Довідка щодо роботи із зверненнями громадян в Розівській районній державній адміністрації Запорізької області за І півріччя 2019 року

 

Райдержадміністрацією проводиться системна робота щодо забезпечення  виконання вимог Закону України „Про звернення громадян” та Указу  Президента України від 07.02.2008 №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації  та гарантування  конституційного права на звернення  до органів державної влади та органів місцевого  самоврядування”.

Підсумки роботи із зверненнями громадян щороку розглядаються на засіданні колегії райдержадміністрації. 16.01.2019 на засіданні колегії    заслухано питання  „Про  стан роботи із зверненнями громадян в Розівській райдержадміністрації за  2018 рік”.

За результатами слухання видано розпорядження  голови  райдержадміністрації  від 17.01.2019 №22 „Про підсумки роботи із зверненнями громадян  та вдосконалення відповідної роботи у 2019 році”.

Організовано роботу по виконанню розпорядження голови облдержадміністрації від 15.03.2019 №130 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2018 році та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян». На його виконання видано відповідне розпорядження голови райдержадміністрації від 25.03.2019 №84 «Про забезпечення виконання в районі вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян». Розпорядження голови облдержадміністрації від 15.03.2019 №130 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2018 році та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян» розглянуто на семінарі з особами, відповідальними за роботу із зверненнями громадян в структурних підрозділах райдержадміністрації та виконкомах селищної, сільських рад.

За звітний період 2019 року  видано 3 розпорядження  голови райдержадміністрації, які стосувались забезпечення реалізації вимог Указу Президента України, забезпечення  кваліфікованого та об’єктивного вирішення проблемних питань, що порушуються  у зверненнях,  удосконалення  роботи із зверненнями громадян (перелік додається).

З метою сприяння громадянам у вирішенні їх проблемних питань, забезпечення звітування посадових осіб про стан організації роботи зі зверненнями громадян, при голові райдержадміністрації працює постійно діюча  комісія з питань розгляду звернень громадян. Згідно графіку за звітний період заплановано та проведено 6 засідань  комісії. В порядку денному засідань заслухано звіти керівників відділу освіти, молоді та спорту,  відділу  агропромислового розвитку, сектору з питань надання адміністративних послуг, управління соціального захисту населення, сектору з питань культури, туризму та архівної справи райдержадміністрації, Солодководненського, Азовського, Кузнецівського, Вишнюватського, Новомлинівського сільських голів, директора Розівського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. (Керівники структурних підрозділів райдержадміністрації – 5, сільські голови – 5, керівники установ - 1). (Всього 11 посадових   осіб). Також розглянуто хід виконання 2 звернень ( гр. С. про обстеження приміщення на наявність чадного газу та правомірність встановлення пічного опалення, та колективне звернення мешканців Солодководненської сільської ради про відновлення автобусного сполучення с.Новозлатопіль - м.Запоріжжя).

Особистий прийом громадян в райдержадміністрації проводився згідно графіку, затвердженого  розпорядженням голови райдержадміністрації від  10.12.2018 № 451 „Про затвердження графіків особистого та виїзних прийомів громадян керівництвом Розівської районної державної адміністрації Запорізької області у 2019 році”.

Графіки  особистих прийомів було доведено  до відома населення через інформаційні кутки  райдержадміністрації, селищної, сільських рад  та структурних підрозділів райдержадміністрації, розміщено на сайті райдержадміністрації та опубліковано в районній газеті.

Звернення Героїв України, Героїв Радянського Союзу, осіб з інвалідністю внаслідок війни, жінок, які мають звання «Мати-героїня», якщо такі надходять, відповідно до чинного законодавства знаходяться під особистим контролем у голови райдержадміністрації. Крім цього, приділено відповідну увагу вирішенню питань, з якими звертаються громадяни, що потребують соціального захисту та підтримки.

Всього керівництвом райдержадміністрації заплановано та проведено 96 особистих прийомів, прийнято 8 громадян. Фактів недотримання графіків  особистих прийомів не було.

В приміщенні райдержадміністрації керівництвом заплановано 48 особистих прийомів, проведено – 48.  Звернулось 2 громадян.

За місцем  праці та проживання громадян за графіком  заплановано 48 виїзних прийоми, фактично проведено – 48, кількість отриманих звернень – 6.

Звернення на особистому прийомі  обліковуються згідно інструкції  з діловодства, заповнюються реєстраційно-контрольні картки.

