Застосування довідки-розрахунку на виплату заробітної плати платником ЄСВ

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області доводить, що відповідно до п. 3 Порядку прийняття банками розрахункових документів на виплату заробітної плати, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 453 (далі – Порядок № 453), довідка-розрахунок на виплату заробітної плати складається платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 453.

Контролюючі органи невідкладно погоджують довідку-розрахунок, наданий платником ЄСВ. Один примірник надається банку, другий – контролюючому органу, а третій залишається у платника ЄСВ.

Згідно з п. 4 Порядку № 453 у разі подання до банку одночасно із грошовим чеком та/або платіжним дорученням, та/або іншими розрахунковими документами на виплату заробітної плати за відповідний період документального підтвердження раніше сплаченого ЄСВ або оригіналу довідки-розрахунку, погодженого з контролюючим органом, банк має видати суму, зазначену в грошовому чеку, та/або виконати платіжне доручення або інший розрахунковий документ.

Документальним підтвердженням раніше сплаченого ЄСВ є розрахункові документи (документи на переказ готівки) про перерахування ЄСВ (у тому числі з поточного рахунку, відкритого в іншому банку), в яких у реквізиті «Призначення платежу» платник зазначив період, за який заробітна плата нарахована, а банк платника заповнив реквізит «Дата виконання».

У разі погодження контролюючим органом довідки-розрахунку на виплату заробітної плати за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 453 з від’ємним значенням рядка 5 «Сума єдиного внеску, яка зазначається в розрахунковому документі, та підлягає перерахуванню (р. 2 + р. 3 – р. 4)», банк приймає таку  довідку-розрахунок до виконання за умови документального підтвердження сплаченого ЄСВ.

 

Нагадуємо про дію нових бюджетних рахунків з 11.09.2018 року

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що з 02 липня 2018 року змінились реквізити бюджетних рахунків для сплати податків, зборів та платежів, але до 11 вересня було встановлено перехідний період.

З 11 вересня 2018 року діють виключно нові бюджетні рахунки для сплати податків, зборів та платежів, а рахунки, відкриті на МФО іншому, ніж 899998, закриті.

Кошти, які сплачуватимуться на старі рахунки (МФО 813015), не будуть зараховуватись до бюджетів, а повертатимуться як нез’ясовані надходження.

Інформація про реквізити нових бюджетних рахунків розміщена на веб-порталі ДФС та суб-сайті фіскальної служби Запорізької області в рубриці «Бюджетні рахунки» (http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki, http://zp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/ ).

 

Фізичні особи можуть сплачувати податки та збори через Електронний кабінет

Згідно з Податковим кодексом України (далі - ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом, зокрема перегляду в режимі реального часу інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, здійсненням податкового контролю, в тому числі дані оперативного обліку податків та зборів (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, дані системи електронного адміністрування реалізації пального, а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з Електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки контролюючого органу.

  Платник податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема бюджетний рахунок на поточну дату, МФО банку.

  Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.

З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.

  Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, отриманого у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

 

Нагадування для роботодавців

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що однією із умов легалізації трудових відносин є укладення трудового договору з найманими працівниками.

Відповідно до статті 24 Кодексу законів про працю України працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору,  оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413, де зазначено, що роботодавець зобов’язаний подати повідомлення до органу ДФС до початку роботи новоприйнятого працівника.

Якщо вказані вимоги законодавства не виконуються, роботодавці несуть відповідальність у вигляді штрафу.

 

Звітування, розміри та терміни сплати єдиного внеску

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що Законом України                від 3 жовтня 2017 року № 2148-VШ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», внесені зміни, зокрема, до Закону України від 8 липня 2010 року                № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464). Зміни набули чинності з 1 січня поточного року.

Для платників, які обрали спрощену систему оподаткування, незалежно до якої групи платників єдиного податку їх віднесено, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Нагадаємо, що частиною 5 пункту 1 статті 1 Закону № 2464 визначено, що мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

Статтею 8 Закону України від 7 грудня 2017 року № 2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік» з 1 січня 2018 року установлено мінімальну заробітну плату у місячному розмірі 3 723 гривні.

Пунктом 5 статті 8 Закону № 2464 визначено, що єдиний внесок, зокрема для фізичних осіб – платників єдиного податку, встановлюється у розмірі 22 відсотки до бази нарахування, визначеної статтею 7 цього Закону.

