційних та/або фінансових умов зіставних операцій з умовами контрольованої операції також можуть враховуватися характеристики активів, використаних сторонами у контрольованій операції, зокрема, але не виключно:

>тип активу (виробниче обладнання, нематеріальні активи, фінансові активи тощо);

> природа активу (вік, ринкова вартість, розташування, наявність прав захисту тощо).

Визначення та аналіз впливу нематеріальних активів на умови контрольованої та зіставних операцій здійснюються з урахуванням, зокрема, але не виключно:

  • юридичного володіння нематеріальними активами та договірних умов їх використання;
  • категорії та характеристики нематеріальних активів (ексклюзивність, ступінь і тривалість правового захисту, географічна сфера застосування, термін корисного використання, стадія розробки тощо);
  • договірної та фактичної діяльності сторін, пов’язаної з розробкою, вдосконаленням, підтримкою, захистом і експлуатацією таких активів.

Норми визначені п.п. 39.2.2.9 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ.

Якщо фактичні умови здійсненої контрольованої операції не відповідають умовам укладеного (письмового) договору та/або фактичні дії сторін контрольованої операції і фактичні обставини її проведення відрізняються від умов такого договору, комерційні та/або фінансові характеристики контрольованої операції для цілей трансфертного ціноутворення визначаються згідно з фактичними діями сторін операції та фактичними умовами її проведення (п.п. 39.2.2.10 п.п. 39.2.2 п. 39.2 ст. 39 ПКУ).

Якщо контрольована операція фактично здійснена, але документально не оформлена (не підтверджена), для цілей трансфертного ціноутворення вона має розглядатися згідно з фактичною поведінкою сторін операції та фактичними умовами її проведення, зокрема, враховуються функції, які фактично виконувалися сторонами операції, активи, які фактично використовувалися, і ризики, які фактично прийняла на себе та контролювала кожна із сторін (п.п. 39.2.2.11 п.п. 39.2.2 п. 39.2 ст. 39 ПКУ).

 

Оновлено Довідники податкових пільг

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області доводить, що ДФС України оприлюднила Довідник податкових пільг № 91/1, що є втратами доходів бюджету, та Довідник інших податкових пільг № 91/2 станом на 01.01.2019.

Нагадуємо, що у довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, ПДВ, плати за землю, акцизного податку, податку на нерухоме майно, інших місцевих податків та зборів, державного мита, а також початок та кінець дії пільг.

Довідники розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

 

Затверджено Зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що Міністерством фінансів України наказом від 01.11.2018 № 866, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.11.2018 за № 1329/32781 (далі – Наказ № 866), внесено зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015   № 859 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за № 1298/27743) із змінами.

Зміни внесено відповідно до вимог Закону України від 03 липня 2018 року № 2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України».

Так, змінами, зокрема абзац другий п.п. 1 п. 5 розділу III Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи категорію витрат, на які мають право фізичні особи при розрахунку суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб у зв’язку з використанням права на податкову знижку згідно зі ст. 166 розділу ІV Податкового кодексу України доповнено категорією витрат, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Наказ № 866 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 18.12.2018 № 97 і він набрав чинності 19.12.2018.

 

Сплата ЄСВ за 2018 рік ФОП на загальній системі оподаткування

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що абзацом третім частини восьмої ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями визначено, що платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), зокрема фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

Згідно з п.п. 1 п. 4 розділу ІV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями, обчислення сум ЄСВ ФОП на загальній системі оподаткування здійснюється на підставі даних річних податкових декларацій (річної звітності) та результатів перевірок діяльності таких осіб, що призвела до збільшення або зменшення розміру доходу, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО). При цьому враховується кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник ЄСВ.

Базою нарахування ЄСВ для ФОП на загальній системі оподаткування є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню ПДФО. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464).

Звертаємо увагу, що відповідно до п.п. 177.5.3 п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року  № 2755-VI із змінами та доповненнями остаточний розрахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснюється платником ПДФО самостійно згідно з даними, зазначеними у декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), з урахуванням сплаченого ним протягом року ПДФО на підставі документального підтвердження факту його сплати.

