Інформаційно-аналітична довідка щодо роботи зі зверненнями громадян в Розівській райдержадміністрації за 9 місяців 2018 року

 

Протягом 9 місяців 2018 року райдержадміністрацією проводилась  робота  щодо забезпечення  виконання вимог Закону України  „Про звернення громадян” та Указу  Президента України   від 07.02.2008 №109/2008  „Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування  конституційного права на звернення  до органів державної влади та органів місцевого  самоврядування”.

18.01.2018 на засіданні колегії  при голові райдержадміністрації  заслухано питання  „Про  стан роботи із зверненнями громадян в Розівській райдержадміністрації за  2017 рік”.

За результатами слухання видано розпорядження  голови  райдержадміністрації  від 18.01.2018 №18 „Про організацію   роботи із зверненнями громадян  у 2018 році”.

За звітний період 2018 року  видано 7 розпоряджень  голови райдержадміністрації, які стосувались забезпечення реалізації вимог Указу Президента України, забезпечення  кваліфікованого та об’єктивного вирішення проблемних питань, що порушуються  у зверненнях,  удосконалення  роботи із зверненнями громадян, внесення змін до нормативно-правових актів.

При голові райдержадміністрації працює постійно діюча  комісія з питань роботи із зверненнями громадян. Згідно графіку за звітний період заплановано та проведено 9 засідань  комісії. В порядку денному засідань заслухано звіти керівників відділу освіти, молоді та спорту,  відділу  агропромислового розвитку, сектору з питань надання адміністративних послуг, сектору з питань культури, туризму та архівної справи, відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та з питань цивільного захисту населення, відділу економічного розвитку і торгівлі, управління фінансів, служби у справах дітей райдержадміністрації,  Солодководненського, Азовського, Кузнецівського, Вишнюватського, Новомлинівського сільських голів, Розівського відділу обслуговування громадян Пологівського об’єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, КНМУ «Розівський районний методичний кабінет», КЗ «Розівська районна центральна бібліотека» Розівської районної ради Запорізької області.  (Керівники структурних підрозділів райдержадміністрації – 8, сільські голови – 5, керівники підприємств, установ, організацій - 3). (Всього 16 посадових  осіб).

Особистий прийом громадян в райдержадміністрації проводився згідно графіку, затвердженого  розпорядженням голови райдержадміністрації від  13.12.2017 №511 „Про затвердження графіків особистого та виїзних прийомів громадян керівництвом Розівської районної державної адміністрації Запорізької області у 2018 році”.

Графіки особистих прийомів було доведено до відома населення через інформаційні кутки  райдержадміністрації, селищної, сільських рад та структурних підрозділів райдержадміністрації,  розміщено на сайті райдержадміністрації та опубліковано в районній газеті.

Всього керівництвом райдержадміністрації заплановано та проведено 144 особистих прийомів, прийнято 18 громадян. Фактів недотримання графіків  особистих прийомів не було.

В приміщенні райдержадміністрації керівництвом заплановано 72 особистих прийомів, проведено – 72. Прийнято 9 громадян.

За місцем  праці та проживання громадян за графіком  заплановано 72 виїзних прийомів, фактично проведено – 72, кількість отриманих звернень 9.

Звернення на особистому прийомі  обліковуються згідно інструкції  з діловодства, заповнюються реєстраційно-контрольні картки.

В цьому році  продовжено  використання  різноманітних  форм роботи з населенням, а саме – проведення прямих „гарячих”  телефонних ліній. Згідно графіку заплановано та проведено 6 прямих „гарячих”  телефонних ліній : 05.02.2018, 12.03.2018, 21.05.2018, 20.08.2018 за участю голови райдержадміністрації Ревута В.Ф., 11.06.2018 – за участю керівника апарату райдержадміністрації Карнаух Н.М., 18.09.2018 – за участю заступника голови райдержадміністрації Денисенка С.В. Звернулось 7 громадян, які отримали відповідні роз’яснення з порушених питань. За підсумками проведення складається протокол.