Таким чином, мінімальна сума сплати єдиного внеску за місяць для платника єдиного податку першої групи складає 819,06 гривень (3723 грн. х 22%).

Термін сплати єдиного внеску, фізичні особи – платники єдиного податку, зобов’язані сплачувати за себе єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, щоквартально до                    20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (пункт 8 статті 9 Закону №2464).

Слід зазначити, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (пункт 12 статті 9 Закону №2464).

Для фізичних осіб – платників єдиного податку звітним періодом, є календарний рік (частина 8 статті 9 Закону №2464).

Пунктом 2 розділу III Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 23 квітня 2015 року за № 460/26905), визначено, що фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до органів доходів і зборів звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.

 

Хто є платником транспортного податку?

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що згідно з  пп. 267.2.1      п. 267.2 ст. 267 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 – VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до пп. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктами оподаткування (п.п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 ПКУ).

Платники транспортного податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію з транспортного податку (далі – Декларація) за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Форма Декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10 квітня 2015 року № 415 «Про затвердження форми Податкової декларації з транспортного податку» (далі – Декларація).

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, Декларація подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт (пп. 267.6.4 п. 267.6 ст. 267 ПКУ).

Відповідно до пп. «б» пп. 14.1.97 п. 14.1 ст. 14 ПКУ фінансовий лізинг (оренда) є господарською операцією, що здійснюється фізичною або юридичною особою і передбачає передачу орендарю майна, яке є основним засобом згідно з ПКУ і придбане або виготовлене орендодавцем, а також усіх ризиків та винагород, пов’язаних з правом користування та володіння об’єктом лізингу.

Враховуючи вищевикладене, у разі передачі легкового автомобіля у фінансовий лізинг (оренду) платником транспортного податку щодо транспортних засобів, зареєстрованих в Україні згідно з чинним законодавством, є орендодавець (юридична чи фізична особа – власник транспортного засобу). При цьому Декларація подається за місцем реєстрації об’єкта оподаткування протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а сплата транспортного податку здійснюється з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

 

Дохід від продажу нерухомості не оподатковується якщо право власності більше трьох років

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що відповідно до ст.172 Податкового кодексу України дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або її частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки , не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи, зокрема, від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до р. IV Податкового кодексу України. (п.179.2 ст.179).

 

Е-Receipt (електронний чек) та інші інновації для РРО

ДФС України з 1 липня розпочато експериментальний проект експлуатації новітніх програмних комплексів для реєстрації розрахункових операцій (далі – РРО).

Нагадаємо, що з 19.06.2018 набула чинності постанова КМУ «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій» від 13.06.2018 р. № 472 (далі – Порядок № 472), якою затверджено відповідний Порядок.

Вищевказаний Порядок прийнято з метою реалізації інноваційних технологічних рішень для РРО у сфері торгівлі (у тому числі торгівлі з використанням Інтернету), громадського харчування, купівлі-продажу іноземної валюти, торгівлі через автомати з продажу (надання) товарів (послуг), надання послуг з приймання готівки для подальшого переказу, з перевезення пасажирів та інших послуг.

Отже, програмні комплекси повинні забезпечувати

- виконання розрахункової операції та передачі контрольно-звітної інформації до системи обліку даних в режимі реального часу;

- друкування розрахункових та інших звітних документів;

- збереження даних про опис товарів, фіскальної інформації, даних, на основі яких формуються розрахункові документи та звіти про розрахункові операції;

- використання електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України “Про електронний цифровий підпис” для здійснення технологічних операцій;

- використання технології, розробленої Національним банком, або електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України “Про електронний цифровий підпис” для захисту від підміни та модифікації даних реєстраторів.

Реалізація експериментального проекту триватиме до 31 грудня 2019 року. Про це нагадала начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Під час даного проекту буде досліджено інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій, прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання.

Результати проведеного пілотного проекту будуть узагальнені фахівцями ДФС України з урахуванням пропозицій, поданих територіальними органами ДФС, центрами сервісного обслуговування, користувачами новітніх моделей, та передані для подальшої роботи до Мінфіну.

Позитивні результати експерименту дозволять впровадити новітні РРО у промислову експлуатацію та сприятимуть їх застосуванню платниками податків поряд з традиційними моделями касових апаратів.

Як зазначила Світлана Бруй ДФС України розроблятиметься інноваційна система реєстрації та обліку РРО – e-Receipt (електронний чек), яка передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони) без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм.

Ця система передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС України, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».