Враховуючи вищевикладене, суми ЄСВ, сплачені ФОП на загальній системі оподаткування протягом року (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня звітного року, та до 20 січня року, наступного за звітним роком), враховуються такими платниками при остаточному розрахунку за календарний рік згідно з даними, зазначеними у Декларації, та результатів перевірок діяльності таких осіб, що призвела до збільшення або зменшення розміру доходу, який підлягає оподаткуванню ПДФО.

ФОП на загальній системі оподаткування формують та подають Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ (далі – Звіт), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 15.05.2018 № 511, один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.

При цьому, граничний термін сплати зобов’язань, визначених ФОП на загальній системі оподаткування у Звіті, при остаточному розрахунку за 2018 рік припадає на граничний термін подання Звіту, тобто 09 лютого 2019 року включно.

Звертаємо увагу, що ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Також нагадуємо, що дізнатися про наявність/відсутність заборгованості з ЄСВ можна особисто звернувшись до органу ДФС з відповідною письмовою заявою, або через «Електронний кабінет», обравши в меню приватної частини кабінету «Стан розрахунків з бюджетом».

Споживачі мають можливість перевірити касовий чек в електронному кабінеті

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що у відкритій частині сервісу «Електронний кабінет», доступ до якої здійснюється у режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check, через новий електронний сервіс споживачі мають можливість перевірити касовий чек, а саме: встановлення достовірності даних чеку та факту передачі до ДФС. Це є запорукою захисту прав громадян як споживачів, а також запобіжником зловживань під час здійснення розрахункових операцій.

Споживачі у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДФС наявному розрахунковому документу можуть направляти до ДФС письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.

Також, у разі отримання користувачами фіскального чеку, який викликає сумніви, вони теж можуть надіслати до ДФС електронний лист із прикріпленим фото чеку.

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою.

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

 

Доповнено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу. Наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2018 №866, що набрав чинності 19.12.2018, затверджено Зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

Зокрема, в абзаці другому п.п.1 п.5 розд. ІІІ Інструкції враховані зміни, внесені Законом України від 03 липня 2018 року № 2477 «Про внесення змін до Податкового кодексу України» до п.п.166.3.3 ст.166 Податкового кодексу України, відповідно до яких розширено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки.

А саме, витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів освіти, крім витрат понесених на здобуття середньої професійної або вищої освіти, доповнено витратами на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти.

Таким чином, з 2019 року платник податку на доходи фізичних осіб може скористатись правом на податкову знижку шляхом зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного 2018 податкового року на суму фактично здійснених ним витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами.

При цьому декларація про майновий стан і доходи подається до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків до 31 грудня 2019 року (включно) за звітний 2018 податковий рік.

 

Сплата єдиного внеску фізичними особами – підприємцями за себе у 2019 році

В Пологівському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляють, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» визначено розмір мінімальної заробітної плати у 2019 році в сумі 4173 грн.,  відповідно  місячна мінімальна сума єдиного внеску з 1 січня становить 918,06 грн. (4173 х 22 відсотки). Отже, мінімальна сума єдиного внеску, що сплачується  фізичними особами - підприємцями  за себе у розрахунку на квартал у 2019 році становить               2754,18 грн. (918,06 грн. х 3 місяці), максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на 2019 рік становить – 62595,00 грн. (4173 х 15).

Нагадаємо, що звіт за оновленою формою Додаток 5 подається фізичними особами - підприємцями за звітний період 2018 року до 9 лютого 2019 року відповідно до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Також не пізніше 19 числа місяця, що настає за звітним кварталом, кожен підприємець зобов’язаний сплачувати  за себе суму єдиного внеску не менше мінімального страхового внеску на місяць. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Не сплачують за себе єдиний внесок підприємці (незалежно від системи оподаткування), які належать до осіб з інвалідністю, отримують пенсію за віком або досягли віку, визначеного               ст. 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", та отримують відповідно до Закону пенсію або соціальну допомогу.

