Довідка щодо роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації за 2017 рік

 

Розівською райдержадміністрацією у 2017 році проведено значну роботу щодо забезпечення виконання вимог Закону України  „Про звернення громадян” та Указу  Президента України від 07.02.2008 №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування  конституційного права на звернення  до органів державної влади та органів місцевого  самоврядування”.

19.01.2017  на засіданні колегії  при голові райдержадміністрації  заслухано питання  „Про  стан роботи із зверненнями громадян в Розівській райдержадміністрації за  2016 рік”.

За результатами слухання видано розпорядження  голови  райдержадміністрації  від 01.02.2017 №33 „Про організацію   роботи із зверненнями громадян  у 2017 році”.

За  2017 рік  видано 5 розпоряджень  голови райдержадміністрації, які стосувались забезпечення реалізації вимог Указу Президента України, забезпечення  кваліфікованого та об’єктивного вирішення проблемних питань, що порушуються  у зверненнях  та удосконалення  роботи із зверненнями громадян  (перелік додається).

При голові райдержадміністрації діє  постійно діюча  комісія з питань роботи із зверненнями громадян. Згідно графіку за звітний період заплановано та проведено 12 засідань  комісії. В порядку денному засідань заслухано звіти керівників відділу освіти, молоді та спорту,  відділу  агропромислового розвитку, сектору з питань надання адміністративних послуг, сектору з питань культури, туризму та архівної справи, відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та з питань цивільного захисту населення, служби у справах дітей, відділу економічного розвитку і торгівлі, управління фінансів, управління соціального захисту населення  райдержадміністрації, Розівської ЦРЛ, Розівського відділу обслуговування громадян Пологівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, управління Держпродспоживслужби у Розівському районі, управління Державної казначейської служби України у Розівському районі, Розівського відділення Пологівської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області, КЗ «Розівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Розівської районної ради Запорізької області, Новозлатопільського, Солодководненського, Азовського, Кузнецівського, Вишнюватського, Новомлинівського, Зорянського сільських, Розівського селищного  голів. (Начальники структурних підрозділів райдержадміністрації – 9, керівники установ, організацій - 6,  селищний, сільські голови – 8). (Всього 23 посадових  особи). Окрім звітування посадових осіб, на засіданні комісії розглянуто 2 письмових звернення громадян. Так, в рамках розгляду звернення гр. С. «Про відновлення холодного водопостачання в с. Азов», на засідання було запрошено Азовського сільського голову, в.о. начальника відділу містобудування, архітектури, житлово- комунального господарства, будівництва та з питань цивільного захисту населення райдержадміністрації. Питання вирішено позитивно, робітниками КП «Господар» холодне водопостачання повністю відновлене. Під час розгляду  звернення гр.. М. «Про дотримання правил перевезення дітей шкільним автобусом» заслухано інформацію начальника відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації з даного питання та вжиті заходи.

Особистий прийом громадян в райдержадміністрації проводився згідно графіку, затвердженого  розпорядженням голови райдержадміністрації від  23.12.2016 №567 „Про затвердження графіків особистого та виїзних прийомів громадян керівництвом Розівської районної державної адміністрації Запорізької області у 2017 році”. Розпорядженням голови  райдержадміністрації від 02.08.2017 №304 «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 23.12.2016 №567» до графіків внесено відповідні кадрові зміни.

Графіки  особистих прийомів було доведено  до відома населення через інформаційні кутки  райдержадміністрації, селищної, сільських рад  та структурних підрозділів райдержадміністрації,  розміщено на сайті райдержадміністрації та опубліковано в районній газеті.

Всього керівництвом райдержадміністрації заплановано та проведено 187 особистих прийомів, прийнято 17 громадян. Фактів недотримання графіків  особистих прийомів не було.

В приміщенні райдержадміністрації керівництвом заплановано 91 особистий прийом, проведено – 91. Прийнято  8 громадян.