Інноваційна електронна система е-Rесеірt передбачає:

- можливість використання новітніх моделей комплексів та їх миттєву фіскалізацію;

- можливість використання контрольно-звітної інформації, що передається від пристрою (чеки) суб’єктами господарювання, для самоконтролю та громадянами для захисту їх прав як споживачів;

- відмову від друку паперових чеків;

- відмову від послуг інформаційного eквайера;

- безкоштовне програмне забезпечення та інтерфейси користувачів – суб’єктів господарювання та покупців;

- створення центру супроводження бізнесу, який включатиме адміністраторів серверного обладнання та службу підтримки користувачів;

- цілодобову доступність користувачів до системи, можливість їх обслуговування у режимі 24/7/365.

 

Виправлення помилок платником єдиного податку третьої групи

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє: якщо юридична особа - платник єдиного податку третьої групи здійснює виправлення самостійно виявлених помилок шляхом подання уточнюючого розрахунку, така юридична особа має надати податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи), з відповідною позначкою «Уточнююча».

Уточнюючі податкові декларації подаються окремо за кожний податковий (звітний) період, що уточнюється.

  В розділах ІІ «Дохід, що підлягає оподаткуванню» (далі – розділ ІІ) та ІІІ «Розрахунок податкових зобов’язань з єдиного податку» (далі – розділ ІІІ) уточнюючої податкової декларації зазначаються правильні показники з урахуванням уточнень наростаючим підсумком.

  У рядках 11 – 17 розділу ІV «Визначення податкових зобов’язань у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок» (далі – розділ ІV) уточнюючої податкової декларації зазначається сума уточнень податкових зобов’язань, яка розраховується шляхом порівняння показників уточнюючої податкової декларації та податкової декларації, яка уточнюється, а також сума нарахованого штрафу та пені, в тому числі:

- рядок 11 – сума податку за даними раніше поданої декларації, що уточнюється, в залежності від форми декларацій, яка подавалася за податковий (звітний) період, який уточнюється (за наростаючим або не наростаючим підсумком);

- рядок 12 – уточнена сума податкових зобов’язань за податковий (звітний) період (за календарний квартал), у якому виявлена помилка;

- рядок 13 – сума податку (недоплата), яка збільшує податкове зобов’язання у зв’язку з виправленням помилки (рядок 12 - рядок 11 декларації);

- рядок 14 – сума податку, яка зменшує податкове зобов’язання у зв’язку з виправленням помилки (зазначається тільки позитивне значення: рядок 11 - рядок 12 декларації);

- рядок 15 – сума штрафу в розмірі 3 % суми недоплати (рядок 13 х 3%);

- рядок 16 – в уточнюючій декларації не заповнюється;

- рядку 17 – сума самостійно нарахованої пені, відповідно до п.п. 129.1.3 п. 129.1, п. 129.4 ст. 129 глави 12 розділу II Податкового кодексу України.

 

Легальна зайнятість населення та своєчасність сплати єдиного внеску

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області вкотре звертає увагу платників податків, що на сьогодні в державі реалізуються комплексні заходи, спрямовані на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками, виявлення суб‘єктів господарювання, які здійснюють підприємницьку діяльність без державної реєстрації, тощо.

За порушення трудового законодавства та оплати праці застосовуються значні штрафні санкції. Так, за фактичний допуск працівника без оформлення трудового договору передбачений штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат за кожного працівника, це 3723*30=111690 гривень. Крім того, статтею 41 КупАП передбачено адміністративну відповідальність на керівника підприємства від 8500 грн до 17 000 грн за фактичний допуск працівника без трудового договору. Отже, вказане порушення може коштувати 128690 грн (111690грн. + 17000 грн.) + виплата такому працівникові заробітної плати у розмірі не нижче середньої заробітної плати за відповідним видом економічної діяльності у регіоні у відповідному періоді.    

Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» встановлено мінімальну заробітну плату на 2018 рік у місячному розмірі - 3723 гривень (у погодинному розмірі -              22,41 гривні), якої повинні додержуватись роботодавці при нарахуванні виплат найманим працівникам.

Всі мають усвідомити: щоб держава мала можливість фінансувати пенсійні виплати, роботодавці повинні чітко дотримуватись норм діючого законодавства, виплачувати заробітну плату прозоро, своєчасно та в повному обсязі перераховувати до бюджету всі обов'язкові податки і збори.