 

Студенти мають право на підвищену податкову соціальну пільгу

Відповідно до статті 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, з урахуванням норм абзацу першого п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 відс. суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2018 році – 1321,50 грн., у 2019 році – 1440,75 гривні).

Разом з тим, вищевказаною статтею передбачено, що податкова соціальна пільга не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.

Отже, якщо студент отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується.

У разі, якщо студент, який не отримує стипендію або отримує спонсорську стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, то він має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 відс. при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує у 2018 році – 2470 грн., у 2019 році – 2690,00 гривень.

При цьому він повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 103.04).

 

З 1 січня 2019 року оновлено довідник ознак доходів у формі № 1ДФ

з 01 січня 2019 року набрали чинності зміни до «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4. Вищевказані зміни затверджено наказом Мінфіну від  31.10.2018 р.              № 863 .

Оновлення довідника ознак доходів  обумовлено змінами, які вносились протягом 2017-2018 років до статті 165 Податкового кодексу, що визначає доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Зокрема, до таких доходів віднесено доходи від операції з конвертації цінних паперів, від операцій з валютними цінностями, інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов'язаннями НБУ, сума (вартість) благодійної допомоги надана визначеній категорії платників податків тощо.

Також був змінений порядок оподаткування доходів у вигляді спадщини (подарунків), отриманих від члена сім’ї другого ступеня споріднення.

Відповідно до внесених змін передбачено нові ознаки доходів 186 – 194:

186 - дохід, що нараховується як сума не нарахованих процентів за користування кредитом;

187 - сума благодійної допомоги, виплаченої (наданої) благодійниками, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції;

188 - дохід, отриманий благодійниками - фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції, для надання благодійної допомоги;

189 - дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного кредитором за його самостійним рішенням;

190 - сума благодійної допомоги, яка виплачена міжнародними благодійними організаціями на користь фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) антитерористична операція;

191 - сума коштів, яка надається платнику податку міжнародною фінансовою організацією у зв'язку зі здійсненням заходів щодо енергоефективності та енергозбереження;

192 - сума коштів, яка надається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, платнику податку іншою міжнародною фінансовою організацією чи фондом у зв'язку зі здійсненням заходів щодо енергоефективності та енергозбереження;

193 - дохід у вигляді суми, прощеної кредитором у порядку, передбаченому законом щодо реструктуризації зобов'язань за кредитами в іноземній валюті, що отримані на придбання єдиного житла (іпотечні кредити);

194- інші доходи, які згідно з Кодексом не включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.

Також, внесено зміни у таблицю з ознаками податкової соціальної пільги.

Зауважимо, форма № 1ДФ та Порядок її заповнення та подання не змінилися.

 

За порушення порядку проведення розрахункових операцій передбачено відповідальність

Відповідно до п. 1 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту:

проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг);

не проведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи;

невідповідності у юридичних осіб на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання юридичною особою розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання:

вчинене вперше – 1 гривня;

за кожне наступне вчинене порушення – 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 109).

 

Фізичні особи – підприємці, які є пенсіонерами або особами з інвалідністю, звільняються від сплати єдиного внеску

Фізичні особи – підприємці звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Відповідно до норм Протоколу про обмін інформацією Пенсійний фонд України надає Державній фіскальній службі інформацію щодо фізичних осіб (платників єдиного внеску) про те, що вони є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю, із зазначенням дати встановлення пенсії або інвалідності, тому окремо повідомляти контролюючий орган про статус пенсіонера або особи з інвалідністю не потрібно.

Якщо фізична особа – підприємець є особою з інвалідністю та отримує соціальну допомогу від Фонду соціального страхування або Управління праці та соціального захисту населення, то підтвердженням встановлення інвалідності є довідка до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності, яка надається до контролюючого органу за місцем реєстрації.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 301).

 

Ліквідація платника податків: документи, пов’язані зі сплатою податків і зборів, передаються до архіву

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених  п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.