За місцем  праці та проживання громадян за графіком  заплановано 96 виїзних прийомів, фактично проведено – 96, кількість отриманих звернень – 9.

Звернення на особистому прийомі  обліковуються згідно інструкції  з діловодства, заповнюються реєстраційно-контрольні картки.

 В цьому році  продовжено  використання  різноманітних  форм роботи з населенням, а саме – проведення прямих „гарячих”  телефонних ліній. Згідно графіку заплановано та проведено 7 прямих „гарячих”  телефонних ліній : 31  березня, 12 червня,  18 серпня, 27 листопада за участю голови райдержадміністрації Ревута В.Ф., 19 червня за участю керівника апарату райдержадміністрації Карнаух Н.М., 4 вересня за участю заступника голови райдержадміністрації Денисенка С.В., 18 грудня – за участю першого заступника голови райдержадміністрації Філіповича В.В. На «гарячу» телефонну лінію  зателефонувало 3 громадян. За підсумками проведення складається протокол.

Щоденно  з 8.00 до 12.00 працює телефон довіри, громадяни мають змогу зателефонувати керівництву райдержадміністрації з інформацією  про факти  корупції  та інші зловживання з боку  працівників органів влади та пропозиціями  щодо підвищення ефективності  роботи органів державної влади. Для обліку звернень використовується журнальна форма реєстрації. За звітний період громадяни не зверталися. Інформацію про функціонування телефону довіри розміщено на сайті райдержадміністрації та в районній газеті «Роз- ін форм».

Згідно графіку заплановано та проведено 19 перевірок   в структурних підрозділах райдержадміністрації, виконкомах селищної, сільських рад, установах району. Постійно надається методична допомога. За звітний період  проведено  перевірки  у  секторі з питань надання адміністративних послуг, секторі з питань культури, туризму та архівної справи, управлінні соціального захисту населення, відділі освіти, молоді та спорту, відділі економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації, службі у справах дітей, відділі агропромислового розвитку, управлінні фінансів відділі містобудування, архітектури, житлово - комунального господарства, будівництва та з питань цивільного захисту населення райдержадміністрації, виконкомах Новомлинівської, Зорянської, Новозлатопільської, Вишнюватської, Кузнецівської, Азовської, Солодководненської сільських, Розівської селищної  рад, Розівському  районному центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Розівській ЦРЛ. За результатами складено відповідні довідки з рекомендаціями.

Згідно графіку, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 11.01.2017 №3 «Про проведення консультативно-правових зустрічей з населенням району», робочою групою проведено 12 консультативно-правових зустрічей з населенням району. В заходах взяли участь 120 громадян у селищній та всіх сільських радах району.

Також в районі працює Бюро правової допомоги Бердянського МЦ з НБВПД. Громадяни мають змогу в приміщенні Розівької районної бібліотеки щоденно, крім вихідних в режимі скайп- зв’язку отримати безоплатну правову допомогу. Також щомісячно 25 числа проводяться особисті прийоми громадян начальником відділу «Більмацьке бюро правової допомоги Бердянського МЦ НБВПД» А.С.Корбут. Так, 24 листопада 2017 року в Розівському районі працювали представники Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, Більмацького бюро правової допомоги Бердянського МЦ НБВПД. Всього у цьому році отримали консультації 107 громадян.

Аналізуючи кількість звернень, що надішли до Розівської райдержадміністрації за 2017 рік, слід зазначити, що загальна кількість звернень у порівнянні з   2016 роком збільшилась    на 4% і становить 76  звернень (73- у 2016 році).

Кількість звернень, що надійшли поштою перевищує показник звернень на особистому прийомі (59 проти 17). (78% проти 22%). На особистому прийомі у голови та його заступників побувало 17 (22%) громадян, 20 (27%) у 2016 році.

За  звітний період   надійшло 5  колективних звернень, як і в  2016 році,   повторних звернень, як і минулого року,  не було.

Слід зазначити, що у 2017 році, також, як і в 2016, не надходили звернення від учасників та інвалідів війни, учаників бойових дій, від учасників наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи.