 

Звітність ФОП – «єдинника», який одночасно є особою, що здійснює незалежну професійну діяльність

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що відповідно до                     п.п. 14.1.226 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) незалежна професійна діяльність – це участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

Пунктом 291.3 ст. 291 ПКУ визначено, що обрати спрощену систему оподаткування може юридична особа чи фізична особа – підприємець (далі – ФОП).

Тобто, чинним законодавством не заборонено фізичній особі, яка здійснює незалежну професійну діяльність, бути підприємцем та здійснювати іншу підприємницьку діяльність, не заборонену законом.

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПКУ платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності на спрощеній системі оподаткування, відображаються у податковій декларації платника єдиного податку ФОП, за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578 із змінами і доповненнями.

Доходи, отримані від здійснення незалежної професійної діяльності, відображаються у податковій декларації за результатами звітного року відповідно до розділу IV ПКУ у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб (п. 178.4 ст. 178 ПКУ), тобто до 1 травня, за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» із змінами і доповненнями.

Отже, ФОП – платнику єдиного податку, який одночасно є особою, що здійснює незалежну професійну діяльність, необхідно подавати річну декларацію про майновий стан та доходи.

 

Що таке податковий номер платника податку і де його використовувати

Податковим номером платника податків є:

код за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України для платників податків, які включаються до такого реєстру (юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб — резидентів та нерезидентів);

реєстраційний номер облікової картки платника податків — фізичної особи, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта;

реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами за структурою, встановленою у п. 2.3 розділу ІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588, платникам податків, визначеним у п. 2.4 розділу ІІ цього Порядку.

Податковий номер платника податків зазначається у всіх свідоцтвах, довідках, в інших документах або повідомленнях, що видаються платнику податків, у всіх податкових деклараціях (розрахунках, звітах), платіжних документах щодо податків і зборів, у фінансових документах, а також в інших випадках, передбачених законодавством.

 

Довідку про відсутність заборгованості можна отримати в електронному вигляді

Порядок видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів , затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №567 (далі – наказ). На даний час Порядок продовжує діяти у частині, що не суперечить чинному законодавству.

У зв’язку з адміністративною реформою, започаткованою Законом України від 21 грудня 2016 року №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», згідно з яким:

- виконання функції з надання адміністративних послуг платникам покладено на контролюючі органи (п. п. 19 прим.1.1.3 п. 19 прим. 1.1 статті 19 прим. 1 ПКУ), а за ДПІ залишено лише сервісне обслуговування (пункт 19 прим. 3.1 статті 19 прим. 3 ПКУ);

- запроваджено електронне листування з платниками та електронний кабінет (статті 42 та 42 прим. 1 ПКУ).

Абзацом першим пункту 7 Порядку передбачено, що Довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (далі – Довідка), видається у паперовому або електронному вигляді.

Виходячи з вимог пункту 2 та абзацу першого пункту 3 Порядку Довідка (за формою затвердженою додатком 1 до Порядку) видається безоплатно на підставі заяви (за формою затвердженою додатком 2 до Порядку) платника податків про видачу Довідки.

Відповідно до абзацу третього п. 7 Порядку платникам податків, які подають звітність в електронній формі, надання Довідки може здійснюватися засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Спосіб отримання Довідки вказується платником податків у заяві.

Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням електронного цифрового підпису.

Функціонал надає можливість заповнити і подати заяву в електронній формі та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову.

Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру).

Згідно з абзацом другим пункту 3 Порядку заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, що передбачає надання органом доходів і зборів Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.

Необхідність у підтвердженні органами ДФС відсутності заборгованості Довідкою вимагається численними нормативно-правовими актами України, з метою її подальшого надання органам/суб’єктам, що уповноважені на надання фінансової підтримки (компенсації, дотації), проведення закупівель за державні кошти, виділення бюджетного фінансування тощо (наприклад, Закон України від 25 грудня 2015 року №922-VIII «Про публічні закупівлі», частиною 2 статті 17 якого визначено, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)).

 

Помилка в індивідуальному податковому номері контрагента при складанні податкової накладної. Як виправити?

Дані, наведені в податковій звітності з ПДВ, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника (абз. перший п. 6 розділу ІІІ Порядку № 21).

Оскільки у декларації зазначаються дані, визначені на підставі первинних документів, відображенню у податковій звітності з ПДВ підлягають податкові зобов’язання, визначені на дату складання податкової накладної з «невірним» індивідуальним податковим номером (ІПН).