З 01.01.2019 відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» у разі ліквідації платника податків документи, визначені п. 44.1 ст. 44 ПКУ, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву (п. 44.3 ст. 44 ПКУ).

 

Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що ДФС України оприлюднено повну версію спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» 1.27.0.0 станом на 27.12.2018 року, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.

 Перелік змін та доповнень (версія 1.27.0.0) (станом на 27.12.2018)

Нові версії документів:

З метою удосконалення існуючих електронних сервісів для платників податків додано наступні форми:

F/J1300105 – Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних;

F/J1400105 – Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних;

F/J1300203 – Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС;

F/J1400203 – Витяг з інформаційної системи органів ДФС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами.

Коригування існуючих форм, шаблонів та даних:

Довідники вводу:

  1. spr_sti.xml – довідник податкових інспекцій – станом на 27.12.2017.
  2. У довіднику термінів видалено періоди подачі за 2013 рік та додано терміни подачі на 2019 рік.

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

 

До уваги платників ПДВ!

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що не відносяться до податкового кредиту суми ПДВ, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних (далі – ПН/РК) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

У разі коли на момент перевірки платника ПДВ контролюючим органом суми ПДВ, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник ПДВ несе відповідальність відповідно до ПКУ.

ПН, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН), є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник ПДВ не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення ПН/РК.

Суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано ПН/РК в ЄРПН, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення ПН/РК, у тому числі для платників ПДВ, які застосовують касовий метод.

Слід зазначити, що з 01.01.2019 відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» до податкового кредиту не відносяться  суми ПДВ, сплаченого (нарахованого) відповідно до п.п. 191.1.2 п. 191.1 ст. 191 ПКУ оператором поштового зв'язку, експрес-перевізником (п. 198.6. ст. 198 ПКУ).

 

Як в 2019 році оподатковуються подарунки?

З метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) - у частині, що не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Статтею 8 Закону України "Про державний бюджет на 2019 рік" від 23.11.2018 р. № 2629 –VІІІ, з 1 січня 2019 року мінімальний місячний розмір заробітної плати становить 4173 грн.

Отже, якщо в 2019 році вартість подарунка, який надається юридичною особою фізичній особі, не перевищує 1043,25 грн. (4173 грн. х 25%), то його вартість не є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

Якщо вартість подарунка у 2019 році перевищує 1043,25 грн., то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%, та військовим збором за ставкою 1,5%.

Сума доходу у вигляді дарунків, у частині, що не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (у 2019 році – 1043,25 грн.), у Податковому розрахунку за формою №1ДФ відображається за ознакою доходу «160».

Зазначена норма визначена п.п.165.1.39 ст. 165 Податкового кодексу України (з урахуванням змін, внесених Законом України №2628 від 23.11.2018).

 

До уваги підприємців на загальній системі оподаткування. Правила заповнення Книги обліку доходів і витрат

Підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Форму та порядок ведення Книги обліку доходів і витрат затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.

http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1686-13

Об’єктом оподаткування підприємця на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такого підприємця.

Книга обліку доходів і витрат повинна бути зареєстрована після дати державної реєстрації підприємця,  до початку здійснення діяльності.

Підприємець заповнює Книгу за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів, здійснюючі записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Підприємець заповнює Книгу самостійно за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

Вимога щодо ведення Книги найманими особами, які перебувають у трудових відносинах із самозайнятою особою, не передбачена.

 Книга ведеться наступним чином:

- у графі 2 відображається сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності  із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг);

- у графі 3 вказується сума повернутих коштів за товари (роботи та послуги) або повернутої передплати;

- графа 4 розраховується як різниця між отриманим доходом (графа 2) та сумою повернутих коштів за товари (роботи та послуги) (графа 3);

- у графі 5 зазначаються реквізити документа, який підтверджує понесені витрати, що безпосередньо пов’язані з отриманим доходом, зокрема, платіжні доручення, прибуткові касові ордери, квитанції, фіскальні чеки, акти закупки, акти виконаних робіт, наданих послуг та інші первинні документи, що засвідчують факт оплати;

 - у графі 6 відображається сума витрат, які документально підтверджені та безпосередньо пов’язані з отриманням доходу за підсумками дня.