 В цьому році  продовжено  використання  різноманітних  форм роботи з населенням, а саме – проведення прямих „гарячих”  телефонних ліній. Згідно графіку заплановано та проведено 4 прямі „гарячі”  телефонні лінії : 04.02.2019, 15.04.2019 за участю голови райдержадміністрації Ревута В.Ф., 03.06.2019 – за участю першого заступника голови райдержадміністрації Філіповича В.В.,  04.03.2019 – за   участю заступника голови райдержадміністрації Денисенка С.В. Звернулось  2 громадян, які отримали відповідні роз’яснення з порушених питань.

Щоденно  з 8.00 до 12.00 працює телефон довіри, громадяни мають змогу зателефонувати керівництву райдержадміністрації з інформацією  про факти  корупції  та інші зловживання з боку  працівників органів влади та пропозиціями  щодо підвищення ефективності  роботи органів державної влади. Для обліку звернень використовується журнальна форма реєстрації. За звітний період звернення не надходили. Інформацію про функціонування телефону довіри розміщено на сайті райдержадміністрації та в районній газеті «Роз- інформ».

Згідно графіку заплановано та проведено 10 перевірок   в структурних підрозділах райдержадміністрації, виконкомах селищної, сільських рад. Постійно надається методична допомога щодо організації цієї ланки роботи. За звітний період  проведено  перевірки  у  секторі з питань надання адміністративних послуг, секторі з питань культури, туризму та архівної справи, відділі освіти, молоді та спорту, відділі містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та з питань цивільного захисту населення, управлінні соціального захисту населення, відділі економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації, виконкомах Новомлинівської,  Зорянської, Новозлатопільської сільських, Розівської селищної рад ( в структурних підрозділах- 6, у виконкомах  сільських рад – 4).

Аналізуючи кількість звернень, що надішли до Розівської райдержадміністрації за І півріччя 2019 року, слід зазначити, що загальна кількість звернень у порівнянні з   відповідним періодом минулого року зменшилась  на 8% і становить 34 звернення (37 – у І півріччі 2018 року).

За видами звернень, визначених Законом України «Про звернення громадян», домінують заяви (клопотання)- 94% (32 заяви). Скарги становлять 6% (2 скарги ) . Пропозиції (зауваження) не надходили.

Із облдержадміністрації через КУ «Запорізький обласний контактний центр» надійшло 5 звернень, з прокуратури Запорізької області -1, від громадян -28.

Кількість звернень, що надійшли поштою перевищує показник звернень на особистому прийомі (26 проти 8). (76% проти 24%).

Всього у І півріччі 2019 року надійшло 4 колективних звернення ( у І півріччі 2018 року – 1).  Питання стосувались виплати заборгованості із заробітної плати  педагогічним працівникам, транспортного сполучення та відновлення водопостачання. Повторних звернень, як і минулого року,  не було.

З урахуванням колективних звернень до райдержадміністрації у І півріччі 2019 року звернулось 110 громадян, що на 29 % більше, ніж минулого року (85).

Слід зазначити, що у цьому році, також, як і у відповідному періоді минулого року, не надходили звернення від учасників наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, від ветеранів праці, дітей війни.

Збільшилась кількість звернень від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 1 у цьому році ( у І півріччі 2018 - 0), зменшилась від інвалідів І, ІІ,ІІІ групи - 0 ( у І півріччі 2018 року - 1 ). На рівні минулого року залишилась кількість звернень від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 2 ( у І півріччі 2018 року- 2).

Найбільш актуальними групами питань були  питання праці і заробітної плати, всього отримано 7  звернень цієї категорії, або 21% від загальної кількості звернень (у І півріччі 2018 року –2, або 5 %), соціального захисту – 6, або 18 % від загальної кількості (у І півріччі 2018 року – 2, або 5%), комунального господарства – 6, або 18% від загальної кількості звернень (у І півріччі 2018 року – 14, або 38%).

Також, у цьому році порушувались питання та збільшилась кількість звернень: транспорту і зв’язку -2 (6%) (у І півріччі 2018 року – 1 (3%)), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 1 (3%) (у І півріччі 2018 року – 0 (0%), діяльності органів місцевого самоврядування -1 (3%) (у І півріччі 2018 року – 0 ( 0%).

Зменшилась кількість звернень з питань сім’ї, дітей, молоді, ґендерної рівності, фізичної культури і спорту – 5 (15%) (6 (16%) – у І півріччі 2018 року), охорони здоров’я - 0 (0%) ( 2 (5%) - у І півріччі 2018 року), житлової політики – 1 (3%) (4 (11%) – у І півріччі 2018 року), державного будівництва, адміністративно- територіального устрою – 0 (0%) (1 (3%) – у І півріччі 2018 року).