Розрахунок коригування та друга податкова накладна не впливають на визначене податкове зобов’язання, тому операція, пов’язана з виправленням помилки в ІПН покупця, відображенню у податковій звітності з ПДВ не підлягає.

Виправлення помилок, що були допущені у додатку 5 «Розшифровка податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)» до декларації та які не вплинули на числові показники декларації, проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, до якого додається додаток 5 з відміткою «Уточнюючий» (п. 8 розділу VІ Порядку № 21).

В Уточнюючому розрахунку до гр. 4 переносяться показники декларації, додаток 5 до якої уточнюється, до гр. 5 – всі відповідні показники декларації з урахуванням виправлених помилок (відповідають показникам з гр. 4), а гр. 6 не заповнюється.

Для виправлення запису неправильно вказаного ІПН (покупця або постачальника) в уточнюючому додатку 5:

- повторюється помилковий запис ІПН, при цьому вартісні показники вказуються зі знаком «-» (тобто сторнуються);

- вказується правильний запис за операціями з контрагентом за звітний (податковий) період, за який виправляються помилки повністю (включаючи вартісні показники).

 

У платника єдиного податку виник податковий борг. Які наслідки?

Платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до Податкового кодексу за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.

У разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів, платники єдиного податку в останній день другого із двох послідовних кварталів, зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом.

Податковий борг – це сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений строк, та непогашеної пені.

У разі несплати боргу протягом зазначеного строку фіскальний орган анулює реєстрацію платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.

Отже, при наявності податкового боргу фіскальний орган має право анулювати реєстрацію платника єдиного податку.

Анулювання відбувається останнім днем другого із двох послідовних кварталів, у яких була наявність податкового боргу.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.175 ст. 14; п.п. 8 п.п. 298.2.3 ст. 298; п. 300.1 ст. 300 Податкового кодексу.

 

Фіскальною службою перевірка не проводилась більше 3 років. Який термін зберігання документів?

Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів, необхідних для здійснення контролю за трансфертним ціноутворенням) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого Податковим кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Якщо документи пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження, прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менш 1095 днів (2555 днів – для контролю за трансфертним ціноутворенням) з дня подання податкової звітності.

Отже, документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, повинні зберігатися 3 роки.

Документи, необхідні для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням  зберігаються 2555 днів.

Після закінчення строків зберігання документів суб’єкт господарювання, в установленому законодавством порядку, передає їх до архіву.

Якщо документи пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, то такі документи зберігаються до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менш як 1095 днів (2555 днів для контролю за трансфертним ціноутворенням) з дня подання податкової звітності.

Зазначена норма передбачена п. 44.1, п. 44.3 , п. 44.4 ст. 44 Податкового кодексу.

 

Підстави для виключення неприбуткових організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій

Виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій здійснюється на підставі рішення фіскального органу у разі:

- використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених п.п. 133.4.2  ст. 133 Податкового кодексу;

- розподілу доходів (прибутків) неприбуткової організації або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

- невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу;

- затвердження ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу неприбутковою організацією, що припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу або перетворення) або ліквідації;

- за ініціативою неприбуткової організації.

Рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру надсилається такій організації  протягом трьох робочих днів з дня прийняття зазначеного рішення.

Під час виключення неприбуткової організації з Реєстру присвоєна їй ознака неприбутковості скасовується:

- з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулося недотримання вимог «неприбутковості» відповідно  до п. 133.4 Податкового кодексу;

- з дати припинення юридичної особи (в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення);

- з дати надходження заяви про виключення з Реєстру за власною ініціативою.

Зазначена норма передбачена п.16 "Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру",  затвердженого постановою КМУ від 13.07.2016  № 440.

 

Скасування сертифікатів електронного цифрового підпису.  Дізнайтесь за яких підстав?

Скасування посиленого  сертифіката відкритих ключів електронного цифрового підпису – це дострокове припинення чинності посиленого сертифіката.

Без надання окремого повідомлення заявнику (підписувачу) посилені сертифікати відкритих ключів електронного цифрового підпису (Сертифікат) автоматично скасовуються Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (Центром), у випадку:

- закінчення строку чинності сертифіката підписувача;

- не поновлення заблокованого сертифіката протягом 30 календарних днів.

За письмовою заявою заявника (підписувача) без додаткового його повідомлення Сертифікат скасовується  Центром у випадку:

- припинення діяльності клієнта (юридичної особи або фізичної особи – підприємця);

- розірвання підписувачем трудового договору з клієнтом (юридичною особою або фізичною особою – підприємцем);

- компрометації особистого ключа підписувача;

- за заявою заявника або його уповноваженого представника.