Зменшилась кількість звернень від інвалідів І, ІІ, ІІІ групи -1 ( у 2016 – 3). Але від  дітей війни у  2017 році надійшло 2 звернення (у 2016 – не було).

Збільшилась кількість звернень від  ветеранів праці – 5 ( у 2016 -  не було) та від членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 5 (3 – у 2016 році).

У 2017 році найбільш актуальними групами питань були питання соціального захисту, всього отримано 20 звернень цієї категорії, або 26% від загальної кількості звернень (2016 рік – 24, або 32%), з питань комунального господарства – 14 звернень, або 19 % від загальної кількості (2016 рік – 8, або 11 %),  аграрної політики і земельних відносин  - 9, або 12% (2016 рік – 20, або 27%), сім’ї, дітей, молоді, ґендерної рівності, фізичної культури і спорту -7, або 9% від загальної кількості (у 2016 році - не було).

Також, у цьому році порушувались питання та зменшилась кількість звернень: транспорту і зв’язку – 4 (5%), 6 (8%) – у 2016 році, праці та заробітної плати -1(2%), 4(5%) – у 2016 році, охорони здоров’я – 2 (3%), 3(4%) у 2016 році.  На рівні минулого року залишилась кількість звернень з питань житлової політики – по 2 (по 3%).

Надійшло 1 звернення з питань діяльності місцевих органів виконавчої влади. У 2016 році звернень такої тематики  до райдержадміністрації не надходило.

З питань освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності у цьому році отримано 3 звернення (4%) та  у 2016 році – 2 (3%).

 64% від загальної кількості звернень   – це звернення, які не можуть бути вирішені позитивно в рамках чинного законодавства, або не відносяться до компетенції райдержадміністрації. На такі звернення громадянам надаються відповідні роз’яснення. Питання, що викладені у 36% звернень, вирішені позитивно.

Так, на звернення 2 громадян було проведено ремонтні роботи на основному магістральному водогоні та з 17 серпня водопостачання було відновлене. На період ремонтних робіт автомобілем безкоштовно здійснювалось підвезення питної води для потреб населення та закладів соціальної сфери.

Громадянці К. для відшкодування збитків, завданих пожежею її будинку, запропоновано звернутись до управління соціального захисту населення для оформлення матеріальної допомоги в рамках програми «Назустріч людям». На даний час заявниця отримала матеріальну допомогу.

На звернення гр. П. «Про незадовільну якість вугілля, що реалізується населенню району та можливість завезення брикетів із насіння соняшнику»,  12 липня 2017 року   головою райдержадміністрації проведена нарада з селищним та сільськими головами з питання забезпечення населення району брикетами із насіння соняшника. На нараду було запрошено та заслухано представника ТОВ «Сфера-Юг» щодо постачання на територію району відповідних брикетів. Також сільським головам було надано зразки цього палива для визначення його якості. На сьогодні дана продукція реалізується населенню.

На звернення гр.. К. заявниці призначено допомогу на догляд за дитиною- інвалідом у розмірі 1624,00 грн., на звернення гр. Г.  поновлено прийомну сім’ю та влаштовано на виховання та спільне проживання дитину, позбавлену батьківського піклування, на звернення гр. П. надано дозвіл на укладення договору дарування та ін.

З урядової гарячої лінії  до райдержадміністрації надійшло 21 звернення, за звітний період минулого року отримано 101 звернення.  Реєстрація звернень, які надійшли з урядової гарячої лінії здійснюється окремо від загальних звернень громадян. З Обласного контактного центру надійшло 11 звернень.

Райдержадміністрацією постійно висвітлюється робота  із зверненнями громадян  на сайті Розівської райдержадміністрації та в районній газеті «Роз-інформ». У  2017 році було розміщено інформації  «Про підсумки  роботи із зверненнями громадян в Розівській райдержадміністрації за 2016 рік»,  «Довідка щодо роботи із зверненнями громадян в Розівській райдержадміністрації за І квартал 2017 року», « Громадяни звертаються», «Про роботу із зверненнями громадян за 9 місяців 2017 року» ( Районна газета «Роз- ін форм»  №4 від 28.01.2017, №23 від 10.06.2017, №28 від 15.07.2017, №42 від 21.10.2017 ) .