Щоденно  з 8.00 до 12.00 працює телефон довіри, громадяни мають змогу зателефонувати керівництву райдержадміністрації з інформацією  про факти  корупції  та інші зловживання з боку  працівників органів влади та пропозиціями  щодо підвищення ефективності  роботи органів державної влади. Для обліку звернень використовується журнальна форма реєстрації. За звітний період громадяни не зверталися. Інформацію про функціонування телефону довіри розміщено на сайті райдержадміністрації та в районній газеті «Роз- інформ».

Згідно графіку заплановано та проведено 14 перевірок   в структурних підрозділах райдержадміністрації та виконкомах селищної, сільських рад. Постійно надається методична допомога. За звітний період  проведено  перевірки  у  секторі з питань надання адміністративних послуг, секторі з питань культури, туризму та архівної справи, відділі освіти, молоді та спорту, управлінні соціального захисту населення, відділі економічного розвитку і торгівлі, службі у справах дітей, відділі агропромислового розвитку, управлінні фінансів райдержадміністрації, виконкомах Новомлинівської,  Зорянської,  Новозлатопільської, Кузнецівської, Вишнюватської сільських, Розівської селищної рад.

Аналізуючи кількість звернень, що надішли до Розівської райдержадміністрації за 9 місяців 2018 року, слід зазначити, що загальна кількість звернень у порівнянні з   відповідним періодом минулого року зменшилась  на 8% і становить 58  звернень (63 - у 2017 році).

Кількість звернень, що надійшли поштою перевищує показник звернень на особистому прийомі (40 проти 18). (69% проти 31%).

За  звітний період  2018 року   надійшло 3 колективних звернення (4 у 2017 році).  Повторних звернень, як і минулого року,  не було.

Слід зазначити, що у цьому році, також, як і в 2017, не надходили звернення від учасників наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи. Надійшло 1 звернення від інваліда І групи ( у 2017 році- також 1 звернення). Збільшилась кількість звернень від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 2 у цьому році ( у 2017 -0), зменшилась від ветеранів праці – 0 ( у 2017 році- 5 звернень), від дітей війни- 0 (у 2017 році – 2 звернення), від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 3 (у 2017 році - 4).

У звітному періоді 2018  року найбільш актуальними групами питань були  питання комунального господарства, всього отримано 22  звернення цієї категорії, або 35% від загальної кількості звернень (2017 рік – 11, або 17%),  сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту - 9, або 14% (2017 рік – 6, або 9%), соціального захисту – 8, або 13 % від загальної кількості (2017 рік – 17, або 27%), з питань житлової політики – 5 звернень, або 8% (2017 рік – 1, або 2%).

Також, у цьому році порушувались питання та збільшилась кількість звернень: освіти, наукової, науково-технічної діяльності та інтелектуальної власності – 3 (5%) ( у 2017 році – 2 (3%), охорони здоров’я – 2 (3%) ( у 2017 році – 1 (2%), праці і заробітної плати- 2 (3%) (у 2017 році- 1 (2%), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 2 (3%) (у 2017 році – 0 (0%),  державного будівництва, адміністративно- територіального устрою- 1 (2%) ( у 2017 році – 0 (0%),   діяльності місцевих органів виконавчої влади -2 (3%) ( у 2017 році – 1 (2%).

Зменшилась кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин – 5 (8%), (9 (14%) – у 2017 році), соціального захисту – 8 (13%), (17 (27%) – у 2017 році), транспорту і зв’язку – 1(2%) (3 (5%) – у 2017 році).

76% від загальної кількості звернень – це звернення, які не можуть бути вирішені позитивно в рамках чинного законодавства, або не відносяться до компетенції райдержадміністрації. На такі звернення громадянам надаються відповідні роз’яснення. Питання, що викладені у 24% звернень, вирішені позитивно.