З письмовим або електронним повідомленням заявника (підписувача) Сертифікат ключа може бути достроково скасований Центром  у разі:

- набрання законної сили рішенням суду про скасування посиленого сертифіката ключа;

- визнання підписувача недієздатним за рішенням суду;

- надання клієнтом недостовірних даних, припинення (розірвання) договору про надання послуг ЕЦП з клієнтом.

Скасовані сертифікати поновленню не підлягають.

Інформація про усі скасовані сертифікати автоматично заноситься до Списку відкликаних сертифікатів, який публікується на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) та є доступним кожному користувачу.

 

Виплата страхових платежів. За яких умов виникає оподаткування ПДВ?

Страхове відшкодування – це страхова виплата, яка здійснюється страховиком у межах страхової суми за договорами майнового страхування і страхування відповідальності при настанні страхового випадку (ст. 9 Закону України від 07.03.1996 № 85/96-ВР «Про страхування»).

Не є об’єктом оподаткування ПДВ операції з надання послуг із страхування, співстрахування або перестрахування особами, які мають ліцензію на здійснення страхової діяльності відповідно до закону, а також пов’язаних з такою діяльністю послуг страхових (перестрахових) брокерів та страхових агентів (п. 196.1.3 ст. 196 Податкового кодексу).

Отже виплата страхових платежів не є об’єктом оподаткування ПДВ і операція з отримання таких страхових платежів чи операція з їх виплати не формує податковий кредит або податкові зобов’язання у застрахованої особи і страхової компанії.

Разом з тим, якщо на рахунок станції технічного обслуговування (СТО) надходить компенсація витрат на проведення ремонту автомобіля у вигляді страхових виплат від страхової компанії, то така СТО повинна скласти податкову накладну на повну вартість послуг з ремонту пошкодженого автомобіля, зареєструвати її в ЄРПН та видати власнику автомобіля.

 

Подали уточнюючий розрахунок до податкової декларації з ПДВ. Як сплачувати штрафну санкцію та пеню?

У разі подання платником ПДВ уточнюючих розрахунків до податкових декларацій з ПДВ за попередні звітні (податкові) періоди, які передбачають збільшення податкових зобов'язань з ПДВ, що підлягають перерахуванню до бюджету, для перерахування таких зобов'язань до бюджету ДФС не пізніше наступного робочого дня подання таких уточнюючих розрахунків надсилає Казначейству реєстр платників ПДВ з сумою податку, що підлягає перерахуванню до бюджету.

На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми податку до бюджету.

Отже, у разі подання уточнюючих розрахунків до податкової звітності з ПДВ, які передбачають збільшення податкових зобов’язань з податку, платники податку повинні необхідну суму, що підлягає перерахуванню до бюджету, сплатити на електронний рахунок.

При цьому, сума штрафних санкцій та пені у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ сплачуються до бюджету з поточного рахунка.

Зазначена норма передбачена п. 20, п. 25 «Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість», затвердженого постановою КМУ від 16.10.2014 р.  № 569.

 

Відповідальність за неподання заяви при обов’язковій реєстрації платником ПДВ

Під обов'язкову реєстрацію як платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ (20%), ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Для здійснення реєстрації платником ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн. грн., повинна подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ.

Отже, у  разі обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ реєстраційна заява за формою № 1-ПДВ подається до фіскального органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій.

Якщо така особа не подала до фіскального органу реєстраційну заяву, вона несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

Якщо особа, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, не подала своєчасно заяву та, відповідно, не зареєструвалася як платник ПДВ, фіскальний орган самостійно за результатами проведення документальної перевірки визначає суму податкового зобов’язання з ПДВ без врахування сум податку, нарахованих під час придбання товарів/послуг, та застосовує штраф у розмірі 25% (50% - при повторному порушенні) суми такого зобов’язання.

Зазначена норма визначена ст. 123; п. 181.1 ст. 181; п. 183.2 та п. 183.10 ст. 183 Податкового кодексу України.

 

Суб'єкт господарювання змінив основне місце обліку. Чи отримувати новий сертифікат електронного цифрового підпису? 

Сертифікат ключа містить, зокрема, основні дані (реквізити) підписувача - власника особистого ключа.