Якщо дохід отримано в одному місяці, а витрати, пов’язані з його отриманням понесені у наступному, то за підсумком дня по факту отримання доходу/понесення витрат (на підставі первинних документів) відповідно заповнюється графа 2 «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності» та графа 6 «Сума витрат, пов’язаних з придбанням товарів (робіт, послуг)».

У графі 7 відображається сума витрат на оплату праці та нарахування на оплату праці найманих осіб, понесені у звітному місяці, протягом якого отримано дохід, але, якщо дохід у звітному місяці не отримувався, то графа 7 «Сума витрат на оплату праці найманих осіб» Книги не заповнюється.

У графі 8 відображається сума фактично понесених інших витрат, безпосередньо пов’язаних з одержанням доходу, які не зазначені в графах 6 та 7, зокрема, витрати на сплату послуг, зв’язку, орендних та комунальних платежів, тощо, які повинні бути документально підтверджені у гр.5.

Також, у графі 8 відображається суми сплаченого за себе єдиного внеску, а також

сплачені суми платежів за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності по факту їх сплати на підставі підтверджуючих документів.

У графі 9 зазначається сума чистого оподатковуваного доходу (різниця між  доходом за звітний період (графа 4) та понесеними витратами від провадження господарської діяльності (графи 6, 7, 8)).

Однак, у разі якщо результатом розрахунку буде від’ємне значення, то графа 9 Книги прокреслюється.

Підприємці, які зареєстровані платниками ПДВ, у Книзі суми доходів і витрат відображають без ПДВ.

У разі нереєстрації (неведення) Книги обліку доходів та витрат до фізичної особи- підприємця застосовуються штрафні санкції, передбачені ст. 121 Податкового кодексу (510 грн., 1020 грн.) та ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (штраф від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а при накладенні штрафу протягом року за те ж порушення – від 5 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

Зазначена норма передбачена п. 177.2, п. 177.10 ст. 177; п. 178.6 ст. 178 Податкового кодексу та «Порядком ведення Книги фізичними особами- підприємцями на загальній системі оподаткування», затвердженим наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481.

 

Подовжено строки для оскарження акту перевірки фіскального органу

Пунктом 9 Закону України від 23.11.2018 № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів", (опублікований у газеті «Голос України» від  12.12.2018 N 237-238) внесено зміни до п. 44.7  ст. 44 та п. 56.2 ст. 52 Податкового кодексу України.

Так, пунктом 44.7 Податкового кодексу передбачено, що після отримання акта перевірки платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності.

З урахуванням змін, внесених Законом №2628 (який набирає чинності з 01.01.2019),  строк для подання таких заперечень збільшено з 5 до 10 робочих днів.

Також внесено зміни в п. 56.2 Податкового кодексу, яким визначено, що у разі, коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Строк для подання такої скарги Законом №2628 (діє з 01.01.2019 року), змінено з 10 календарних днів до 10 робочих днів.

 

На сайті ДФС України оприлюднено План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік

Пунктом 77.1 ст.77 Податкового кодексу України визначено, що план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

На сайті ДФС України http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/362017.html

оприлюднено план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік:

- План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік І та ІІ розділи 22.12.2018;

- Розділ ІІІ плану-графіка "Документальні планові перевірки фізичних осіб" 22.12.2018;

- Розділ IV плану-графіка "Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" 22.12.2018.

 

Нецільова благодійна допомога. Правила оподаткування податком на доходи фізичних осіб у 2019 році

 Відповідно до п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 розд. IV Податкового кодексу України                     від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на   1 січня такого року (розмір місячного прожиткового мінімуму, діючий для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помножений на 1,4 та округлений до найближчих 10 гривень).

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» від 23.11.2018                № 2629-VIII визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2019 року становить 1921 грн.  в розрахунку на місяць.