Так на звернення гр. С., Ч. було оперативно розчищено від снігу дороги с.Запорізьке, с.Святотроїцьке, с.Зоря, с.Новгород. На звернення гр.К. місцевою комісією з питань ТЕБ та НС Розівського району було проведено обстеження під’їзду житлового будинку, про що складено відповідний акт. На звернення гр. В. на сайті райдержадміністрації розміщено оголошення про надання матеріальної допомоги на лікування, завезено пісок громадянці К., створено дитячий будинок сімейного типу за зверненням гр. К., призначено опікунство над дитиною- сиротою за зверненням гр. К., надано дозвіл на укладання договору купівлі- продажу будинку на звернення гр. З.. На звернення гр. К. забезпечено путівкою до ДП «Український дитячий центр «Молода гвардія» сина заявниці, повернуто на виховання малолітніх дітей гр. П., проведено комісійне обстеження будівлі щодо неналежної вентиляції під час опалення за зверненням С., на звернення гр. Б. виконано ямковий ремонт автодороги Вільне – Листвяна до автодороги Комиш-Зоря-Зачатівка загальною протяжністю 13 км. На звернення гр.П. 11.09.2018 відбулося громадське слухання з приводу зловживання службовим становищем директором Вишнюватського НВК та прийнято рішення клопотати перед районною радою щодо звільнення директора, як такої, що не відповідає займаній посаді, встановлено межі земельної ділянки гр. М., надано допомогу 4 учасникам АТО у формуванні пакету документів, необхідних для отримання рішення Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельних ділянок для передачі їх у власність для ведення ОСГ  та ряд ін.

З урядової гарячої лінії  до райдержадміністрації надійшло 21 звернення, за звітний період минулого року отримано 19 звернень.  Реєстрація звернень, які надійшли з урядової гарячої лінії здійснюється окремо від загальних звернень громадян.

Райдержадміністрацією постійно висвітлюється робота  із зверненнями громадян  на сайті Розівської райдержадміністрації та в районній газеті «Роз-інформ». У  2018 році було розміщено Інформаційно-аналітичні довідки про роботу із зверненнями громадян за 2017 рік, за І квартал 2018 року, за І півріччя  2018 року, оголошення про роботу постійно діючої телефонної лінії для усних звернень громадян, телефону довіри, інформація про семінар з особами, відповідальними за роботу із зверненнями громадян, про проведення «гарячих» телефонних ліній за участю керівництва райдержадміністрації та облдержадміністрації.

Також, на сайті райдержадміністрації розміщено графік особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом Розівської райдержадміністрації.

В райдержадміністрації постійно проводиться аналітична робота з питань звернень громадян. Щоквартально голові райдержадміністрації подаються  аналітичні довідки щодо стану роботи із зверненнями громадян.

У цьому році проведено 3 семінари-навчання з особами   відповідальними  за роботу  із зверненнями  громадян  в структурних підрозділах райдержадміністрації  та виконкомах селищної, сільських рад.   Розглянуто питання : «Про ознайомлення з постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №94 «Про  внесення змін до Класифікатора звернень громадян», «Оцінка рівня організації роботи із зверненнями громадян за методикою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 №630, «Про організацію виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 18.01.2018 №18 «Про організацію роботи із зверненнями громадян у 2018 році», «Про стан роботи із зверненнями громадян у І кварталі 2018 року», «Про основні вимоги інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в закладах масової інформації», «Про стан роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації за 9 місяців 2018 року», «Методичні рекомендації щодо основних положень Закону України «Про звернення громадян».

Проведено  3 семінари  з селищним,  сільськими головами  та секретарями виконкомів селищної, сільських рад.  Розглянуто питання:    «Про виконання Указу Президента України від 07.02.2018 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у 2017 році», «Про виконання Указу Президента України від 07.02.2018 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у І кварталі 2018 року», «Про виконання закону України «Про звернення громадян» в райдержадміністрації за підсумками І півріччя 2018 року».

Проведено 3 семінари з начальниками структурних підрозділів райдержадміністрації на якому заслухано питання  «Про підсумки роботи по забезпеченню виконання вимог законодавства про звернення громадян в райдержадміністрації за 2017 рік», «Про аналіз діяльності райдержадміністрації по забезпеченню виконання вимог законодавства по зверненням громадян у І кварталі 2018 року», «Про роботу райдержадміністрації зі зверненнями громадян у І півріччі 2018 року».