Підписувач - власник особистого ключа зобов'язаний, зокрема, надавати Акредитованому центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС основні дані (реквізити) для засвідчення чинності відкритого ключа та своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа та/або реєстраційній картці.

Якщо змінюється адреса місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, необхідно звернутися до Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію.

Разом з заявою необхідно надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.

Зазначена норма визначена ст. 7 Закону України від 22.05.03 № 852-IV «Про електронний цифровий підпис».

 

Несвоєчасно зареєстрували податкову накладну в ЄРПН. Які штрафні санкції застосовуються?

Порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається покупцю, складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 10 до 50 відсотків.

Крім того, у разі відсутності реєстрації в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається покупцю, складеної на постачання для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеного за результатами перевірки фіскального органу, тягне за собою накладання штрафу в розмірі 50% суми податкових зобов’язань з ПДВ, зазначеної у такій податковій накладній, або від суми ПДВ, нарахованого за операцією з постачання, якщо податкову накладну не складено.

Отже, за порушення термінів реєстрації податкових накладних або розрахунків коригування в ЄРПН або відсутність їх реєстрації в ЄРПН штрафні санкції не застосовуються виключно до податкових накладних, що не видаються покупцю та складені на постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування або оподатковуються за нульовою ставкою.

Перелік операцій, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою, визначено ст. 195 Податкового кодексу. Статтею 197 та підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ визначено перелік операцій, що звільняються від оподаткування.

При цьому, податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в ЄРПН.

Зазначена норма передбачена п. 120-1.1 ст. 120-1;  п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу.

ГУ ДФС у Запорізькій області інформує:

 

Для торгівлі алкоголем і тютюном фіскальна служба видала запорізьким підприємцям понад               7,2 тисячі ліцензій

У січні-вересні 2018 року фіскальна служба Запорізької області видала 7246 ліцензій на право реалізації підакцизної продукції. Зокрема, суб'єкти господарювання отримали 4197 дозволів для торгівлі алкогольними напоями та 3049 – для продажу тютюнових виробів. Крім того, продовжено термін дії 9548 ліцензій, 1122 призупинено, 1551 анульовано.

Від ліцензування реалізації підакцизних товарів до місцевих бюджетів надійшло понад 33 мільйони гривень.

Усього станом на 1 жовтня 2018 року кількість діючих ліцензій у регіоні склала понад 8,2 тисячі. З їх переліком можна ознайомитися на сайті фіскальної служби області: http://zp.sfs.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy.

Також з початку року фахівці фіскальної служби області провели 1076 перевірок суб'єктів господарювання стосовно дотримання вимог законодавства, яке регулює обіг підакцизних товарів. У результаті виявлених порушень застосовані фінансові санкції у вигляді штрафів на загальну суму 28,9 мільйона гривень, у тому числі донараховано майже 23 мільйони гривень акцизного податку.

 

Власники дорогих автівок поповнили скарбниці Запорізької області на 8 мільйонів

З початку року до місцевих бюджетів Запорізької області надійшло понад 8 мільйонів гривень транспортного податку. Рівень сплати до аналогічного періоду минулого року зріс на 2,4 мільйона або на 42 відсотки.

Більшу половину від загальної суми перерахували автовласники-фізичні особи – 4,5 мільйона, що на півтора мільйона більше, ніж торік, 3,5 мільйона спрямували юридичні особи, це на 852 тисячі перевищує надходження 2017 року.

Нагадаємо, ставка податку складає 25 тисяч на рік. Станом на початок жовтня у Запорізькій області зареєстровано 158 платників-юридичних та 324 фізичні особи, у власності яких є легкові авто віком до п'яти років та середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати (1 мільйон 396 тисяч 125 гривень).

З переліком таких автівок можна ознайомитися на сайті фіскальної служби: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/334862.html.

 

Запорізькі підприємці сплатили до місцевих скарбниць понад півмільярда гривень

Представники малого і середнього бізнесу Запорізької області з початку року сплатили до місцевих бюджетів 515,8 мільйона гривень єдиного податку. У порівнянні з минулим роком надходження зросли на 107,2 мільйона або на 26 відсотків.

Сьогодні у регіоні за спрощеною системою оподаткування працюють майже 46 тисяч підприємців-фізичних осіб, що на одну тисячу перевищує кількість зареєстрованих у 2017 році. Вони використовують працю більш ніж 26 тисяч найманих робітників.