Отже, сума нецільової благодійної допомоги, що надається юридичною особою фізичній особі у розмірі, який у 2019 році не перевищує 2690 грн., не включається до оподатковуваного доходу такої особи, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб і відображається у податковому розрахунку № 1 ДФ за ознакою доходу "169".

Перевищення допомоги над вказаним розміром підлягає оподаткуванню у джерела виплати податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% (в 2019 році оподатковується сума, що перевищує 2690 грн).

Зазначена норма передбачена пп. 170.7.3 ст. 170 Податкового кодексу України.

 

ГУ ДФС у Запорізькій області інформує:

 

На Запоріжжі спрощену систему оподаткування обрали близько 47 тисяч підприємців

У Запорізькій області станом на початок 2019 року зареєстровано 46705 фізичних осіб-підприємців, які сплачують єдиний податок. Як зазначив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, порівняно з минулим роком кількість представників малого і середнього бізнесу зросла на три тисячі.

Переважна більшість суб'єктів підприємництва обрали другу групу спрощеної системи оподаткування – 22801 особа, у третій групі працюють майже 16 тисяч платників, у першій – вісім тисяч.

У 2019 році у спрощеній системі оподаткування для фізосіб-підприємців передбачені наступні ставки єдиного податку: для першої групи – 10 відсотків від прожиткового мінімуму (192,10 гривні на місяць), для другої групи – 20 відсотків від мінімальної зарплати (834,60 гривні на місяць), для третьої групи – 3 відсотки від доходу для платників ПДВ та 5 відсотків від доходу для неплатників ПДВ.

 

Валерій Манько: "Запорізькі платники податків забезпечили до державного бюджету понад 6,8 мільярда гривень"

За 2018 рік податкові надходження від платників податків Запорізького регіону склали 6 мільярдів 863 мільйони гривень (без показників великих підприємств, зареєстрованих у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, запоріжці забезпечили на 1,2 мільярда або на 23 відсотки більше, ніж у 2017 році.

Найбільші суми надійшли від сплати податку на додану вартість – 3 мільярди 247,6 мільйона, перевищивши рівень 2017 року на 24 відсотки або на 624 мільйони.

Від оподаткування доходів фізичних осіб держбюджет отримав 1 мільярд 687 мільйонів, що на 287 мільйонів або на 21 відсоток більше, ніж у попередньому році.

Податку на прибуток підприємств сплачено 781 мільйон, це на 220 мільйонів або на 39 відсотків випереджає дані 2017 року.

Понад 540 мільйонів гривень до державної казни спрямовано у вигляді військового збору, що на 110 мільйонів або на 25,6 відсотка більше, ніж за 2017 рік.

Суб'єкти господарювання, які у своїй діяльності використовують природні ресурси, перерахували майже 300 мільйонів гривень рентної плати за надра та воду.

 

За право продавати підакцизні товари запорізькі підприємці сплатили майже 39 мільйонів

За 2018 рік місцеві бюджети Запорізької області отримали 38,9 мільйона гривень плати за ліцензії на право здійснення оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.

Власникам торговельних об'єктів фіскальна служба регіону видала майже 9,5 тисячі ліцензій, у тому числі, 5387 дозволів на право реалізувати уроздріб алкоголь, 4102 документи – для продажу тютюну. Крім того, призупинено дію 1413 ліцензій, анульовано 2380.

Загальна кількість діючих дозволів станом на 1 січня склала 7876. Їхній перелік розміщено на сайті Головного управління ДФС у Запорізькій області (http://zp.sfs.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy).

З метою контролю за дотриманням суб'єктами господарювання норм законодавства, яке регулює обіг підакцизних товарів, фахівці органів ДФС області провели понад 1,2 тисячі перевірок. За результатами виявлених порушень застосовані штрафні санкції на загальну суму 32,8 мільйона гривень, зокрема, донараховано 25,5 мільйона гривень акцизного податку.

© 2013-2018 Розівська районна державна адміністрація Запорізької області