Також,  4 рази  на  нараді при голові  райдержадміністрації  з керівниками структурних підрозділів  райдержадміністрації  та керівниками  територіальних органів  центральних органів  виконавчої влади  заслухане питання «Про підсумки роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації у 2017 році», «Про організацію виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 18.02.2018 №18 «Про організацію роботи із зверненнями громадян у 2018 році», «Про організацію виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 04.04.2018 №135 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян та вдосконалення відповідної роботи у 2018 році», «Про роботу із зверненнями громадян в Розівській райдержадміністрації за І півріччя 2018 року».

Окрім цього на нараді апарату 3- чі заслухано  питання  „Про  роботу із зверненнями громадян в райдержадміністрації у 2017 році»,  „Про  роботу із зверненнями громадян в райдержадміністрації за підсумками І кварталу 2018 року», «Про роботу із забезпечення конституційного права на звернення громадян в райдержадміністрації у І півріччі 2018 року».

На засіданні методичної ради райдержадміністрації розглянуто питання «Про виконання Закону України «Про звернення громадян в райдержадміністрації за підсумками І півріччя 2018 року».

Згідно чинного законодавства  забезпечено  направлення  письмових звернень в електронній формі на спеціально визначену адресу електронної пошти райдержадміністрації  та через  відповідну форму «Звернутися до Розівської районної державної адміністрації» на офіційному веб-сайті. У звітному періоді електронні звернення не надходили.

Також організовано роботу по безперешкодному наданню звернень громадян за допомогою засобів телефонного зв’язку. За звітний період надійшло 4 звернення.

За звітний період в райдержадміністрації  та її структурних  підрозділах   прикладів неякісного,  поверхневого розгляду та розглянутих з порушенням терміну звернень не було. Звернення громадян розглядаються у терміни, що не перевищують 15 днів.

В райдержадміністрації облік звернень здійснюється за допомогою системи електронного документообігу «OPTIMA-Work Flow” у повній мірі її можливостей. Внесено відповідні зміни до системи обліку звернень згідно постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 94 «Про внесення змін до класифікатора звернень громадян».

Також, з метою удосконалення роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації запроваджено інші форми роботи.

Так, згідно графіку, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 18.01.2018 № 20 заплановано та проведено 6 «Днів відкритого листа та відкритого особистого  прийому громадян»  в Кузнецівській, Вишнюватській, Новомлинівській, Новозлатопільській, Солодководненській, Зорянській  сільських радах. В даних заходах взяли участь голова райдержадміністрації, працівники управління  соціального захисту населення, районного центру зайнятості, КУ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» Розівської районної ради Запорізької області Розівського відділу обслуговування громадян Пологівського об’єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, відділу у Розівському районі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області які надали компетентні  відповіді  та роз’яснення 12 громадянам.

З метою перевірки виконання доручень, наданих керівництвом при розгляді звернень громадян, відділом організаційної роботи апарату райдержадміністрації щоквартально проводиться  „Контрольний день”.   12.03.2018 проведено  перевірку  щодо розгляду  звернення гр.К. про прискорення призначення соціальної допомоги як малозабезпеченій сім’ї, яке перебувало на розгляді в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації. 11.06.2018 проведено відповідну перевірку за зверненням гр. К. у Розівському відділі обслуговування  громадян Пологівського об’єднаного управління Пенсійного Фонду України в Запорізькій області.     03.09.2018 відділом організаційної роботи  апарату райдержадміністрації  було  здійснено перевірку виконання  доручень, наданих  керівництвом райдержадміністрації   при розгляді   звернення гр. І. щодо надання відмови у наданні пільг, яке перебувало на розгляді в управлінні соціального захисту населення  райдержадміністрації.

За результатами перевірок складено відповідні довідки.

 

Дані про звернення громадян, що надійшли до Розівської районної державної адміністрації Запорізької області за 9 місяців 2018 року у порівнянні з 9 місяцями 2017 року