Також, в №23 від 10.06.2017, №32 від 12.08.2017 районної газети  та на сайті райдержадміністрації розміщено графіки особистих та виїзних  прийомів громадян керівництвом Розівської райдержадміністрації на 2017 рік, в №51 від 23.12.2017 – на 2018 рік.

Інформацію про роботу телефонної лінії, що приймає усні звернення громадян Розівського району  розміщено в № 23 від 10.06.2017, № 53 від 23.12.2017. (Всього – 9 публікацій).

В райдержадміністрації постійно проводиться  аналітична робота  з питань звернень громадян. Щоквартально голові райдержадміністрації подаються  аналітичні довідки щодо стану роботи із зверненнями громадян.

За 2017 рік проведено 4 семінари-навчання з особами   відповідальними  за роботу  із зверненнями  громадян  в структурних підрозділах райдержадміністрації  та виконкомах селищної, сільських рад.   Розглянуто питання про організацію виконання розпорядження голови  облдержадміністрації від 15.02.2017 №59 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2016 році та вдосконалення  відповідної роботи у 2017 році»,   «Щодо надходження  звернень  громадян Запорізької області до Адміністрації Президента України протягом 2016 року», «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у І півріччі 2017 року», «Правове регулювання порядку подання та розгляду скарг», про Методичні рекомендації «Порядок розгляду звернень громадян», «Про вивчення інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 №348», «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2017 році», «Про основні недоліки у роботі із зверненнями громадян (за результатами перевірок)».

Проведено 4 семінари  з селищним,  сільськими головами  та секретарями виконкомів селищної, сільських рад.  Розглянуто питання:    «Про стан виконання Закону України  «Про звернення громадян» в райдержадміністрації за  2016 рік», «Про стан виконання Закону України  «Про звернення громадян» в райдержадміністрації за І півріччя  2017 року», «Про виконання законодавства про звернення громадян в райдержадміністрації та її структурних підрозділах», «Про Методичні рекомендації для органів державної влади, місцевого самоврядування «Порядок розгляду звернень громадян».

Проведено 4 семінари з начальниками структурних підрозділів райдержадміністрації на яких заслухано питання  «Про дотримання Закону України  «Про звернення  громадян» в райдержадміністрації за підсумками  2016 року», «Про стан виконання Закону України  «Про звернення громадян» в райдержадміністрації у І кварталі  2017 року», «Про стан роботи із зверненнями громадян за І півріччя 2017 року», «Про підсумки роботи по забезпеченню виконання вимог законодавства про звернення громадян за 9 місяців 2017 року».        

Також,  на нарадах при голові  райдержадміністрації  з керівниками структурних підрозділів  райдержадміністрації  та керівниками  територіальних органів  центральних органів  виконавчої влади  заслухане питання «Про стан виконання Закону України «Про звернення громадян» в райдержадміністрації за 2016 рік», «Про організацію виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 01.02.2017 №33 «Про організацію роботи із зверненнями громадян у 2017 році», «Про стан роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації за І півріччя 2017 року», «Про підсумки виконання  розпорядження голови райдержадміністрації від 01.02.2017 №33 «Про організацію роботи із зверненнями громадян у 2017 році» . (Всього – 4).    

Окрім цього 31.01.2017   тричі на нараді апарату  заслухано  питання  „Про  роботу із зверненнями громадян в Розівській райдержадміністрації за 2016 рік». 25.04.2017 – «Про стан виконання Закону України «Про звернення громадян» в райдержадміністрації за І квартал  2017  року», 25.07.2017- «Про  роботу із зверненнями громадян в Розівській райдержадміністрації у І півріччі 2017 року».