На рівні минулого року залишилась кількість звернень з питань діяльності місцевих органів виконавчої влади- 2 (6%) (2 (5%) – у І півріччі 2018 року), аграрної політики і земельних відносин – 2 (6%) (2 (5%) – у І півріччі 2019 року).

62 % (21 звернення) від загальної кількості звернень   – це звернення, які не можуть бути вирішені позитивно в рамках чинного законодавства, або не відносяться до компетенції райдержадміністрації. На такі звернення громадянам надаються відповідні роз’яснення. Питання, що викладені у 35% звернень (12), вирішені позитивно. 3% (1) звернення направлено за належністю для виконання та інформування заявника відповідно ч.3 ст.7 Закону України «Про звернення громадян».У І півріччі 2018 року питома вага таких звернень була відповідно 70% , 24% та 6%. Відмов у задоволенні звернень не було.

Райдержадміністрація приділяє велику увагу саме позитивному вирішенню питань, порушених у зверненнях. Так,  на звернення гр. Г.  розчищено дороги в с.Зоряне від снігу, на звернення гр.С. про обстеження приміщення заявника на наявність чадного газу та правомірність встановлення пічного опалення, місцевою комісією ТЕБ та НС проведено зовнішнє часткове обстеження технічного стану помешкання та складено відповідний акт, гр. М. забезпечено пільговими медпрепаратами, гр.Х. отримано дотацію за молодняк ВРХ, на звернення гр.К. поповнено дитячий будинок сімейного типу 2 дітьми , виплачено державну соціальну допомогу  гр. С., усунено дефект електромережі за зверненням гр. О. та ін.

З урядової гарячої лінії у І півріччі 2019 року до райдержадміністрації надійшло 22 звернення, у  І півріччі 2018 отримано 12 звернень.  Реєстрація звернень, які надійшли з урядової гарячої лінії здійснюється окремо від загальних звернень громадян. З Обласного контактного центру надійшло  5 звернень, у І півріччі 2018 – 11.

Райдержадміністрацією постійно висвітлюється робота  із зверненнями громадян  на сайті Розівської райдержадміністрації. У зв’язку з відсутністю фінансування та введенням платних послуг аналітичні довідки в районній газеті «Роз-інформ» не розміщувались.

Також, на сайті райдержадміністрації та в №52 від 29.12.2018  районної газети «Роз-інформ» розміщено графіки особистих та виїзних  прийомів громадян керівництвом Розівської райдержадміністрації на 2019 рік. 

Інформацію про роботу телефонної лінії, що приймає усні звернення громадян Розівського району та телефону довіри розміщено в № 12 від 23.03.2019 .

Також в районній газеті та на сайті райдержадміністрації публікуються оголошення про проведення «гарячих» телефонних ліній за участю керівництва райдержадміністрації та облдержадміністрації.

На сайті райдержадміністрації розміщено 2 довідки: про роботу із зверненнями громадян в Розівській райдержадміністрації за підсумками 2019 року та за підсумками І кварталу 2019 року.

В райдержадміністрації постійно проводиться  аналітична робота  з питань звернень громадян. Щоквартально голові райдержадміністрації подаються  аналітичні довідки щодо стану роботи із зверненнями громадян.

У цьому році проведено 2 семінари-навчання з особами   відповідальними  за роботу  із зверненнями  громадян  в структурних підрозділах райдержадміністрації  та виконкомах селищної, сільських рад.   Розглянуто питання «Про ознайомлення з довідкою про роботу із зверненнями громадян в райдержадміністрації у 2018 році», «Про організацію виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 17.02.2019 № 22 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян та вдосконалення відповідної роботи у 2019 році», «Про організацію виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 15.03.2019 № 130 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2018 році та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян», «Про вимоги інструкції з діловодства за зверненнями громадян», «Про відмінності між зверненнями громадян та запитами на публічну інформацію».

Проведено   3 семінари  з селищним,  сільськими головами  та секретарями виконкомів селищної, сільських рад.  Розглянуто питання:    «Про виконання Указу Президента України від 07.02.2018 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у 2018 році», «Про організацію проведення у 2019 році «Днів відкритого листа та відкритого особистого прийому громадян», «Про вимоги Указу Президента України від 07.02.2018 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»  та їх виконання  в райдержадміністрації у І кварталі 2019 року».       