Зокрема, 22,7 тисячі суб'єктів підприємництва обрали другу групу спрощеної системи, у якій граничний обсяг річних доходів складає 1,5 мільйона та максимальна кількість найманих осіб – до десяти, 15,4 тисячі платників – представники третьої групи (обсяг доходів – до 5 мільйонів та необмежена кількість найманих працівників), 7,7 тисячі "єдинників" перебувають у першій групі (не передбачено використання найманої праці та граничний обсяг доходів – до 300 тисяч).

Найбільші доходи задекларували підприємці, які здійснюють діяльність у таких галузях, як: оптова та роздрібна торгівля продуктами харчування, напоями, одягом, хімічною продукцією, пальним, виробництво олії та тваринних жирів, меблів, вирощування зернових культур, вантажний автотранспорт, будівельно-монтажні роботи та інші.

 

Громадянин Туреччини намагався незаконно ввезти понад 6 кілограмів тютюну для кальяну

Чергову спробу незаконного ввезення підакцизної продукції попередили співробітники Запорізької митниці ДФС у міжнародному аеропорту м. Запоріжжя.

Під час оформлення пасажирів рейсу зі Стамбулу громадянин Туреччини обрав для проходження митного контролю "зелений коридор", тим самим засвідчивши відсутність товарів, що обмежені або заборонені для переміщення через кордон.

Натомість після перетину "білої смуги" "зеленого коридору" фахівці митниці виявили у його ручній поклажі окрім особистих речей 6,250 кілограма тютюну для кальяну (9 упаковок по 8 картонних коробок, 5 упаковок по 14 картонних коробок).

Таким чином громадянин порушив митні правила, передбачені статтями 376, 378, 471 Митного кодексу України. Продукцію тимчасово вилучено, дозволену до ввезення норму повернуто, а саме – одну упаковку вагою 250 грамів.

Стосовно громадянина складено протокол про порушення митних правил.

 

Місцеві бюджети Запорізького регіону отримали понад 3,6 мільярда гривень податку на доходи фізичних осіб

З початку року до бюджетів громад Запорізької області надійшло 3 мільярди 642 мільйони гривень податку на доходи фізичних осіб. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року сплачена сума зросла на 656,5 мільйона або на 22 відсотки. Лише у вересні платники перерахували більш ніж 420 мільйонів.

На сьогодні питома вага надходжень ПДФО у доходах скарбниць складає 61,6 відсотка.

Серед галузей економіки найбільші відрахування забезпечили підприємства виробництва електроенергії, добування залізних руд, вантажного залізничного транспорту, механічної обробки металевих виробів, а також організації і установи державного управління та освіти.

Нагадаємо, відповідно до бюджетного розподілу 25 відсотків перерахованого податку на доходи фізосіб зараховується до державного бюджету, 75 відсотків надходить на рахунки місцевих скарбниць, у тому числі об'єднаних територіальних громад.

 

Запорізькі роботодавці почали активно реєструвати трудові відносини з працівниками

У Запорізькій області з 5 по 26 жовтня на 38 відсотків збільшилась кількість офіційно оформлених найманих працівників порівняно з минулим місяцем.

За три тижні проведення кампанії з детінізації зайнятості населення, започаткованої Урядом, запорізькі роботодавці уклали майже 16 тисяч трудових договорів, що на 4388 більше, ніж у вересні. Додаткові щомісячні надходження до бюджетів складуть понад 6,3 мільйона гривень, у тому числі, 2,5 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб, 3,6 мільйона гривень ЄСВ та 200 тисяч гривень військового збору.

Сьогодні фіскальна служба Запорізької області продовжує проводити спільну роботу із ГУ Держпраці в Запорізькій області, Пенсійним фондом та правоохоронними органами, спрямовану на легалізацію ринку праці. В рамках відповідного плану організовуються заходи контролю та інформаційно-роз'яснювальна кампанія.

На даний час розпочато 18 перевірок, у ході дев'яти з яких порушення встановлені у чотирьох роботодавців-представників будівельної галузі, які неофіційно використовували працю 22 громадян. За результатами перевірок до них застосовані санкції на суму понад 4,5 мільйона гривень.

Крім того, у регіоні зросла кількість новостворених фізичних осіб-підприємців – у порівнянні з попереднім місяцем на 510 платників або на 62,4 відсотка. Це дозволить збільшити щомісячні надходження до скарбниць на 2 мільйони, зокрема, на 1,1 мільйона гривень єдиного соцвнеску та 900 тисяч гривень єдиного податку.

© 2013-2018 Розівська районна державна адміністрація Запорізької області