На засіданні методичної ради райдержадміністрації 27.09.2017 заслухано питання «Про стан організаційної, кадрової роботи, роботи із зверненнями громадян, щодо забезпечення доступу до публічної інформації  в виконавчих комітетах селищної, сільських рад за 9 місяців 2017 року».

Згідно чинного законодавства  забезпечено  направлення  письмових звернень в електронній формі на спеціально визначену адресу електронної пошти райдержадміністрації  та через  відповідну форму «Звернутися до Розівської районної державної адміністрації» на офіційному веб-сайті. У звітному періоді надійшло 6 електронних звернень.

Також організовано роботу по безперешкодному наданню звернень громадян за допомогою засобів телефонного зв’язку.

За звітний період в райдержадміністрації  та її структурних  підрозділах   прикладів неякісного,  поверхневого розгляду та розглянутих з порушенням терміну звернень не було. Звернення громадян розглядаються у терміни, що не перевищують 15 днів.    

В райдержадміністрації облік звернень здійснюється за допомогою системи електронного документообігу «OPTIMA-Work Flow” у повній мірі її можливостей.

Також, з метою удосконалення роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації запроваджено інші форми роботи.

Так, згідно графіку, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації  від 01.03.2017 №90,   заплановано та проведено 7 Днів відкритого листа та відкритого особистого  прийому громадян  в Кузнецівській, Вишнюватській, Новомлинівській, Новозлатопільськиій, Солодководненській, Зорянській, Азовській    сільських радах. В даних заходах взяли участь голова, перший заступник голови райдержадміністрації,  працівники управління  соціального захисту населення, Розівського відділу обслуговування громадян Пологівського об’єднаного управління Пенсійного Фонду  України в Запорізькій області,  які надали компетентні  відповіді  та роз’яснення 17 громадянам.

З метою перевірки виконання доручень, наданих керівництвом при розгляді звернень громадян, відділом організаційної роботи апарату райдержадміністрації щоквартально проводиться  „Контрольний день”.   31.03.2017 проведено  перевірку  щодо розгляду  звернення гр.М. щодо придбання  книг по музичній літературі,  яке перебувало на контролі у секторі з питань культури, туризму  та архівної справи   райдержадміністрації. 14.06.2017 проведено «День контролю» за зверненням гр. З. щодо надання дозволу на дарування квартири, яке перебувало на розгляді в службі  у справах дітей райдержадміністрації. 23.08.2017 проведено перевірку виконання доручень, наданих керівництвом при розгляді звернення М. та Б. про порушення умов перевезення пасажирів. 10.11.2017 – перевірено роботу по виконанню встановлених завдань при розгляді звернення гр. К. «Про надання допомоги у ремонті даху будинку», яке знаходилось на виконанні у відділі містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та з питань цивільного захисту населення райдержадміністрації. За результатами перевірок складено довідки, які доведено до відома  керівника апарату райдержадміністрації.

 

 

Перелік розпоряджень голови
райдержадміністрації з питань роботи із зверненнями громадян,
виданих у 2017 році

  

  1. Розпорядження голови райдержадміністрації від 01.02.2017 №33 „Про організацію роботи із зверненнями громадян у 2017 році”.
  2. Розпорядження голови райдержадміністрації від 01.03.2017 №90 „Про проведення Днів відкритого листа та відкритого особистого прийому громадян у 2017 році”.
  3. Розпорядження голови райдержадміністрації від 02.08.2017 №303 «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 02.08.2008 №60».
  4. Розпорядження голови райдержадміністрації від 02.08.2017 №304 «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 23.12.2016 №567»
  5. Ропорядження голови райдержадміністрації від 13.12.2017 №511 «Про затвердження графіків особистого та виїзних прийомів громадян керівництвом Розівської районної державної адміністрації Запорізької області на 2018 рік».

 

 

Дані про звернення громадян, що надійшли до Розівської районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування за за 2017 рік у порівнянні з 2016 роком