Проведено 2 семінари з начальниками структурних підрозділів райдержадміністрації на якому заслухано питання  «Про підсумки роботи по забезпеченню виконання вимог законодавства про звернення громадян в райдержадміністрації за 2018 рік», «Про дотримання інструкції з діловодства за зверненнями громадян в райдержадміністрації, її структурних підрозділах та підсумки роботи за І квартал 2019 року».

Також,   двічі  на  нарадах при голові  райдержадміністрації  з керівниками структурних підрозділів  райдержадміністрації  та керівниками  територіальних органів  центральних органів  виконавчої влади  заслухані питання  «Про стан роботи із зверненнями громадян в Розівській районній державній адміністрації Запорізької області за 2018 рік», «Про організацію виконання розпоряджень голови райдержадміністрації від 17.01.2019 №22 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян та вдосконалення відповідної роботи у 2019 році» та від 17.01.2019 №21 «Про удосконалення роботи із забезпечення доступу до публічної інформації у 2019 році».

 Окрім цього на нараді апарату   двічі заслухано  питання:  „Про  роботу із зверненнями громадян в райдержадміністрації у 2018 році», «Про роботу із забезпечення виконання вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян в райдержадміністрації у І кварталі 2019 року».

Згідно чинного законодавства  забезпечено  направлення  письмових звернень в електронній формі на спеціально визначену адресу електронної пошти райдержадміністрації  та через  відповідну форму «Звернутися до Розівської районної державної адміністрації» на офіційному веб-сайті. У звітному періоді електронні звернення не надходили.

Також організовано роботу по безперешкодному наданню звернень громадян за допомогою засобів телефонного зв’язку. За звітний період надійшло  3 звернення, які опрацьовано належним чином у відповідні  терміни.

За звітний період в райдержадміністрації  та її структурних  підрозділах   прикладів неякісного,  поверхневого розгляду та розглянутих з порушенням терміну звернень не було. Звернення громадян розглядаються у терміни, що не перевищують 15 днів, а ті, що потребують додаткового вивчення – у місячний.      В райдержадміністрації облік звернень здійснюється за допомогою системи електронного документообігу «OPTIMA-Work Flow” у повній мірі її можливостей.

Також, з метою удосконалення роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації запроваджено інші форми роботи.

Так, згідно графіку, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації  від 17.01.2019 № 16   заплановано та проведено   «День відкритого листа та відкритого особистого  прийому громадян»  в Кузнецівській, Вишнюватській, Новомлинівській, Новозлатопільській сільських радах. В даному заході взяли участь голова райдержадміністрації, заступники голови райдержадміністрації, працівники управління  соціального захисту населення, Розівського сектору обслуговування громадян Пологівського об’єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, відділу у Розівському районі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, Розівського відділення поліції Бердянського відділу  поліції ГУНП в Запорізькій області, які надали компетентні  відповіді  та роз’яснення 15  громадянам.

З метою перевірки виконання доручень, наданих керівництвом при розгляді звернень громадян, відділом організаційної роботи апарату райдержадміністрації щоквартально проводиться  „Контрольний день”.   12.03.2019 проведено  перевірку  щодо розгляду  звернення гр.Б. про забезпечення інвалідним візком та 03.06.2019 гр.В. про призначення субсидії, які перебували на розгляді в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації.

За результатами перевірки складено довідки, які доведено до відома керівника апарату райдержадміністрації.

Райдержадміністрацією і надалі буде проводитись системна та послідовна робота щодо забезпечення організації та належного контролю за виконанням законодавства про звернення громадян.

 

 

Перелік розпоряджень голови

райдержадміністрації з питань роботи із зверненнями громадян,

виданих у І кварталі 2019 року

  

  1. Розпорядження голови райдержадміністрації від 17.01.2019 №16 „Про проведення «Днів відкритого листа та відкритого особистого прийому громадян» у 2019 році”.
  2. Розпорядження голови райдержадміністрації від 17.01.2019 №22 „Про підсумки роботи із зверненнями громадян та вдосконалення відповідної роботи у 2019 році”.
  3. Розпорядження голови райдержадміністрації від 25.03.2019 № 84 «Про забезпечення виконання в районі вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян».

  

ДАНІ про звернення громадян, що надійшли до Розівської районної державної адміністрації Запорізької області за І півріччя 2019 року у порівнянні з І півріччям 2018 року